fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין כסף: זכרון יעקב לא תיכנס לתכנית מערכי האכיפה העירוניים

מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

מצבה הכלכלי הגרעוני הקשה של מועצת זכרון יעקב גובה מחיר: ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד), אישרה בשבוע שעבר פה אחד צו שפירושו הוצאת זכרון יעקב מתכנית מערכי האכיפה העירוניים. השר לביטחון פנים הגיש את הצו לאישור הוועדה, בהסכמת שר הפנים, לאחר שמועצת זכרון יעקב החליטה שלא להקים מערך אכיפה עירוני בתחומה, בשל אי יכולתה להעמיד את המשאבים הדרושים ליחידת הפיקוח העירוני הייעודית. הצו מבקש למחוק את זכרון יעקב מרשימת הרשויות אשר נקבע בחוק כי יפעל בהן מערך אכיפה עירוני, ובמקומה להוסיף את מבשרת ציון.

אליעזר רוזנבלום, המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, אמר: "הרשויות נבחרו על פי קריטריונים, אבל זכרון יעקב החליטו לוותר על הפרויקט, או לפחות שלא יתבצע בנקודת זמן זו. מבשרת ציון היא הרשות הבאה בתור, על פי הקריטריונים, ועל כן אנו מבקשים להחליף בין הרשויות בכדי להעביר את המשאבים לשם".

מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

ממועצת זכרון יעקב נמסר בנושא: "כפי שהמועצה המקומית אף מסרה למשרד לביטחון פנים לאחר דיונים בנושא, אין ביכולתה של המועצה המקומית, בשלב זה, להעמיד את התקציב והמשאבים הנדרשים להקמה והפעלה של מערך אכיפה עירוני. לפיכך, בחר השר מתוקף תפקידו וסמכותו, לבקש את אישור וועד הפנים והגנת הסביבה למחוק את זכרון יעקב מהתוספת הראשונה בחוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומית (הוראת שעה), התשע"א – 2011, ולהכניס במקומה את מבשרת ציון".

תכנית מערכי האכיפה העירוניים הארצית החלה לפעול ב-2011 ב-13 רשויות מקומיות, ובהדרגה צורפו אליה מאז מספר רשויות נוספות, כשצירוף רשות חדשה נקבע לפי קריטריונים שונים. לאחרונה צורפו חמש רשויות חדשות לתוכנית, ביניהן המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, בה יופעל כוח אכיפה המורכב מעשרה פקחים מטעם הרשות ועשרה שוטרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות