fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמהות יפגינו בעד פתיחת צהרונים

צהרונים פרטיים הם האופציה היחידה, מאחר ורשת המתנ"סים אינה פועלת בעיר ומערך צהרונים עירוני תלוי בהרשמה. העירייה: "העירייה מעוניינת בפתיחת צהרונים, אולם מספר הנרשמים מועט"
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין

במחאה על הסחבת שמגלה עיריית נהריה על רקע הקמת ופתיחת מערך צהרונים לגיל הרך בשנת הלימודים הבאה תיערך ביום רביעי הבא הפגנה בכיכר העירייה. מחאה נגד אופן הקמת מערך צהרונים בנהריה מתעוררת בכל שנה, לאחר שההרשמה נסגרת אחרי חודשים ספורים, בטענה שאין הצדקה לקיום צהרונים בגלל מספר נרשמים מועט. יצוין שהשנה נרשם לצהרונים מספר שיא של 290 ילדים.

בכל עיר באזור פועלים צהרונים של רשת המתנ"סים בתוך גני הילדים עד השעה חמש, כולל ארוחה חמה, פעילות בלתי פורמלית וחוגים. בנהריה הצהרונים הפרטיים הם האלטרנטיבה היחידה, היות ומערך ציבורי לא קיים ורשת המתנ"סים סולקה מהעיר.

מי שהרימה השנה את כפפת המחאה היא מירי לוי, סבתא לארבעה נכדים, שנפגשה עם מנכ"ל העירייה דני חמיאס וגרמה לפתיחת הרשמה לצהרונים.

עו"ד לירז איתמר. לסגור משרד באחת וחצי צילום עצמי
עו"ד לירז איתמר. לסגור משרד באחת וחצי
צילום עצמי

לטענת אמהות, העירייה מעכבת את ההחלטה על פתיחת הצהרונים עד לפתיחת שנת הלימודים. יצוין שבעבר עלה הנושא לדיון במועצת העיר, שדחתה אותו על הסף.

עו"ד לירז איתמר, אם לשני ילדים מנהריה, נלחמת מזה ארבע שנים לפתיחת צהרונים: "אני לא מוכנה  לרשום את ילדי לצהרונים פרטיים, אני רוצה מקצועיות ופיקוח, וזה שירות בתשלום שכל עיר מספקת. ילדים צריכים יום לימודים ארוך. בגלל עקשנות העירייה, כל בני המשפחה, כולל סבים וסבתות, צריכים לעזור.

"אם יהיו צהרונים בפיקוח מוסדי, יפקחו גם על האוכל ועל הפעילות. לצערי, את ראש העירייה ז'קי סבג צהרונים לא מעניינים. צהרונים הם חלק אחד מתוך מערכת החינוך הקלוקלת בעיר, כשבנהריה כיום אין המשכיות לחינוך הבלתי פורמלי. רוב האמהות לא עובדות, כי לא משתלם לעבוד עד אחת וחצי. זה מגדיל את מעגל האבטלה, את נתמכי הרווחה והעוני, וכך המצב הסוציו~אקונומי בנהריה רק הולך ושוקע.  הציבור חייבים להתעורר. אנו דרושות שיקום פיילוט עוד השנה".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "העירייה מעוניינת בפתיחת צהרונים ואף יצאה בפרסומים נרחבים להרשמת ילדים לשנת הלימודים הבאה. העירייה אף האריכה את מועדי ההרשמה, כשמספר הנרשמים היה מועט וכלל רק כ-290 ילדים. העירייה והעומד בראשה היו שמחים לפתוח צהרונים מסובסדים אילו היה מספר גבוה של נרשמים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות