fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה להפקדה תכנית פארק נחל הקישון

פארק נחל הקישון (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פארק נחל הקישון (צילום: דוברות עיריית חיפה)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה השבוע להפקדה את התכנית להרחבת פארק מורד נחל הקישון והוא יהווה את המשכו של פארק מעגן הקישון המשתרע על כ – 33 דונם. בכוונת עיריית חיפה לקדם את התכנית בתיאום מלא עם רשות נחל הקישון וגורמים נוספים תוך איתור שטח חלופי לחנ"י. שטח חלופי כבר אותר בשטחה של קריית אתא. בנוסף, מקודם בימים אלה, פארק מטרופוליני בשטח של כ – 6000 דונם שיחד עם פארק מורד נחל הקישון יהוו את הליבה הירוקה של המטרפולין כולו.

פארק נחל הקישון (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פארק נחל הקישון (צילום: דוברות עיריית חיפה)

הפארק הקיים שהפך בשנים האחרונות לאחד המקומות לבילוי משפחתי, זוכה לעדנה. פעולות ניקוי הנחל ואכיפת צווי איכות הסביבה האוסרים הזרמת שפכים לנחל [הודות לפעילות זו ישוב להיקרא נחל הקישון) ולאחרונה, שיקמה העירייה את הפארק והוא כולל משטחי דשא, פרגולות מצלות, פינות מנגל ומתקני משחקים. תצפית נוף נפלאה וייחודית והסדרי חנייה נוחים למבקרים.

התכנית תאפשר את המשך פיתוחו של פארק בשטח כולל של 950 דונם לפארק שישתרע עד לשדרות ההסתדרות לאורכו של נחל איתן מהגדולים שבנחלי החוף. הפארק יהווה חיבור לפארקים ושבילי אופניים וינגיש משאב טבע ייחודי להנאתם של תושבי חיפה והצפון.

בישיבה שהתקיימה בלשכתו של יהב, סיכמו ראשי הרשויות  באזור לפנות לממשלת ישראל בבקשה לכינון החלטת ממשלה מתוקצבת להרחבת הפארק, תוך הקצאת פתרונות חלופיים לשימושי עורף הנמל במרחב, ע"י הקצאת קרקע חלופית.

עוד הוחלט כי הצדדים יפעלו במשותף לאיתור חלופות מקרקעין לשטחי עורף לוגיסטי לנמל המפרץ. אחת מחלופות המקרקעין הזמינות, הן שטחים באזור רמת יוחנן וקריית אתא. באזור זה, מקודמת תכנית אב כוללת לקריית אתא המאפשרת בהוראותיה גם הקמת מרכזים לוגיסטיים כחלק מאזור התעשייה המתוכנן. סוכם גם לאחר איתור השטחים החלופיים יפעלו רשות נחל הקישון ועיריית חיפה להשגת תקציבים למימון הקמת הפארק ותחזוקתו. בכוונת העירייה ורשות הנחל לרתום ראשי רשויות נוספים מהאזור לקידום המהלך להקים שטחי פנאי ונופש לאורך גדות הנחל המאפשר גם ספורט ימי לצד שימור ערכי הטבע במקום והנגשתם למבקרים. הפארק מתוכנן בהתאם, כך שחלקו הצפוני  יאפשר פעילות אינטנסיבית והקמת מתקני בילוי וספורט ובחלקו הדרומי ישוחזר נוף הביצות ומלחת הקישון ההיסטורית שאפיין את המקום בעבר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות