fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מלא אנרגיה"

הוא איש עסקים מקומי ששיחק בעבר בהפועל חדרה ובשלוש השנים האחרונות עומד בראש העמותה המנהלת את מועדון קבוצת הפועל חדרה - גבעת אולגה, שעלתה השנה לליגה הלאומית. בראיון פתוח מספר אורן גולן על הישגיו בשנה האחרונה, נותן ספוילרים לעונה הבאה וחושף לראשונה: "שאם יגיע ראש עיר אחר אני לא רואה את עצמי ממשיך בכדורגל".

שנת 2017 תיזכר בהיסטוריה של הפועל חדרה גבעת אולגה כאחת השנים המיוחדות, בעיקר בזכות העלייה של הקבוצה לליגה הלאומית. אמנם את 2016 סיימה הקבוצה במקום הראשון אבל כבר אז התעוררו ספקות לגבי העלייה ובחדרה לא האמינו כי שנה לאחר מכן הקבוצה תככב בליגה הלאומית. ואם לא די בעלייה ההיסטורית שהגיעה אחרי שני עשורים אז גם סיום 2017 מציב את המועדון במרכז הטבלה ומדי שבוע מציגה הקבוצה כי היא כאן כדי להישאר. על ההצלחה של המועדון בשנתיים האחרונות מופקדים לא מעט אנשים – זה מתחיל באפסנאים, הצוות המקצועי, השחקנים, הצוות הניהולי ולבסוף גם ראש העירייה, צביקה גנדלמן, שהצהיר לפני שנתיים כי המטרה שלו היא להעלות את הקבוצה תוך שלוש שנים לליגה הלאומית. ובכן, את ההבטחה שלו קיים שנה קודם לכן. בכל זאת נראה כי האחראי העיקרי הוא היושב ראש, אורן גולן. גולן, בן ה-44, הוא איש עסקים מקומי ששיחק בעבר בהפועל חדרה. לאורך השנים הוא תרם מכספו לטובת הקבוצה אך לעולם לא היה חלק מניהולה השוטף. לפני שלוש שנים הוא החליט לקחת על עצמו את המשימה ועומד בראש העמותה שמנהלת את המועדון. בראיון מיוחד לרגל סיום שנה מספר גולן על השנה האחרונה ובעיקר, נותן ספוילרים לקראת מה שהוא מקווה שיקרה בעונה הבאה.

IMG_9857
צילום: שלומי גבאי

איך אתה מסכם עד כה את העונה עד כה?

"במילה אחת חוויה. מדובר בחוויה חיובית כי נכנסנו אל הלא נודע ולא ידענו מה מצפה לנו. למדנו תוך כדי תנועה ועשייה וגם טעינו לאורך הדרך אבל מקווים שהדברים החיוביים יהיו גדולים יותר מהדברים השליליים".

האם אתה מופתע מההצלחה עד עתה?

"האמת כן. תמיד ידעתי שיש לנו קבוצה טובה אבל אני מאוד מופתע מההצלחה ובעיקר מאוד מרוצה".

מה סוד ההצלחה לדעתך עד עכשיו?

"חדר הלבשה מגובש בצורה בלתי רגילה ומאמן".

נחזור לתחילת העונה. מה היית עושה שונה בדיעבד בתחילת העונה?

"אין לי משהו ספציפי שאני יכול לסמן אותו. אני חושב שבכדי להגיע לרמת ההצלחה שלנו עד כה אז היינו צריכים לחוות את החוויה מתחילת העונה. למדנו ממספר טעויות".

האם זאת הייתה טעות לדעתך להישאר עם המאמן, מומו ניסטל, בתחילת העונה?

"למומו ניסטל יש נקודות זכות בהפועל חדרה. הוא עשה דבר ענק כאשר העלה את הקבוצה ויזכרו לו את זה לנצח. היינו צריכים לחוות את מה שעברנו איתו בתחילת העונה וכל השאר היסטוריה".

IMG_9869
צילום: שלומי גבאי

למה החלטתם לתת קרדיט לניסטל בקיץ למרות שישבתם עם מאמנים אחרים?

"נקודות הזכות בעלייה שהוא עשה בשנה שעברה. הרגשתי שמגיע לו להיות המאמן ולכן, זרמתי עם ההצלחה שלו".

היו דיבורים על כך שהתערבו לך בהחלטה. זה נכון?

"בעיר חדרה בכלל יש המון יועצים והרבה דיברו איתי בנושא. אנשים יכולים רק לייעץ לי אבל אף אחד לא יכול להשפיע עליי. ההחלטה הייתה אך ורק שלי".

מי האנשים שאתה מתייעץ איתם בעולם הכדורגל?

"יש לי הרבה חברים מתחום הכדורגל. אני אוהב לשמוע הרבה דעות אבל אין מישהו ספציפי. אני לומד וטועה לבד".

כיצד הגיע הרעיון להביא את המאמן ניסו אביטן?

"בתקופה שהחלטנו להיפרד ממומו ניסטל ישבנו עם ארבעה או חמישה מאמנים. לא הצלחתי להתחבר רגשית לאף מאמן והיה לי קשה מאוד. הייתי אובד עצות ונזכרתי באדם שפעם יצא איתנו לטיול בנבחרת ישראל לוותיקים שהוא גם מאמן כדורגל – ניסו אביטן. דיברנו והוא הרשים אותי בעיקר בגלל האופי שלו ומשם הבחירה הייתה קלה. ההחלטה לגבי המינוי הייתה סולו שלי".

IMG_8825
צילום: שלומי גבאי

אולי, לאור ההצלחה, כדאי להחתים את אביטן למספר שנים כבר מעכשיו?

"אני יכול להגיד לך שיש מספר שיחות בינינו אבל לא נקדם שום דבר עד שלא נבטיח את ההישארות בליגה".

האם המטרה שונה כעת מ'רק להישאר בליגה'?

"ממש לא. הליגה ארוכה והפכפכה והמטרה היא לשחק כדורגל אטרקטיבי, להחזיר את הקהל ליציעים ולהישאר בליגה".

לא מעט שחקני רכש יושבים על הספסל וחלק אף שוחררו. למה?

"המגמה שהצהרתי עליה וביקשתי גם מניסו אביטן, כאשר הוא הגיע לקבוצה, היא להתבסס על שחקני בית כאשר מדובר בקבוצה שמייצגת עיר. זה היה תנאי לכל מאמן שישבתי איתו. נכון שהייתה תחלופה גדולה בתחילת העונה וזה כישלון שלי. יש לנו מצב מוזר שבדרך כלל לא קורה בקבוצות והוא שרוב השחקנים שמרוויחים הכי הרבה יושבים על הספסל. מי שיושב על הספסל או משחק זאת החלטה של המאמן וכל עוד הוא מצליח אני לא אומר מילה. זה לא מצב נורמאלי אבל נדע להסתדר איתו".

האם זה היה נכון לדעתך להתעקש על השוער אוסטין אג'ידה?

"אג'ידה כרגע משחק ברצף חמישה משחקים. אין ספק שצמצמנו את ספיגת השערים. הוא תורם לנו המון ועוד יתרום בהמשך העונה. יש לנו שני שוערים מצוינים ואנחנו מסודרים בעמדה זו. לכן, לדעתי המאבק עליו היה נכון".

האם אתה מרוצה מהמעבר לאצטדיון בעפולה?

"החלום שלי היה שנשחק בחדרה אבל זה לא היה אפשרי. אצטדיון עפולה הוא קטן, קומפקטי ומיוחד. אנחנו נהנים בו העונה אבל המטרה בעונה הבאה היא לשחק קרוב לחדרה".

ומה יקרה בעונה הבאה בנושא?

"המטרה היא חד משמעית לעבור לאצטדיון בנתניה ומהשיחות שאני מנהל אין ספק שזה עומד לקרות".

IMG_9730
צילום: שלומי גבאי

יש הטוענים כי התקציב של הקבוצה הוא אחד הגדולים בליגה הלאומית?

"מבדיקה שעשיתי, התקציב שלנו כמועדון שכולל שכר שחקנים הוא בין מקומות 7-11. זה המקום הריאלי שלנו וזה המקום שאני רוצה לסיים בו את העונה".

האם אתה מרוצה מעבודת מחלקת הנוער?

"ישראל צרפתי הוא בחירה נכונה למועדון. אני עוקב מקרוב במה שנעשה שם כי יש לי בן שמשחק במחלקה. המועדון צועד בבטחה ואומנם יש עוד מה לשפר אבל אנחנו בכיוון הנכון".

אומרים שחלק מהמאמנים במחלקה לא מתאימים מקצועית. מה אתה חושב על זה?

" אי אפשר לרצות את כולם. מדובר בדיבורים של הורים וכל הורה שהילד שלו לא משחק או משחק פחות טוען שהמאמן חסר מושג. יש מאמנים ראויים שהגיעו ממועדונים איכותיים ובראייה הכללית אני מאוד מרוצה מרמת המאמנים במחלקה".

בוא נדבר על העמותה שמנהלת את המועדון. כיצד עובדת העמותה שהוקמה בתחילת הדרך?

"התהליך שלנו התחיל לפני שלוש שנים. אז הקמנו עמותה עם שבעה חברים. חלק מהאנשים התחלפו אבל העמותה עובדת בצורה הטובה ביותר. יש אנשים שמעורבים יותר ויש כאלה שמעורבים פחות".

האם כל חברי העמותה מעורבים במה שמתרחש במועדון?

"מדובר בחברי עמותה שבאים בהתנדבות ולא כל אחד יכול לתרום מזמנו. כל מי שעוזר עושה זאת בברכה ומי שעוזר פחות סומך על כולם ומדובר בשיתוף פעולה מצוין".

מה נראה לך העתיד של העמותה?

"אם מבחינתי הכול יילך כשורה וראש העירייה, צביקה גנדלמן, ימשיך לתמוך, אז נמשיך בכל הכוח".

האם יש חשש כי יגיע ראש עיר חדש וההשקעה שלו בכדורגל תקטן?

"אני לא מעורב בפוליטיקה. אני מאוד אשמח שצביקה ימשיך כי הוא ראוי והוכיח את עצמו בספורט ובכל המקומות בהם אני במגע איתו הוא תומך בצורה מדהימה. אני יכול לספר פה לראשונה שאם יגיע ראש עיר אחר אני לא רואה את עצמי ממשיך בכדורגל".

אתה לא חושב שהקבוצה צריכה לעבור לבעלים פרטי?

"השאלה מי זה האדם הפרטי. אם יגיע אדם שיכול לקדם את הקבוצה כספית ומקצועית ללא ספק זה יהיה צעד מבורך, אבל לדעתי יש גם משהו נחמד ויפה בזה שיש קבוצה עירונית, ששייכת לעיר. חלק מהתקציב מגיע מהעירייה וכל העיר עוקבת אחר הקבוצה".

כמה זמן תישאר בכדורגל?

"כרגע אני מלא אנרגיה. כל עוד נמשיך להתנהל כמו שהתנהלנו עד כה ונדע לצלוח משברים, אין שום סיבה שאעזוב".

האם ההשקעה שלך בכדורגל פוגעת במשפחה שלך?

"ההקרבה היא עצומה ואם היית אומר לי לפני שלוש שנים שזה מה שצריך להשקיע לא בטוח שהייתי נכנס לזה. אני שמח שאשתי אוהבת כדורגל והילדים שלי כדורגלנים, ככה שכל המשפחה סביב הקבוצה".

מה ייחשב עבורך ברמה האישית ככישלון וכהצלחה?

"אם נצליח להישאר בליגה בלי דפיקות לב זאת תהיה הצלחה ואם נגיע למעלה מזה אז בכלל. אני לא רוצה לחשוב על תסריט שלילי, בטח לא בעונה כזאת".

מה החלום הספורטיבי הגדול שלך?

"לטווח הארוך להיות עם הפועל חדרה בליגת העל".

צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה גבעת אולגה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות