fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אביב הגיע, וגם הנשירה

אם יש לכם כלב בבית, אתם בוודאי מכירים את התופעה. כי זה בדיוק הזמן לטפל בפרווה ובפריזורה. וגם: עוד שלושה כלבים מקסימים מחכים לאימוצכם
חשוב לטפח את פרוות הכלב ( צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
חשוב לטפח את פרוות הכלב ( צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

דרמטולוגיה היא ענף ברפואה העוסק במחלות עור. עור בעלי חיים אינו זהה, ולכל בעל חיים מאפייני עור שונים. עור הדגים מכוסה קשקשים, לציפורים יש נוצות, לדולפינים יש עור חלק אטום לנוזלים ולכלבים וחתולים יש גם פרווה.

העור משמש מחיצה בין הגוף לסביבה ומגן עליו מפני חום, קור, רטיבות וכו'. דמיינו עצמכם ללא עור. החיים לא יתאפשרו יותר מכמה דקות. העור הוא מנגנון מורכב המתפקד בצורה מופלאה: פעם בחודש העור מתחלף ומפריש זיעה לקירור ולאיזון הטמפרטורה ושומנים ועוטה ציפוי למניעת כניסת מים. כל זה פועל באיזון דינמי המתאים את עצמו להמשיך ולאפשר את הגנת הגוף. הגוף יזהה פרזיטים כמו פרעושים וקרציות המתיישבים על העור וייצר תגובה הגנתית הולמת.

הפרווה היא חלק אינטגרלי מהעור וכל פגיעה בעור תשתקף גם בפרווה. עם בוא האביב הימים מתארכים, הגוף מזהה זאת, והפרווה מתחילה להכין את עצמה לקיץ. כאן תתרחש נשירה המכונה "עונתית". רבים פונים בתחילת הקיץ אל הווטרינר ומתלוננים על נשירה מסיבית אצל חיות המחמד שלהם. על הרופא להכריע האם זו נשירה טבעית (פיזיולוגית) או כתוצאה ממחלת עור (פתולוגית).

חשוב לטפח את פרוות הכלב ( צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
חשוב לטפח את פרוות הכלב ( צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

במקרה של נשירה פתולוגית, יש לבצע אבחון נוסף על מנת להגיע לשורש הבעיה. בעיות שעלולות לגרום לנשירה כזו הן פטריות, מחלות עור זיהומיות, תזונה בלתי מאוזנת, גידולים ואפילו לחץ ומתח. בנשירה הטבעית אפשר לטפל באמצעות מזון איכותי ומאוזן, שיהפוך את העור לבריא ואת הפרווה לבוהקת. מזון כזה ימנע אלרגיות ורגישויות בעור. על המזון להכיל את כל הרכיבים באיזון הנדרש.

יש לטפל באופן קבוע בטפילי עור חיצוניים (קרציות ופרעושים). לידיעה, רחיצת הכלב באופן תכוף מדי, עלולה לפגוע בשכבה השומנית המכסה את העור. מומלץ לרחוץ את הכלב פעם בחודשיים- שלושה ולהשתמש בשמפו המותאם לכלבים. תספורת תעודד צמיחה של פרווה חדשה ובריאה. ישנם גזעים שלא מומלץ לספר ולכן ראוי להיוועץ בווטרינר. הברשה יומית של הפרווה תסלק שאריות פרווה מיותרות ותמריץ את מחזור הדם.

מעבר לתרומה הבריאותית, לתספורת של פרוות הכלב, ישנה גם חשיבות אסתטית לבעליו הנהנים ממראה משובב נפש. לאחרונה הצטרפה למרפאתי ספרית כלבים מקצועית, שהשתלמה בניו יורק, והביאה איתה לקריות את השיטות והגזרות החדשות ביותר. נאחל לה בהצלחה.

ד"ר פביאן בן זקן, וטרינר טל': 2851972- 052

 

במבי

גזע: שועלי מעורב.

גיל: שנתיים.

כלבה קטנה ומתוקה, מחונכת לבית ולצרכים. מושלמת לכל משפחה.

לפרטים נוספים, עמותת גלבוע אוהבת חיות (ליד טבעון), טל': 6539439- 050 (אניה), 2001052- 054 (דימה).

הכלבה במבי (צילום: עמותת גלבוע אוהבת חיות)
הכלבה במבי (צילום: עמותת גלבוע אוהבת חיות)

 

יילו

גזע: גולדן מעורב.

גיל: שנתיים וחצי.

נמצא משוטט בקריית אתא. כלב מאוד נחמד וידידותי שרק מחפש יחס ואהבה. מחכה לבית אוהב.

לפרטים נוספים, אגודת צער בעלי חיים חיפה, טל': 8729696- 04.

הכלב יילו (צילום: אגודת צער בעלי חיים חיפה)
הכלב יילו (צילום: אגודת צער בעלי חיים חיפה)

 

באפי

גזע: רועה מעורב.

גיל: 5 חודשים.

מחונכת לצרכים. ידידותית מאוד ומושלמת לכל בית. לפרטים נוספים, עמותת

כלבלאב, קיבוץ יסעור, טל': 7900781- 050 (ניבה), 7880170- 052 (זיו).

באבי הכלבה (צילום: כלבלאב)
באבי הכלבה (צילום: כלבלאב)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות