fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבדה התקווה

הפועל עזריאלי עכו חגגה מוקדם מדי את הניצחון על מכבי פ"ת (1:2), שכן יממה לאחר מכן נקבעה ירידתה לליגה הלאומית
שמחה מוקדמת. שחקני הפועל עכו חוגגים עם המאמן איציק טוויזר את הניצחון על מכבי פ"ת צילומים: אדריאן הרבשטיין
שמחה מוקדמת. שחקני הפועל עכו חוגגים עם המאמן איציק טוויזר את הניצחון על מכבי פ"ת צילומים: אדריאן הרבשטיין

 

 

"זה הניצחון הכי עצוב בקריירה שלי, הן כמאמן והן כשחקן". כך התייחס השבוע מאמן הפועל עכו איציק טוויזר, לניצחון קבוצתו על מכבי פ"ת, 1:2, במחזור האחרון. שכן, יממה לאחר מכן, ניצחה עירוני אשדוד את הפועל אשקלון (0:1), התרחקה מעכו 8 נקודות ו-2 מחזורים לסיום העונה, הבטיחה את הישארותה בליגת העל.

הפועל עכו, אחרי עונה אחת בלבד בליגת העל, חוזרת לליגה הלאומית. עוד לפני שנודעה התוצאה במפגש בין אשדוד לאשקלון, אירחה עכו את מכבי פ"ת, כשהיא מעודדת מהניצחון במחזור הקודם על אשקלון (1:2). אחרי מחצית ראשונה מאופסת הגיעה המחצית השנייה ועמה השערים. בדקה ה-52 נקלעה עכו לפיגור משער עצמי של הבלם מוחמד סיסוקו. התגובה העכואית היתה מהירה ומוחצת. דקה 60: פטר אוניקצ'י, שנכנס כמחליף, חטף כדור מהגנת פ"ת, הוציא רוחב והכדור שפגע במגן אורח, היתל בשוער וחדר לרשת, 1:1. דקה 62: גבי קניקובסקי בעט מ-16 מ' כדור חזק ומדויק לפינה ופנימה, 1:2. עד לסיום ידעה עכו לשמור על יתרונה ולהשלים משחק ליגה רביעי ברציפות ללא הפסד וניצחון שני רצוף.

המאמן איציק טוויזר: "אני שמח על היכולת שאנחנו מגלים בחודש האחרון, ומאוד מתסכל שזה מגיע מאוחר מדי עבורנו. למרות שנגזר עלינו לרדת, אנחנו עושים את זה כמו גברים, עם המון אופי, נחישות ורצינות. השחקנים נותנים פה לב גדול ונלחמים עד הסוף. אנחנו רוצים ליהנות קצת מהתקופה הטובה שאנחנו עוברים ואת הסיכומים נעשה בסוף".

גבי קניקובסקי: "אני לא יודע מה יהיה בעונה הבאה, וכרגע זה גם לא מעניין אותי כל כך. אני בהפועל עכו וטוב לי פה. אני מרגיש פה כמו בבית ואני לא מצטער לרגע אחד שהגעתי".

במחזור הקרוב תצא עכו למשחק חוץ נגד הפועל קריית שמונה (שבת, 5.5, שעה 18:00).

שמחה מוקדמת. שחקני הפועל עכו חוגגים עם המאמן איציק טוויזר את הניצחון על מכבי פ"ת  צילומים: אדריאן הרבשטיין
שמחה מוקדמת. שחקני הפועל עכו חוגגים עם המאמן איציק טוויזר את הניצחון על מכבי פ"ת
צילומים: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו, לאן?

עכשיו, כשידוע שהפועל עכו תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית, אף אחד לא באמת יודע מה יהיה עתידה של הקבוצה. המחלוקת בין עיריית עכו למנהל המקצועי שהיה אמור להיות בעל הזכויות, דניאל סטנצ'יו, טרם נפתרה וחוסר הוודאות הזה צפוי להימשך עד שתהיה החלטה סופית: האם סטנצ'יו יממש את האופציה לרכישת זכויות הניהול או שייפרד מהמועדון וגורם אחר ייכנס.

סטנצ'יו עצמו מבהיר כי ברצונו להמשיך במועדון, אך הוא טרם העביר את מלוא התחייבויותיו הכספיות. מנגד, בעיריית עכו בוחנים את התנהלותו של הרומני בניסיון למצוא הפרות הסכם שיובילו לביטולו. במקביל, נמשכים מגעים עם גורמים שונים שעשויים להחליף את סטנצ'יו, במידה וההסכם עמו יבוטל.

אחד הגורמים המעורבים בעניין אמר השבוע: "אנחנו רציניים מאוד בכוונתנו לקחת על עצמנו את ניהול הקבוצה, אבל מחכים להכרעת העירייה. אם סטנצ'יו יעזוב, המשא ומתן מול העירייה ייכנס להילוך גבוה. כרגע, אנחנו בעמדת המתנה כשברור לכולם שהעניין הזה לא צריך להימשך יותר מדי זמן. אם ניכנס, ההשקעה שלנו בקבוצה תהיה במטרה להחזיר את הפועל עכו לליגת העל".

אגב, בעמותת הקבוצה עדיין ממתינים להחלטת העירייה בנוגע להעברת 1.1 מיליון שקלים, במסגרת התמיכה התקציבית השנתית. כזכור, בעיריית עכו הוחלט לעכב את העברת הכסף עד לבירור משפטי בעניין הסכם העברת ניהול זכויות המועדון מול דניאל סטנצ'יו.  בינתיים, משכורות השחקנים, שהתעכבו מספר ימים, שולמו לאחר שהעמותה הצליחה לגייס את הסכום הדרוש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות