fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחי המשורר

שי חג'ג' מעכו, חזר לעיר אחרי כמעט 20 שנה. הוא משורר מוכשר, לפני כחודש נבחר לכהן כנציג הצפון באגודת הסופרים העבריים ובעשייה שלו קשר מיוחד עם המשורר נתן יונתן
הסופר שי חג'ג
מביא כבוד לנצרת עלית. שי חג'ג (צילום: יצחק סולומון)

המשורר

רוצה להעלות את עכו על המפה התרבותית. שי חג'ג' (צילום: חן דרור)
רוצה להעלות את עכו על המפה התרבותית. שי חג'ג'
(צילום: חן דרור)

(41) כותב מגיל 13, ואת ספר השירים הראשון שלו הוציא בגיל 21. מאז הוא הוציא עוד שבעה ספרי שירה שנמכרו באלפי עותקים. כתיבתו חדה, לעיתים פשוטה ולעיתים מורכבת יותר והוא רוצה להשפיע דרך השירים שלו. חג'ג' הוא עכואי במקור, חזר להתגורר בעיר עם אשתו ושני ילדיו לפני כחצי שנה, ולפני כחודש נבחר לכהן כנציג הצפון באגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל. זו הפעם הראשונה בה יש נציג לעכו. לחג'ג' תואר ראשון בספרות עברית השוואתית ותואר שני במדע המדינה וברקורד שלו גם עבודה עיתונאית ענפה, עבודה בעיריית נצרת עילית, הרצאות והרבה כתיבה.

על החזרה לעכו הוא מספר: "תמיד אהבתי את עכו ויש לי כאן משפחה וחברים. תמיד גם נמשכתי לים ולאפשרויות שהעיר מציעה. יש לי גם שאיפה להעלות את עכו עוד יותר על המפה התרבותית. העירייה עושה עבודה יפה מאוד ואני רוצה לחשוף את התושבים עוד יותר לתרבות, ספרות ושירה ואף לגלות פוטנציאל בתושבים שאוהבים ורוצים להיות כותבים".

קשר עמוק ומיוחד. חג'ג  ונתן יונתן (צילום רפרודוקציה: חן דרור)
קשר עמוק ומיוחד. חג'ג  ונתן יונתן (צילום רפרודוקציה: חן דרור)

את המשורר נתן יונתן פגש חג'ג' לראשונה בגיל 11 כשהוא בא להרצות בבית הספר לאמנויות תומר בעיר. "גמעתי כל מילה שלו", מספר חג'ג. תשע שנים לאחר מכן הוא כתב שיר לספר לזכרו של החייל נחשון וקסמן ז"ל וגם נתן יונתן ומשוררים נוספים כתבו לספר הזה והשניים נפגשו שוב, דיברו ומאז נוצר ביניהם קשר עמוק ומיוחד שנמשך כ~9 שנים, עד פטירתו של יונתן בשנת 2004. השניים החליפו ביניהם יותר מ~100 מכתבים ויונתן ערך לחג'ג' ארבעה מתוך תשעת ספרי השירה שלו. חג'ג': "הפגישה הראשונה שלנו הייתה בספריית פועלים והתרגשתי מאוד. הייתה פגישה נהדרת והוא רצה להמשיך לעבוד איתי ולקרב אותי אליו. היה לנו חיבור מיוחד, אישי ומשפחתי. יש בינינו 51 שנה הבדל אך עדיין הוא ראה בי אח שלו, גם ברמה המקצועית וגם האישית". הדבר מתבטא במכתב ששלח יונתן לחג'ג בשנת 2001 בו הוא כותב: "מיום שנתן לי שי את ספר שיריו הראשון, נכרתה ברית אחים בינינו: ביני, משורר ותיק, בן 77, לבין איש צעיר שכל הווייתו, אורח חייו, הסתכלותו בעולם ובבני אדם – הכל אומר שירה".

חג'ג' מספר על ההשפעה הגדולה שהייתה ליונתן על הכתיבה שלו: "קראתי את כל ספריו והוא השפיע עליי להיות יותר הומני, אוהב טבע ובעלי חיים. הייתה בינינו עבודה פורייה ומפרה מאוד".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות