fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מברך על כך שהצלחנו להכניס רגל להיכל בשבת"

רב העיר נתניה קלמן בר נתן הסכמתו לפעילות בשבת בהיכל התרבות בעיר ימים ללא חילול שבת
היכל התרבות עש אינשטיין בעיר ימים (צילום: ברמן)
היכל התרבות עש אינשטיין בעיר ימים (צילום: ברמן)

 

שבוע לאחר פרסום פוסט שהעלה תושב נתניה חזי ויסוקי  בנושא פעילות תרבותית בשבת בהיכלי התרבות בעיר, הודיעה העירייה כי תחל בפעילות תרבות בהיכל איינשטיין בעיר ימים ביום שבת החל מחודש מאי.

מי שאחראית על ההחלטה הדרמטית בעיר מורכבת כמו נתניה היא מנהלת אגף התרבות צוצי זילברברג: "אנחנו עושים את הפעילות לפי הנחיות של ראש העירייה מרים פיירברג -איכר, שביקשה ממני ללכת לרב קלמן בר, רבה הראשי של העיר כדי להתייעץ איתו ולקבל את ברכתו. הרב המליץ על הפעילות הניסיונית באיינשטיין ללא חילול שבת. הפעילות תהיה בחינם כמו 'שבתרבות'. להיכל התרבות הציבור הדתי כבר הסתגל, עכשיו אני רוצה שיתרגלו גם לפעילות בשכונות. יש רבנים שהפעילות הזאת בתנאים של אי חילול שבת מקובלת עליהם. הרי גם בבתי הכנסת יש תאורה בשבת ויש מזגנים בקיץ ואלה עובדים על שעון שבת. כך גם בהיכלי התרבות של העיר".

היכל התרבות עש אינשטיין בעיר ימים (צילום: ברמן)
היכל התרבות ע"ש אינשטיין בעיר ימים (צילום: ברמן)
צוצי זילברברג (צילום: ברמן)
צוצי זילברברג (צילום: ברמן)

חבר מועצת העיר עופר אורנשטיין: "אני סומך על דעתו של הרב. אני לא הוזמנתי לרב אך מקבל את דעתו והחלטתו. אני לא מבין מדוע חושבים שאני המתנגד הבולט לפעילות בשבת בהיכלי התרבות הרי יש בקואליציה חברי מועצה דתיים וחרדים והם שהעלו את הנושא במועצת העיר. על פי דבריו של חבר המועצה ויו"ר שלה שלמה ישי התקבלה ההסכמה שכל הפעילויות בהיכלים יהיו ללא חילול שבת ואם יתעורר ויכוח ילכו לרב. וכך היה".

הרב קלמן בר (צילום: ברמן)
הרב קלמן בר (צילום: ברמן)

חזי ויסוקי: "אני מברך על כך שהצלחנו להכניס רגל להיכל בשבת, כי מכאן והלאה אני מאמין שזה יתגלגל לכיוון טוב. וזה בסדר ללכת לרב קלמן בר, כי בכוח אי אפשר לסגור דלתות והיהדות הולכת לקראת ופעילות כוחנית היא נגד עקרונות הדת. הציבור החילוני צמא לתרבות בשבת ואני מאמין שההיכלים יהיו מלאים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות