fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם הייתה לגליל שדולה כמו של עמונה, הכל היה נראה אחרת"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, סיכם יום מאכזב. אייל בן ראובן: "אם לא נטפל בתושבי הצפון, האזור ימשיך להדרדר"
חברי הכנסת: אייל בן ראובן, מוטי יוגב, אבי דיכטר (צילום עצמי)
חברי הכנסת: אייל בן ראובן, מוטי יוגב, אבי דיכטר (צילום עצמי)

בשבוע שעבר התקיים יום הגליל בכנסת, ביוזמת השדולה למען הגליל בכנסת ועמותת לב הגליל, בראשות חברי שדולת הגליל, חברי הכנסת איתן ברושי, אייל בן ראובן, מוטי יוגב ובצלאל סמוטריץ'.

מטרת היום הייתה מתן ביטוי תקציבי עבור התכנית הלאומית לפיתוח הצפון והצבת הצפון על סדר היום הציבורי לאחר שהתכנית שהובטחה לא נכנסה לספר התקציב.

בסופו של היום התברר כי אין בשורות, כפי שסיכם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל: "לא יצאנו מהישיבה עם שום בשורה. הגליל לא מקבל את היחס שהממשלה צריכה לתת לו בדין, לא כטובה. כל השיח שמתקיים כבר שנים הוא של מערוף, עושים טובה, וזה חייב להיפסק. אם התוכנית כוללת אלף נושאים ' שום דבר ממנה לא ימומש, צריך להתמקד בטיפול בתשתיות, תעסוקה ובריאות. בכוונת הוועדה לזמן את השרים האחראים שיפרסו בפנינו את התוכניות שלהם לטיפול בנושאים הללו, ויציגו יעדים, לוחות זמנים ותקציבים. אם הייתה לגליל שדולה כמו של עמונה, הכל היה נראה אחרת".

חברי הכנסת:  אייל בן ראובן, מוטי יוגב, אבי דיכטר (צילום עצמי)
חברי הכנסת: אייל בן ראובן, מוטי יוגב, אבי דיכטר (צילום עצמי)

ח"כ, האלוף (במיל') אייל בן ראובן, תושב יודפת שבמשגב, אמר בוועדת הכלכלה: "היעד הערכי של היום שהצעירים יחזרו לצפון. לצורך כך, לא די רק ברכבת _ נדרשת תכנית לאומית~אסטרטגית לצפון. שנים שאנחנו שקועים בסחבת בירוקרטית והצפון נשאר מאחור. אם לא נטפל במהירות בתושבי הצפון, האזור ימשיך להדרדר".

ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, אמר: "הצעירים עוזבים את הגליל, ולא משנה אם הם יהודים או ערבים, בגלל סיבות של תעסוקה". רעיה שטראוס סיפרה כי יש בגליל יזמים מדהימים, אבל אם הממשלה עוצרת את התמיכה והעידוד לצפון, הם לא יכולים להמשיך לפעול.

באירוע המרכזי באודיטוריום התפרצו צעירים ותושבים לדבריו של שר הפנים אריה דרעי, שהבטיח כי תכנית הצפון תיכלל בתקציב 2017/18.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות