fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין מה לבנות עליהן: שיבושים חמורים ברכבות מפרדס חנה

אנשים מצטופפים ברכבת עומדת השבוע (צילום: שחר בן זאב)
אנשים מצטופפים ברכבת עומדת השבוע (צילום: שחר בן זאב)

תחנת הרכבת בפרדס חנה אמורה לאפשר חיבור יעיל יותר של היישוב למרכז הארץ ולצפונה, הקלת העומס על הכבישים ופתיחת פתח לתושבים לעבוד, ללמוד או להזדקק לשירותים שונים באזור המרכז או הצפון.

תלונות רבות עולות במהלך השנים על מצוקת חנייה סמוך לתחנת הרכבת, אך בחודש האחרון הידרדר פלאים תפקודן של הרכבות עצמן ולוחות הזמנים שלהן. מדובר ברכבת הפרברית הנוסעת מפרדס חנה לתחנות תל אביב ועוצרת בדרכה, לפני תחנות תל אביב, גם בתחנות חדרה, נתניה, בית יהושע והרצלייה.

בקבוצת הפייסבוק "בארכבת", ובקבוצת וואטסאפ ייעודית, מעדכנים הנוסעים אחד את השני בשיבושים היומיים וחולקים את התסכול. עדויות לא חסרות. רציתם להגיע ברכבת בזמן לעבודה, לראיון עבודה או לטיפול רפואי אצל מומחה? אין לכם מה לבנות על זה.

יעל בן דוד, תושבת פרדס חנה, מספרת: "זה הפך למגפה בתקופה האחרונה. הרכבת הפרברית מאחרת בכמה דקות, מפסיקים אותה בחדרה, מורידים את הנוסעים ואומרים 'חכו לרכבת הבאה'. בתקופה האחרונה זה קורה כמה פעמים בשבוע. ביום חמישי זה די קבוע. אני עובדת בתל אביב ונוסעת לעבודה ברכבת כל יום, וזה סיוט להגיע לעבודה ומהעבודה. ויש אנשים שחייבים את הרכבת הפרברית כדי להגיע לנתניה או לתחנות אחרות".

אנשים מצטופפים ברכבת עומדת השבוע (צילום: שחר בן זאב)
אנשים מצטופפים ברכבת עומדת השבוע (צילום: שחר בן זאב)

דורון בריל מפרדס חנה מספר: "אני ואשתי משתמשים ברכבת יום יום, הלוך חזור. אשתי נוסעת לעבודתה בחיפה ואני נוסע לעבודתי בתל אביב, ואנחנו חווים את המצב על בשרנו. הרכבת הפרברית משלמת את המחיר של כל לוח הזמנים שלא מנוהל נכון. מעכבים אותנו כל פעם בתחנה אחרת כדי לתת לרכבות המהירות שמגיעות מאחור לעבור. זה מגיע לחצי שעה, שלושת רבעי שעה ואפילו שעה איחור. בימים קשים במיוחד מתבטלות רכבות בלי הודעה מראש, אחרי איחור של 15 דקות פשוט כתוב על הלוח שהרכבת מתבטלת. לפעמים מתנצלים על זה לקונית, לפעמים גם זה לא. עוצרים את הרכבת בנתניה או בהרצלייה ומורידים את כולנו לחכות בשמש הקופחת 40 דקות לרכבת הפרברית הבאה. ברכבת יש דוחק וצפיפות נוראיים וחלק מהאנשים נאלצים להישאר ברציף מרוב צפיפות ולחכות לרכבת הבאה. למה לא לעצור בתחנה את הרכבת המהירה ולעזור, אם ביטלו את הפרברית? אשתי, בכיוון השני, נתקלת באיחור קבוע של הרכבות לבנימינה, משם היא לוקחת רכבת לחיפה. זו הרכבת הפרברית שבאה מכיוון תל אביב, שמאחרת כמעט כל בוקר".

שחר בן זאב, תושב כרכור, נוסע כל יום ברכבת לעבודתו בתל אביב, ומרגיש החמרה משמעותית בתדירות השיבושים בחודש האחרון: "לפני כחודש פתאום התחיל גל של עיכובים, הורדות של נוסעים בחדרה, ביטולים של רכבות בבוקר. הרכבת של 8:10 או 8:40 מבוטלת לעתים קרובות ללא נימוק, ואין עם מי לדבר. ביום שני השבוע הרכבת של 8:40 יצרה 40 דקות איחור: היא יצאה ב-7 דקות איחור מהתחנה בפרדס חנה, עמדה כ-20 דקות בתחנת נתניה וזחלה כל הדרך הלאה לתל אביב. זה בסדר שיש תקלות, דברים קורים, אבל כשזה קורה כל כך הרבה פעמים, ולא מציגים לנוסעים את המצב בצורה ברורה ושקופה, זה לא בסדר. זה גרוע במיוחד בבוקר יום ראשון בדרך לתל אביב וביום חמישי אחה"צ בדרך חזרה לפרדס חנה. ובחודש האחרון אין חוקים, זה קורה כל יום".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל מפעילה מעל 500 רכבות ביממה, מבצעת כ-65 מיליון נסיעות בשנה וכ-250 אלף נסיעות ביממה, כל זאת תוך אתגרים רבים וביניהם מחסור תשתית מסילתית, קרונות וקטרים. בהיעדר זמן מסילה מספק כתוצאה מהמחסור בתשתית, ובמיוחד מסילה רביעית באיילון, ומחסור ברכבות, נוצרים לעיתים עיכובים, בעיקר בשעות העומס. אנו מתנצלים בפני נוסעינו ומזכירים שבמקרה של עיכוב של חצי שעה ומעלה, הם זכאים לפיצוי בצורת כרטיס נסיעה חינם בקו. "

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות