fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחד נגד בחורי ישיבה

הסכסוך המתמשך בין האזרח החילוני חיים פדלון לבין תלמידי ישיבת כנסת יצחק עלה מדרגה השבוע, והצדדים הגיעו לבית המשפט (וגם למשטרה ולבית החולים). המשטרה עירבה את הרב המחוזי וראש הישיבה ביקש מבחוריו "שלא להתעסק עם השכן הרע". הלוואי שזה יעזור
ישיבת כנסת יצחק מהצד האחד של הרחוב, וביתו של פדלון מהצד השני. השקט יחזור לרחוב הסיגלית? (צילום: שלומי גבאי)
ישיבת כנסת יצחק מהצד האחד של הרחוב, וביתו של פדלון מהצד השני. השקט יחזור לרחוב הסיגלית? (צילום: שלומי גבאי)

הרשתות החברתיות בחדרה סערו השבוע. במוקד: החרפת הסכסוך המתמשך בין חיים פדלון, תושב חילוני ברחוב הסיגלית בשכונת שלמה, קצין משטרה בדימוס, לבין בחורים מישיבת כנסת יצחק הנמצאת ברחוב.

הסכסוך בין הצדדים נמשך חודשים ארוכים, וכולל מסכת האשמות הדדית, תלונות במשטרה, אלימות מילולית ופיזית והשבוע אפילו הגעה לבית החולים ולבית המשפט.

מראש נבהיר: תפקידנו כעיתון הוא לדווח, במקרה הטוב לתת פרשנות. אבל כאן ברור לכולם שגם לתקשורת יש תפקיד חשוב בהנמכת הלהבות. כי אם יש משהו אחד עליו מסכימים הצדדים הוא שאם המצב יימשך, זה יכול להסתיים באסון.

תקציר הפרקים הקודמים: פדלון, שיצא לפנסיה מהמשטרה, מתפעל עמוד פייסבוק נגד החרדים. בפועל, הוא מתגורר בסמוך לישיבה, ברחוב שרובו היה חילוני ועם השנים הפך למסורתי וחרדי.

בין הצדדים היו בעבר מספר היתקלויות, האחרונה שבהם הייתה בחג החנוכה, כאשר לטענת בחורי הישיבה, פדלון דרס את אחד הבחורים בשעה שהם הדליקו נרות מחוץ לישיבה. הוא כמובן טען כי לא מדובר בדריסה וכי הם חסמו את הרחוב.

ישיבת כנסת יצחק מהצד האחד של הרחוב, וביתו של פדלון מהצד השני. השקט יחזור לרחוב הסיגלית? (צילום: שלומי גבאי)
ישיבת כנסת יצחק מהצד האחד של הרחוב, וביתו של פדלון מהצד השני. השקט יחזור לרחוב הסיגלית? (צילום: שלומי גבאי)

אנשי הישיבה טוענים כי פדלון פשוט נוקט בפרובוקציות מיותרות ובכך מכעיס במיוחד את תלמידי הישיבה. לטענתם, גם אם הוא חילוני גמור, הוא יכול להתחשב באנשי הישיבה ולנהוג ברגישות במספר מקרים.

לטענתו, אנשי הישיבה פשוט מנסים לסלק אותו מביתו, ובכך להפוך את הרחוב לחרדי מושלם. "אני מפריע להם, אם אני לא אהיה פה, הם יוכלו לסגור את הרחוב בשבת", הוא אומר.

לטענת פדלון, בחודש האחרון חלה החרפה בעימות בין הצדדים. "זרקו על הרכב שלי אבנים, איימו שיחתכו לי את הצמיגים והשיא היה שבחורי ישיבה עלו לגג שלי והפילו את הדוד. למזלי הוא לא הגיע למטה ובכך נמנע אסון בנפש".

פדלון רץ בזעם לעבר הישיבה וניסה להיכנס לחדרו של רב הישיבה, הרב ארנברג. אלא שבחורי הישיבה, שראו אותו, חששו כי הוא מתכוון לפגוע ברב שלהם, והתנפלו עליו. תוך כדי המכות פדלון גם נשך את אחד מבחורי הישיבה בכתפו. "הם רצו לשבור לי את הפלאפון, כולם היו עלי, ולא הייתה לי ברירה אלא לנשוך אותו קלות". אותו בחור קיבל טיפול מאוחר יותר בבית החולים, והגיש תלונה במשטרה. בעקבות האירוע תלו אנשי הישיבה ברחבי הרחוב את השלטים "עדיף כלב שכן משכן כלב".

גם האשה נעצרה

ואם כבר משטרה, הרי שלה יש בסיפור הזה תפקיד מרכזי. השוטרים שהוזעקו למקום עצרו את פדלון, את אשתו שהגיעה לעזור לבעלה ואת מנהל הישיבה, דוד בירנבוים. השלושה הובלו לבית המשפט, שקבע כי הם ישוחררו בתנאים מגבילים ואסר כל קשר בין הצדדים.

את פדלון זה לא הרגיע: "בזמן שאנחנו אצל השופט קיבלתי טלפון מהבן שלי שאומר שעשרה חבר'ה שברו את הגדר שלי בבית, ריסקו לי את הטלוויזיה. הם קוראים לי אנטי חרדים ורוצים שאפסיק לכתוב נגד חרדים בפייסבוק. אבל מה זה קשור אליהם?".

אז איך זה ייגמר?

"הכל ייפסק רק אם ראש הישיבה יבקש מהם להפסיק. מדובר בג'יהדיסטים. לא מדובר פה בשום סולחה, כי אני לא רבתי עם אף אחד ואין לי שום דבר נגדם. אני חי את החיים שלי ושהם יחיו את שלהם. אבל לצערי אני פסימי, ולא רואה שזה הולך להיגמר. אני מרגיש בסכנת חיים, וזה לא ייגמר טוב".

במשטרה רואים בפרשה כאחת החמורות בתקופה הנוכחית באזור, ואפילו הפעילו את הרב המחוזי כדי שיגיע לנסות לפשר בין הצדדים. "לא רצינו להשאיר את הסיפור רק בהיבט האכיפתי", מסרו במשטרה, "הרב המחוזי מכיר את הנפשות הפועלות ושלחנו אותו ללב ליבו של הסכסוך. נקטנו פה גישה קהילתית, מתוך תקווה שזה יעזור. ואם זה לא יעזור, לא תהיה ברירה אלא לנקוט בצעדים משמעתיים, כי אז יהיה מדובר בביזוי בית משפט".

בינתיים, ביום רביעי השבוע תלה ראש הישיבה, הרב ארנברג, שלט בכתב ידו בישיבה ובו הוא מבקש מהתלמידים "שלא להתעסק כלל עם השכן הרע", וכן שלא לפגוע בו ולהתעמת איתו. כולם מקווים שאולי זה יעזור להרגיע את הרוחות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות