fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא מפסיקה לשיר

הילה גוכשטנד, שסובלת מלקות ראייה קשה, הייתה ברוסיה זמרת, הגשימה חלום ישן נושן והקימה חבורת זמר המבוססת על... זמרים עיוורים ולקויי ראייה * " אחרי שהקורונה תגמר נצא להופיע ברחבי העיר וזה יהיה מדהים".
סבוב הופעות אחרי הקורונה. הילה גוכשטנד (צילום עצמי)
סבוב הופעות אחרי הקורונה. הילה גוכשטנד (צילום עצמי)

הילה גוכשטנד, 67, מנוף הגליל, הקימה חבורת זמר חדשה שכל חבריה הם עיוורים ובעלי לקות ראייה.

הילה עובדת כמדריכה חברתית  במרכז רב שירותים לעיוור ולבעלי לקות ראייה בנוף הגליל. מדי יום מגיעים למרכז כ- 30 תושבים עיוורים ולוקחים חלק בפעילות חברתית ומעשירה. הילה עצמה סובלת מלקות ראייה קשה ועיוורון בעין אחת.

"הבעיה בראייה אובחנה כשכבר הייתי מדריכה במועדון כך שלא כולם יודעים עליה. אני מתנהלת כרגיל ולא נותנת ללקות להפריע לי בשום דבר", היא מספרת.

– בכל זאת יש מגבלות לאדם עוור

"יש מגבלות לכל בן אדם ולפעמים להיות עוור יותר קל מאשר להיות דיכאוני, ממורמר או רגזן ועצבני. אני לא רואה במגבלה שלי קושי אלא הזדמנות להגשים חלום ילדות שלי לשיר".

– זה  היה החלום שלך להיות זמרת?

"כן ובאופן חלקי הגשמתי אותו. ברוסיה הייתי זמרת עד שעליתי לארץ בגיל 49. היה לי ברור שבגיל כזה כבר לא תהיה לי קריירה חדשה, אז השלמתי עם המצב ועשיתי מהלימון לימונדה".

"כשהקורונה  תיגמר נצא להופיע בכל הארץ"

"הפכתי להיות מדריכה חברתית במועדון שאני מאוד אוהבת עם אנשים שאני הכי אוהבת ועכשיו יחד איתם הקמנו חבורת זמר חדשה", היא מספרת בגאווה רבה, "יש בלהקה  7 חברים וכולם עיוורים וליקויי ראייה. אנחנו בשלב הזה, בגלל הקורונה, עושים חזרות ומתאמנים רק במועדון, אבל בעזרת השם אחרי שהקורונה תגמר נצא להופיע ברחבי העיר וזה יהיה מדהים".

-כמו להקת שלווה? 

"משהו בסגנון אבל עם זהות ורפרטואר שלנו. אין לנו עדיין שם ללהקה, אנחנו גם מחפשים פסנתרן שילווה אותנו אבל יש לנו קול ויש לנו חשק ורצון לשיר – זה מה שחשוב".

– הקורונה לא מורידה את החשק לשיר?

"ממש לא. השירה נותנת כוח להתמודד עם קשיים כמו קורונה, אם אתה שר את מאושר, תנסה את זה ותראה שאני צודקת".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות