fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלדר התחרט: אולם הספורט בבית הספר שחר לא יעבור לדתיים

ההורים זעמו, גם כך המורים בבית הספר השחר ואיימו להפגין. העירייה: "יוצבו מבנים יבילים בבית הספר וזאת כדי לתת מענה למחסור בכיתות"
פרחי כרמיאל צילום: דניס קוטמן
פרחי כרמיאל צילום: דניס קוטמן

 

 

דרמה בכרמיאל. עיריית כרמיאל והעומד בראשה עדי אלדר תכננו להעביר את הפעילות באולם הספור בבית הספר שחר לזרם חינוך חרדי.  בשבוע שעבר נודע למורים בבית הספר שחר, ולמנהלי עמותת פרחי כרמיאל, כי האולם צפוי לעבור לשימוש גורם אחר.המורים ביחד עם אנשי העמותה והורי הרקדנים הביעו התנגדות נחרצת למהלך. ההורים הודיעו כי יקיימו ביום ראשון הפגנה גדולה מול בניין עיריית כרמיאל.

ביום ראשון התקיימה פגישה דחופה בין נציגי העמותה; בצלאל גייניס ופרדי לסרי לבין אלדר  וזאת לאחר ששטחו בפניו את טענותיהם והנימוקים, הודיע לנציג העמותה, כי האולם יישאר בידי בית הספר, למשך שנתיים, במרוצתם יימצא פתרון קבע לעמותת פרחי כרמיאל .

פרחי כרמיאל צילום:  דניס קוטמן
פרחי כרמיאל צילום: דניס קוטמן

פרויקט שהציל בני נוער רבים

וותיקי העיר מכירים היטב את אולם הספורט של בית הספר שחר, או בשמו המקורי, 'בית ספר הפרחים', שהיה בית הספר השני שנפתח בכרמיאל, העיירה הצעירה של אותם ימים. בית הספר ממוקם בשכונה הדרומית ברחוב הפרחים.

בתחילת שנות ה-90 כאשר תושבי השכונה הדרומית, משפחות צעירות, בחרו לשפר דיור ולעבור לשכונות החדשות התברר כי בית הספר היסודי הוותיק סיים למעשה את תפקידו ככזה. בהמשך הופעל בית הספר שחר, אחד הפרויקטים היפים המקנה לילידים שכשלו במסגרות חינוך רגילות את האפשרות להמשיך בלימודיהם תוך הגברת ההישגים. תלמידי שחר שהשתלבו, בסופו של יום סיימו את חוק לימודיהם עם בגרות והרוב המכריע התגייס לצה"ל.

בשנות ה-80 כאשר בית הספר הפרחים היה אחד הגדולים והמאוכלסים בעיר, קמה ביוזמת הורים שהיו חברי הוועד, בצלאל גייניס וחיים קובל והורים נוספים, עמותה ששמה לה למטרה לקיים חוגי העשרה לילדים בשעות אחר הצהריים. לשם כך עמד לרשותם, בנוסף לבית הספר עצמו גם אולם הספורט. בהמשך העמותה התפתחה לבתי ספר נוספים, ובעיקר התפתחה בתחום להקת הריקודים הסלוניים הראשונה בעיר "פרחי כרמיאל" , שהתמקצעה והביאה כבוד והישגים רבים בתחומה. הלהקה המשיכה להתאמן וללמוד באולם הספורט המדובר. כך מאז 1992.

 

תגובת עירית כרמיאל: "מחובתה של עיריית כרמיאל לפעול ולתת פתרונות לנושאים הקשורים בניהול העיר והשרות לתושב. במקרה הנ"ל נבחנו מספר חלופות ולמרות מה שהופץ ברשתות החברתיות עד יום ראשון בבוקר לא התקבלה החלטה בנושא. ביום ראשון החליט ראש העיר כי יוצבו מבנים יבילים בבית הספר וזאת כדי לתת מענה למחסור בכיתות. חבל שיש מי שמנסה להפוך את העניין לנושא פוליטי ולנגח את העירייה והעומד בראשה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות