fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רחלי קבסה מבית שאן היא מלכת הצפון של עולם העסקים המקומי

אשת העסקים רחלי קבסה היא בולדוזרית לא קטנה, אישה שצמחה מהפריפריה ולמדה להזיז הרים * "הסוד שלי הוא אמונה בעצמי, אמונה בבורא עולם והתמדה" היא אומרת * "הנכס הכי גדול שלי הוא חבילת קשרים חובקי העולם העסקי הישראלי והבינלאומי"
מזיזה הרים. רחלי קבסה (צילום עמית בן הרוש)
מזיזה הרים. רחלי קבסה (צילום עמית בן הרוש)

אשת העסקים הבית שאנית, רחלי קבסה, היא תופעה של ממש. קבסה  היא מנשות העסקים הבולטות בצפון בעשור האחרון, פצצת אנרגיה עם המון רעיונות, שהצליחה כנגד כל הסיכויים. מי שמכיר את קבסה יודע ששום דבר לא עוצר אותה מלהגיע למטרות שהיא מסמנת לעצמה.

קבסה נולדה בעמק בית שאן, אם חד הורית לילד בן 19, המשרת בצבא. בימים אלה היא תחגוג יום הולדת 40 וגם כמה הזדמנויות עסקיות, שעבדה עליהן לא מעט בשנה האחרונה בארצות הברית, קו שעשתה לא מעט פעמים. היא חזרה חדורת מטרה להצליח כאן בארץ ולפי איך שהדברים נראים היא מצליחה במשימה, בתקווה שהקורונה לא תקלקל לה…

-מה הסוד שלך?

"אמונה בעצמי, אמונה בבורא עולם והתמדה. לא להקשיב לקולות רקע ויש לא מעט מהם. להקשיב לקול הפנימי שלך".

 –יש לך עסקים חובקי עולם, אבל בגלל הקורונה את תקועה בארץ…

"הקורונה פגעה בפעילות הבינלאומית שלי, הכריחה אותי להישאר בישראל ולוותר על עשרות טיסות עסקיות בשנה לאירופה. אני מנצלת את הזמן בישראל כדי לעודד את הכלכלה המקומית".

למי שלא מכיר אותך, תני קצת רקע עסקי אודותייך…

"התפרסמתי בחוף המערבי של ארצות הברית, כשהקמתי חברת קוסמטיקה בינלאומית בשווי עשרות מיליוני דולרים. החברה שילבה מדענים אמריקנים ואנשי עסקים צרפתים שגייסו הון ובנו יחד עסק בינלאומי, שמכר מוצרים בשלוש יבשות".

-איזה ערך מוסף את מביאה?

"הנכס הכי גדול שלי הוא חבילת קשרים חובקי העולם העסקי הישראלי והבינלאומי. בעזרת בכירים בכלכלה המקומית אצור חבילות סיוע לעסקים, בין אם הם בתחילת דרכם או עסקים שנקלעו למצוקה אמיתית ומחפשים משקיע או מימון. אני אוהבת לממש רעיונות עסקיים טובים ויודעת שבצפון הארץ מסתובבים מוחות נפלאים עם רעיונות גדולים. לעיתים חסר הקשר הנכון, הנט וורקינג והמימון, שיאפשר להוציא אל הפועל יזמויות שעתידות להפוך לעסקים נהדרים. בניתי תהליך מושלם שיוכל להיות גשר בין התוכניות של אנשים מוצלחים לבין משקיעים וקרנות מימון, שמחפשות להיחשף לפרויקטים חדשים"

מלכת הצפון. רחלי קבסה עמית בן הרוש)
מלכת הצפון. רחלי קבסה עמית בן הרוש)

צוות נרחב מאחוריה

מאחורי קבסה עומד צוות נרחב של מומחים רבים מכל הסוגים: כלכלנים, יזמים, משקיעים, רואי חשבון ואנשי יח"צ. "המטרה היא יצירת חיבור עסקי למשקיעים, הקמת תכנית עסקית ברמה עולמית, יצירת מאגר קורסים והכשרות למתן ידע עסקי וכלכלי נרחב ועוד. כל מה שיאפשר לעסקים בבית שאן, עפולה והצפון הרחוק להתחרות בקולגות שבתל אביב. אין הבדל מהותי בין אנשי העסקים מכל האזורים בישראל, אבל יש פערים אדירים בידע ובאפשרויות שיש בצפון, בדרום ובתל אביב", היא אומרת, "זו משימה חשובה והכרחית לצמצם את הפער בין אנשים ברחבי המדינה הקטנה שלנו. אני מסתובבת בין עסקים בצפון ורואה ששיחות השיווק שלהם לא מדויקות, שאין להם תוכנית עסקית ברמה גבוהה ובכמה שפות, אם לא מכירים מספיק טוב פתרונות מימון ומקורות להלוואה. אנו נקדיש זמן ונוכחות פיזית בעסקים בעלי פוטנציאל".

-השלימי את המשפט: ילדה הקטנה מהפריפריה שצמחה להיות..

"כשאני שומעת את המשפט הזה אני מחייכת חיוך גדול. אני באמת עדיין ילדה קטנה. אני חושבת שזה הקסם שלי. כשאני מספרת את הסיפור שלי, אני מתמלאת גאווה. דווקא מהמקום הנמוך אפשר להגיע לכל מקום שרק תחלמי ותרצי. אין גבול ליכולות של כל אחד ואחת, אם רק נרצה".

 -איך זה להיות אשת קריירה מצליחה בעולם של גברים?

"זאת שאלה ששואלים אותי המון. היום יש יותר נשים בעולם העסקים והן פורצות קדימה. הגברים למדו לקבל את הכוח הנשי בעולם העסקים וזה משהו שיפה לראות. יש פרגון ענק בין המגזרים".

-הצלחת לא מעט בעולם, איפה את בחיי הזוגיות?

"שאלה מאתגרת לא ספק. אני חושבת שעדיין קשה לגברים להכיל אישה חזקה ועוצמתית, בעלת דעה. אולי השנה אני אמצא את האחד, מי יודע".

-יש לך חיבור למקום שבו גדלת?

"בוודאי משם הכל התחיל. בית שאן זה הבית שלי, זה סוד הקסם שלי, הקרקע הבטוחה שלי. אני יכולה לטייל בכל העולם, לישון במלונות הכי הכי בעולם, אבל כשאני חוזרת לבית שאן שם אני מרגישה בבית".

רגע לפני הסגר שנכפה על מדינת ישראל היא עסוקה בארגון ערב הוקרה לארגון "אשת לפידות" מבית זק"א, בתקווה שהסגר לא יהרוס את הערב שאמור להיות חגיגי וברמה גבוהה.

-מה את מאחלת לעצמך לשנה הבאה?

"קודם כל בריאות, זה הדבר הכי חשוב בעולם, בריאות לי, למשפחתי ולכל עם ישראל. מי ייתן והקורונה תעזוב אותנו במהרה ושהעסקים בארץ יחזרו לעצמם".

עסקים חובקי עולם. קבסה (צילום עמית בן הרוש)
עסקים חובקי עולם. קבסה (צילום עמית בן הרוש)

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות