fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"צ ביטל את צו המניעה, ניתן לקיים בחירות לרב העיר חדרה

הרב אליהו אסולין. "אמשיך להקדיש את חיי לציבור" (צילום: שלומי גבאי)
הרב אליהו אסולין. "אמשיך להקדיש את חיי לציבור" (צילום: שלומי גבאי)

הבחירות לתפקיד רב העיר חדרה יחודשו וצו המניעה הזמני שניתן עליהן מבוטל. כך החליטו שופטי בג"צ לאחרונה. החלטה זו הגיעה לאחר דיון בשתי עתירות שהוגשו בחודש מרץ נגד קיום הבחירות.

הרב אליהו אסולין. "אמשיך להקדיש את חיי לציבור" (צילום: שלומי גבאי)
הרב אליהו אסולין (צילום: שלומי גבאי)

עתירה אחת נסבה סביב ניגוד עניינים במועמדותו של הרב ישראל מאיר ביטון לתפקיד, במקום אביו, הרב שמעון ביטון, המכהן בתפקיד רב העיר מזה 30 שנים והגיע לגיל פנסיה. השופטים ציינו כי לא דנו במקרה של הרב ביטון באופן פרטני והותירו זאת לאסיפה הבוחרת, אלא בחנו את הליך הבחירה. "רשמנו לפנינו שינויים שנעשו באסיפה הבוחרת – נציגי השר לשירותי דת שמונו, ונציגי מספר סיעות בעיריית חדרה שהוחלפו (…) בשלב זה, משהושלם הטיפול בנושא הטענות לניגוד עניינים בקרב חברי האסיפה הבוחרת, ולכשיושלם הרכב האסיפה הבוחרת בהתאם להוראות הדין, ניתן יהיה לחדש את הליך הבחירות לרב העיר חדרה", כתבו השופטים נעם סולברג, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון בהחלטתם.

העתירה השנייה הוגשה בידי עמותת טבקה – צדק ושיוויון ליוצאי אתיופיה, עסקה במועמדותו של הרב אליהו אסולין. בתחקיר של ערוץ 2 בדצמבר 2016 נשמע הרב של שכונת בית אליעזר מתבטא בגזענות כלפי בני העדה האתיופית. הדברים עוררו סערה בחדרה, ובין היתר שללה הרבנות הראשית לישראל את סמכותו של אסולין ללמד תלמידים במשך שלוש שנים.

"לא ראינו לנכון להקדים ולהתייחס למועמדותו של הרב אסולין. משהופקדה סמכות בחירתו של רב עיר בישראל בידי חברי האסיפה הבוחרת, לא נידרש אנחנו בשלב זה לטענות ביחס למועמדותו של הרב אסולין. עניין הוא לאסיפה הבוחרת לענות בו, לדון, לשקול ולהחליט, בהתאם לשיקול הדעת הרחב המסור לה, לאחר שיונח לפני חבריה החומר הרלבנטי כולו", כתבו השופטים בהחלטתם, בה ביטלו את צו המניעה הארעי שניתן כאמור בחודש מרץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות