fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הופסקה פעילות קבוצת הכדורגל הפועל אסי גלבוע

בשל אי כיבוד פסק בורר על סך 35 אלף שקל * בקבוצה הפנו אצבע מאשימה כלפי המועצה האזורית שאינה תומכת בקבוצה שהוקמה לזכרו של החייל אסי דניאל ז"ל * המועצה בתגובה: "הובהר כי אין כל חובות של המועצה לעמותה. צר לנו על המצב אליו הגיעה העמותה"
הקבוצה הוקמה לזכרו. אסי דניאל ז"ל (צילום אלבום משפחתי)
הקבוצה הוקמה לזכרו. אסי דניאל ז"ל (צילום אלבום משפחתי)

בשקט בשקט נעלמה מהנוף אחת הקבוצות הוותיקות בליגות הנמוכות, הפועל אסי גלבוע, שלמעשה חדלה להתקיים בשל אי כיבוד פסק בורר של כ- 35 אלף שקל בלבד, לכדורגלן העבר של המועדון משה כחלון. על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל, הקבוצה תשחק בעונה הבאה בליגה ג', מה שמעמיד בספק את כדאיות ניסיונות שיקום הקבוצה בעונה הבאה.

במשך שנים רבות הייתה אסי גלבוע הקבוצה הכי משפחתית בליגות הנמוכות, בית חם לכדורגלנים צעירים שקיבלו במה ובעיקר כר פורה לדו קיום, בה שיחקו שחקנים יהודים לצד ערבים והכי חשוב: מדובר במפעל הנצחה מרגש לזכר אסי דניאל ז"ל, בן הגלבוע שנהרג בתאונת דרכים במהלך שירותו הצבאי.

דוד דניאל ז"ל הקים בזמנו את הקבוצה ששיחקה בליגה האזורית, שם החלה את דרכה. אחר כך עברה לליגות של ההתאחדות לכדורגל ועשתה עליות עד ליגה א', כאשר פעם אחת, בעידן המאמן ברוך סער, דגדגה את הליגה הלאומית והייתה קרובה להגיע אליה.

שלא לציטוט מעבירים בקבוצה ביקורת קשה על המועצה האזורית, טוענים כי הקבוצה הופקרה למוות. "נתנו לנו לגסוס לאט אבל בטוח", האשימו. יש לציין כי הנושא הכלכלי העיב גם על הצד המקצועי והקבוצה דורגה במקום האחרון בטבלה, עם רגל וחצי בליגה ב'.

יש לציין כי בימים אלה מתבררות עוד 6-7 תביעות נגד הקבוצה ואם תחזור לפעילות בעונה הבאה תצטרך לשלם אותן. כמו כן ישנו חוב של עשרות אלפי שקלים לחברת האבטחה 'אעידן אבטחה', "שילמנו לא מעט כסף מהכיס הפרטי שלנו, המועצה התעקשה לא לעזור", מאשימים בקבוצה.

כידוע המצב הכלכלי של המועצה לא מזהיר. מוא"ז הגלבוע מצויה בתכנית התייעלות עמוקה שכפה עליה משרד הפנים, לרבות חשב מלווה, ובמטרה לצמצם משמעותית את הגרעון בתקציב המועצה.

כחלק מתכנית ההתייעלות, החליטה המועצה עוד בדצמבר 2018, מסבירים במועצה כי בשנת התקציב 2019, לא יתוקצבו קבוצות בוגרות תחרותיות, לרבות הקבוצה הבוגרת של אסי גלבוע.

אסי דניאל ז"ל במהלך שרותו הצבאי (צילום אלבום משפחתי)
אסי דניאל ז"ל במהלך שרותו הצבאי (צילום אלבום משפחתי)

למרות שהמועצה הודיעה על כך מראש אומרים במועצה כי המשיכו לתקצב את הקבוצות עד חודש מאי (2019), על מנת שיתארגנו בהתאם. המצב לא השתנה בשנת 2020, והעונה כל ההתנהלות הכספית של הקבוצה הבוגרת, היא באחריות בלעדית של העמותה.

במועצה אומרים כי מחלקות הכדורגל בגילאי הילדים והנוער בגלבוע, בניהולו של זכי הרוניאן, גדלו והתמקצעו לנוכח החיבור שנוצר עם מועדון הכדורגל מכבי חיפה

ממוא"ז הגלבוע נמסר כי "בניגוד לדברים הנאמרים, הרי שבשנה האחרונה נפגש גזבר המועצה, מספר פעמיים, עם נציגי העמותה. בכל אותם מפגשים הובהר לכל הצדדים כי אין כל חובות של המועצה לעמותה. צר לנו על המצב אליו הגיעה העמותה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות