fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמר משה: לא תזהם לרווח

מהאירוע (צילום: עגל הזהב 2019, כפר האמנים עין הוד)
מהאירוע (צילום: עגל הזהב 2019, כפר האמנים עין הוד)

המאבק באסדת הגז המתוכננת בקרבת החוף במסגרת פרויקט לויתן נמשך גם בחול המועד פסח. טקס ניתוץ עגל הזהב התקיים בחג שני של פסח בכפר האמנים עין הוד. זו השנה ה- 25 שהתקיים הטקס, מסורת של חגיגה אמנותית, אבל השנה הטקס היה בסימן המאבק להרחקת אסדות הגז, והמסר שניסו להעביר המארגנים והמשתתפים היה ברור: הרוח חשובה מהכסף, קדושת החיים תנצח את תאוות הבצע.

הטקס התחיל במרכז הכפר עם הופעת דמותו המומחזת של אהרן (המסמל את יצחק תשובה) שמגייס את העם ואת כספי העם לטובת הקמת עגל הזהב, הלא הוא אסדות הגז. בהמשך יצאו המשתתפים, לבושים בלבוש תנ"כי בתהלוכה בכפר, בליווי תופים וכלי נגינה שונים. בדרך הצטרפו דגלי 12 השבטים. התהלוכה הצבעונית צעדה לעבר מגרש החניה מול השער של עין הוד ובהמשך השביל עד למצפור, שם ירד "משה רבנו" מההר והתקיים הטקס המרכזי. מרים, אחות משה ואהרון, יצאה בספוקן וורד חריף בנושא אסדות הגז ושכנעה את אהרן (תשובה) בטעותו. משה שבר את לוחות הברית והקהל כולו ניתץ ושרו את עגל הזהב, הוא הלוויתן המסמל את האסדות.

קרדיט למארגנים ולצלמים: עגל הזהב 2019, כפר האמנים עין הוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות