fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 90 שנה, בקרית אתא רוצים בניין עירייה חדש

ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ
יעקב פרץ (צילום: הילה מלמד)
ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ
יעקב פרץ (צילום: הילה מלמד)

במסגרת תוכנית המתאר העירונית של קרית אתא מתוכננת בנייתו של בניין עירייה חדש בעלות מוערכת של כחמישים מיליון שקלים. . מבנה העירייה הנוכחי, בן ה- 90 , הינו מבנה ישן ומסורבל שאינו מאפשר את הנגשתו למען תושבי העיר. לשם כך, אושרה תכנית לבניית בניין עירייה חדש שימוקם בסמוך למבנה הישן, לכיוון רחוב העצמאות ויאפשר מתן שירותים עירוניים באופן קל, נוח ונגיש.

מדובר בפרויקט דו שלבי כאשר השלב הראשון שיצא בימים אלה למכרז, יכלול את בניית המבנה החדש ובניית חניון צמוד והשלב השני יכלול את הריסת המבנה הקיים והקמת גינה ציבורית לכיוון רחוב המייסדים. המבנה החדש יבנה בסטנדרטים של מבני ציבור בינלאומיים אשר מעמידים את צרכיו של התושב במרכז ומאפשרים מתן שירותים בעיר שמס' התושבים בה נמצא בסימן עלייה מתמדת. נושא הנגישות מקבל משנה תוקף בתכנון הנוכחי עם הנגשה לכל קומות המבנה.

בנוסף, המבנה צפוי לעודד התפתחות עירונית של עסקים צמודים והתאמתם לשפה העיצובית של מבנה העירייה. תכנית הפיתוח של מרכז העיר כוללת שילוב של בנייה גבוהה והמבנה החדש תוכנן באופן שישתלב ויתאים לסביבה העירונית ולמרקם של מרכז עיר פעיל ותוסס. הושם דגש מיוחד על בנייה ירוקה וחדשנית ושימור אנרגיה.

בחזית מבנה העירייה, תקום כיכר עירונית אשר תשמש לאירועי חוץ, כנסים, קבלות פנים ומוקד פעילות לתושבי העיר, מתוך מגמה לשלב  בין הפעילות אשר תתרחש בתוך הבניין לבין הפעילות שמחוצה לו. הרחבה העירונית הגדולה תכלול פינות ישיבה, הצללה ופיתוח נופי נרחב.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות