fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אפקט רון קובי: מרלי הנחה להסיר את הגדרות בטיילת נהריה

גדרות שמעלות חלודה בשטח ציבורי (צילום: עצמי)
גדרות שמעלות חלודה בשטח ציבורי (צילום: עצמי)

אפשר לברך שהחיינו. ראש עיריית נהריה רונן מרלי הורה להסיר את הגדרות בטיילת סוקולוב בנהריה. הבוקר (ראשון) צעדו תושבים רבים, לאורך הטיילת בהתרגשות ותיעדו את עובדי העירייה מפרקים את השער הדרומי. בפורומים שונים בנהריה כתבו כי מדובר ב'חג חירות' לנהריה.  אחרים העלו חששות על בטיחותם של הולכי רגל מנסיעה מהירה של קטנועים ורכבים. על פי התכנון בטיילת יוצבו עמודי בטיחות נמוכים וזאת על מנת לאפשר נסיעה בטוחה.

תחום חוף הים והטיילת רווי בגידור שהוצב לאורך השנים והפר את שלוותם של התושבים. ההיבט הוויזואלי השלילי של גדרות במרחב סגור וכלוא יצר תחושה לא נעימה. הנושא עומד על סדר היום הציבורי מעל לשלוש שנים ועלה בהצעות לסדר שהגישה סיעת הירוקים  וחברי מועצת העיר; אייל וייזר ושרית מולכו בשנים: 2015-2016, וזאת בדרישה להסיר את המפגעים מחוף הים.

גדרות שמעלות חלודה בשטח ציבורי (צילום: עצמי)
גדרות שמעלות חלודה בשטח ציבורי (צילום: עצמי)

הגדרות הוצבו בכל מקטעי הטיילת וגם על חוף הים בסמוך למזח. נושא הגדרות היה במרכז הבחירות האחרונות והבטחה להסיר את המפגעים ולפתוח את הים לציבור. נושא  חמור יותר היה נעילת השערים בטיילת בשעות הלילה גם עבור כוחות הביטחון שהיו נאלצים להזעיק כונן מהרשות המקומית לפתוח את השערים.

מהלך הסרת הגדרות משמעו גם פיתוח הטיילת הצפונית. בחודש יולי הוגשו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה נהריה עשרות התנגדויות לבקשת עיריית נהריה לקבל הקלות על הבטחתה להסיר את הגידור בטיילת. בחודש אוקטובר הונחה אבן הפינה לטיילת הצפונית במעמד שר התיירות יריב לוין ובמקביל, כשעיריית נהריה ניגשה למכרז לבחירת קבלן לעבודות ביצוע, היא התחייבה להסיר את הגדרות כתנאי לקבלת היתר הבנייה. הגדרות שנבנו לפני מספר שנים החלידו, ועוררו סערה גדולה בקרב התושבים, אך גם מאבק לא הביא להסרתן. פעילים במטה המאבק לשמירה על חוף הגישו  ערעור לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אך אז גילו בעיתונות מודעת תכנון ובנייה, שבה העירייה מבקשת הקלה בהבטחתה.

בדצמבר 2015 הופקדה בוועדה המחוזית של מחוז צפון תוכנית ג/21010 לטיילת צפונית חדשה לנהריה. התוכנית כוללת בשטחה את תחום חוף הים מרחוב השקמה ועד לגבול תחום השיפוט של נהריה. לתוכנית הוכנס סעיף הקובע כי "תנאי למתן היתר להקמת הטיילת יהיה ביצוע הריסת כל הגדרות בתחום התוכנית".

ראש עיריית נהריה לשעבר ז'קי סבג לא קיבל את תנאי ההיתר וביקש מהוועדה המחוזית הקלה. סבג טען כי "ההליך המבוקש על ידי העירייה נועד לפתור בעיה טכנית שהתעוררה לאור העובדה שבתוכנית המתאר המאושרת לטיילת סומנו לפירוק אלמנטים שאינם גידור (כגון: מעקות בטיחות וחגורות בטון שמטרתן למנוע גלישת חול לטיילת) בטיילת הצפונית, כל הגידור המונע מעבר חופשי ורציף של הציבור לאורך החוף יוסר בהתאם לתב"ע ובבניית הטיילת החדשה לא יתווספו כל גדרות חדשות".

ביום שלישי הקרוב תיערך ישיבת מועצה חגיגית בנהריה וזאת אחרי שנים של דיכוי ואיסור הכנסת תושבים למועצת העיר כולל התקשורת מקומית.

הישיבה תיערך באולם הכנסים במידעטק ותועבר בשידור חי בפייסבוק. בישיבת המועצה הראשונה מרלי וחברי מועצת העיר ישבעו אמונים, יישאו דברי ברכה ויאושרו ועדות חובה.  כמו כן סגניו של מרלי; אייל וייזר ודימה אפשטיין יאושרו וכך יוכלו לקבל את שכרם מחודש הבא. יש לציין כי אפשטיין הודח על ידי סבג לפני חודש וחצי מהסגנות ועל כך שכרו הוקפא.

ביום שלישי שעבר, מרלי התקבל בבניין העירייה במחיאות כפיים סוערות ולראשונה אמון הציבור חזר לראשות העיר ולבניין העירייה, אך האירוע המרגש יותר אירע שעות לפני כן.

בערב יום שני לאחר שסבג כיבה את האור ויצא מבניין העירייה אחרי 29 שנה, הגיע מרלי יחד עם קומץ מצומצם של פעילים ומקורבים וקבעו  מזוזה יחד עם האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא. לאחר מכן מרלי תלה על קיר הלשכה תמונה של אביו אהרון מרלי.

מרלי הספיק בשבוע שעבר לחנוך שני אירועים של תנועות הנוער: בני עקיבא והשומר הצעיר. הוא נפגש עם מנהלי בתי הספר, ערך סיור היכרות במידעטק: במרכז צעירים, במרכז פסגה ובספרייה העירונית.  ביום שלישי הכיר את עובדי העירייה, הסגל הבכיר והתעדכן במאזניים ודוחות כספיים.

גורם בכיר: "סבג השאיר למרלי הרבה בורות במיליוני שקלים על ידי הקדמת תשלומים לקבוצות הכדורסל והכדורגל. העירייה תסיים את השנה בגרעון כספי של מיליונים בתקציב השוטף. כמו כן על סדר היום יהיו דילמות שיצטרך מרלי להכריע בהמשך ולהתמודד איתם".

התיישב על הכסא. מרלי (צילום:אדריאן הרבשטיין)
התיישב על הכסא. מרלי (צילום:אדריאן הרבשטיין)

ביום ראשון שעבר נפגשו  מרלי וסבג בלשכה לחפיפה הכי קצרה בהיסטוריה. סבג התקשר למרלי והזמין אותו בשעה 18:00 וכעבור 20 דקות כבר יצא משם.  מקורבים למרלי אומרים כי בשיחה היו בעיקר ברכות, סבג נתן לו מספר טיפים בודדים והם סיכמו כי רכבו של ראש העירייה יישאר אצל סבג למשך 30 ימים, ואילו מרלי ינוע ברכב שכור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות