fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

א' מקרית ביאליק הצטרף השבוע לטייסי המסוקים של חיל האויר

א' מקרית ביאליק, בוגר קורס טיס במגמת מסוקים (צילום: דו"צ)
א' מקרית ביאליק, בוגר קורס טיס במגמת מסוקים (צילום: דו"צ)

בין מסיימי קורס הטיס השבוע בבסיס חיל האויר בדרום הארץ, היה גם א' מקרית ביאליק, שקיבל את כנפי הטיס שלו כבוגר מגמת מסוקים ובניגוד לאחרים שעבורם הטיס הוא חלום, עבורו זה היה  רצון להגיע ליחידה שבה יעשה שירות משמעותי.

א' למד באורט ביאליק והגיע למבחנים לקורס טיס "כל שלב שעברתי למדתי לאהוב את זה יותר" הוא מספר "כל שלב יותר קשה מהשני וכל פעם שעוברים שלב אחד רוצה לעבור עוד שלב ואתה לומד לאהוב את העולם הזה". במהלך הקורס שנמשך שלוש שנים, הגיע א' למגמת מסוקים "אם תציע לי היום להיות טייס קרב לא אסכים" הוא אומר "זה עולם אחר, זה להיות מחובר לשטח, להיות מחובר לחיילים בשטח, זה שונה מלהיות בתובלה או במגמת קרב. הרבה יותר לוחמים מאלו שטסים שם למעלה".

על טייסי המסוקים מוטלת אחריות כבדה במהלך השירות, אחת הגדולות שבהן היא חילוץ חיילים משטח אויב, תחת אש ובמהלך ההסטוריה של המסוקים בחיל האויר התפרסמו מקרים רבים של חילוצים שכאלו וחלק מהמקרים טרם הותרו לפירסום. "העניין של לתרום ולעשות בא הרבה מאוד מאבא" אומר א', 24, "גם החברים תומכים בי. אולי יש תחושה שהם מתחילים עכשיו את החיים שלהם ואני מקבל פה מקצוע ותפקיד והרבה ניסיון".

על חוויית הטיסה במסוק מספר א', שמתחיל את שירות הקבע של שבע השנים "טסים נמוך, כל הזמן אתה כביכול בסכנה מתמדת, כל הטיסה האדרנלין בשמים. כל הזמן צריך לחשוב איך לשחק עם השטח לטובתך, זה מה ששומר עליך בחיים ועל המשימה. ממש להתחבר לשטח ולהבין איך הוא מתנהג. חוזרים מאוד מזיעים מהטיסות האלה כי הריכוז הוא קיצוני. כל הזמן צריך להיזהר מכל מיני דברים ולתכנן את הכל".הטיסה, ברגע שעולים עליה, עוברת מאוד מהר, כל הזמן יש דברים לעשות" הוא אומר "רק אחרי שירדת מהטיסה אתה מבין את המשמעות של מה שעשית".

כטייס מסוקים האחריות על א' היא לא רק על הכלי אלא גם על צוות החילוץ או הכוח הלוחם שטס איתו "מנסים כמה שיותר להסביר לנו ולשים דגש על האחריות שלנו" אומר א' שכבר הספיק להיפגש כמה פעמים עם תלמידים לפני גיוס כדי לדבר איתם עם השירות הצבאי "באתי לגרום להם להבין את המשמעות של השירות הצבאי, להסביר להם מה יתן להם שירות משמעותי, לא משנה באיזו יחידה הם יבחרו, העיקר שיעשו שירות עם משמעות".

החל מהשבוע רק המשפחה וחברים ידעו את שמו הפרטי ועבור הציבור הוא יהיה א', טייס מסוקים בחיל האויר.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות