fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המהפכה הקולינרית של הלנה

קוטי קירמה, צעיר מבית שאן בעל רקע בעולם האירועים, הוא האחראי ללהיט החדש שהולך וצובר תאוצה: מסעדת הלנה, שבערבים הופכת לבר שמח ומהווה אטרקציה לכל תושבי העמק
האיש שאחראי למהפכה. שלומי קירמה
האיש שאחראי למהפכה. קוטי קירמה | צילום: ליאור דדון

הלהיט הכי חם בבית שאן ובעמק כולו היא מסעדת הלנה, בר מסעדה כשרה, שמפיחה רוח חדשה בעולם הקולינרי בעמק. הלנה היא מסעדת שף, שמצליחה לשלב אלגנטיות, קולינריה, אווירה ישראלית אותנטית, מוזיקה טובה והכי חשוב – המון אהבה.

הלנה היא חוויה קולינרית אדירה לכל תושבי האזור, המקום היחיד בעמק שהוא גם בר וגם מסעדה. מי שעומד מאחוריה הוא צעיר נמרץ מקומי, קוטי קירמה, בן 30, שנחשב לבר סמכא בכל הקשור לחיי הלילה המקומיים, ובעברו היה מנהל האירועים של אולמי חנה ואולמי הסיינדה בבית שאן. "רצינו להביא לאנשי העמק משהו חדש ואיכותי, משהו שעד עכשיו לא התרגלו אליו", אומר קירמה ומגלה כי, "בערבים המקום הופך לבר ונותן מענה לחבר'ה הצעירים. מגיעים לכאן חבר'ה צעירים שמעבירים כמה שעות בכיף".

לצורף כך הוא שיפץ את המסעדה השוכנת במתחם הסראיה ההיסטורי בבית שאן, שעבר שחזור קפדני ומקיף. הסראיה היא  מקום בעל חשיבות היסטורית, המעניק למסעדה נופך נוסף ומיוחד וייחודי ובהלנה מאמינים שמהר מאוד יתפוס גם בקרב התיירים הרבים שפוקדים את העיר.

המבנה שופץ ושוחזר. מסעדת הלנה במתחם הסראיה | צילום: ליאור דדון
המבנה שופץ ושוחזר. מסעדת הלנה במתחם הסראיה | צילום: ליאור דדון

"להביא את תל אביב לצפון"

סאריה הינו בית הממשל העותומאני בישוב, שנבנה בשלהי המאה ה-19 לספירה (משמעות המילה סאריה בתורכית היא ארמון). עד לאותו הזמן הייתה בית שאן או בשמה הערבי ביסאן עיירה קטנה ושולית שהחלה להתפתח באופן משמעותי רק עם עלייתו של הסולטאן התורכי עבד אל חמיד ה-2 לשלטון (1876-1909). עבד אל חמיד עשה מספר שינויים רדיקלים ששינו את הישוב בבית שאן בצורה מהותית. ראשית מרבית הקרקעות בבקעת בית שאן נרכשו על ידי הסולטאן עצמו.

קוטי גייס לצורך הפרויקט שתי שפיות מוכשרות מאזור המרכז, דיאנה וסתיו, שבין היתר עבדו במסעדת דוד ויוסף בתל אביב וכן במסעדות נוספות. הם עמלו על תפריט בשרים שלא היה מבייש שום מסעדת כוכבים בתל אביב. "הרעיון הוא להביא את תל אביב לצפון", הוא אומר.

המסעדה פתוחה רק שלושה חודשים, אבל כבר הספיקה להיכנס לתודעה של התושבים ושל בלייני העמק, שיודעים שיש להם מקום איכותי להעביר כמה שעות בכיף ובסטייל, ממש כמו בתל אביב. "המקום תפס לשמחתי כי הבאנו משהו אחר וייחודי", אומר קוטי.

המקום הפך למוקד עלייה לרגל | צילום: ליאור דדון
המקום הפך למוקד עלייה לרגל | צילום: ליאור דדון

-מה השאיפות לעתיד?

"לגדול, ללמוד, להשתפר והכי חשוב: לשמח את הציבור היקר באוכל משובח. הרי בשביל זה אנחנו כאן, לא?".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות