fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכוכבת של נצרת עילית

הזמרת והפזמונאית ילידת נוף הגליל, איה כורם, השיקה בשבוע שעבר את אלבומה השישי ששמו מוקדש לעיר הולדתה. האלבום החדש כולל שמונה שירים פרי עטה
איה כורם (צילום: אוהד רומנו || באדיבות: עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור)

כחמש שנים מאז שהוציאה איה כורם את אלבומה "2023" שהדהד את מאבקה המשפטי והפך לקאלט ושנתיים אחרי שייצא המיני אלבום (אי.פי) עם תרגומים חדשים בפרשנות אישית, נשית ומקומית לשירי של לאונרד כהן ז"ל, הוציאה כורם בשבוע שעבר לאוויר העולם את אלבומה החדש, השישי במספר, הכולל שמונה שירים פרי עטה.

שמו של האלבום ואחד השירים מוקדשים לעיר הולדתה ונקראים "הכוכבת של נצרת עילית". "זה פשוט שם נורא מצחיק", משתפת כורם בהחלטה בבחירת שם האלבום והשיר, "אני נורא אוהבת אותו. מהרגע הראשון שחשבתי על השם הזה הוא נורא הצחיק אותי, גם כי אני לא ממש מרגישה כמו כוכבת וגם כי אין כבר נצרת עילית, אז זה מוצא חן בעייני לקרוא ככה לאלבום. האלבום הוא מי שאני ואני ילדה מעיר קטנה שלא בטוחה שהייתה צריכה לעזוב".

את קליפ הנושא לאלבום שחררה כורם לפני כשבוע והוא צולם כולו בנוף הגליל, במקומות שהיו חלק מנוף ילדותה- מרכז רסקו, מתנ"ס ברקוביץ' ועוד. "מבחינתי זה שיר אהבה ונוסטלגיה לעיר הזאת כמו שאני זוכרת אותה. אני מבינה שהיא לא בדיוק אותו דבר היום אבל אני זוכר מקום מאוד מסוים ואני מתגעגעת אליו".

בקליפ השתתפו  דמויות מוכרות מהעיר וגם הופעת אורח מפתיעה של ראש העיר רונן פלוט. "אתה לא יכול לשיר על מקום בלי להראות אותו ורציתי שכל מי שיצפה בקליפ והוא מהעיר או מהעיר לשעבר ישר יזהה את כל המקומות, יזהה איפה אני נמצאת בכל רגע נתון וזה באמת ככה. מהתגובות שאני מקבלת, נורא כיף לאנשים לראות את כל המקומות שהם מזהים מהילדות שלהם גם", מספרת כורם ומשתפת בתחושותיה לאחר צילום הקליפ, "היה מקסים, פגשתי כמה חבר'ה מהשכבה והיה נורא מגניב . להסתובב בכל המקומות האלה זה עושה צביטה בלב".

צילום: אוהד רומנו (באדיבות: עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור)
צילום: אוהד רומנו (באדיבות: עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור)

הקליפ הפך במהרה ללהיט לא רק בקרב התושבים המקומים אלא גם בקרב ילידי העיר שאינם גרים בה עוד, שזכו להצצה נוספת למקום בו הם נולדו וגדלו. "לא חשבתי שזה יגיע לכל כך הרבה אוזניים ולא חשבתי שזה ימצא חן בעייני כולם, חשבתי שאולי יכעסו עלי קצת שאני משתמשת בשם הישן, אבל זה ממש כיף ומשמח שאנשים מרגישים כמוני, כלפי השיר הזה, הזיכרונות האלה וחולקים את אותה תחושה".

בנוסף לכך, באלבום כאמור עוד שבעה שירים פרי עטה, מתוכם ארבעה שכבר יצאו כסינגלים וגרסת כיסוי מפתיעה ומסקרנת לשירו של אריק לביא ז"ל, "שיר ההד". שותף להפקה המוזיקאלית וליצירת הלחנים גם בן זוגה, הגיטריסט והמפיק המוערך אדם בן אמיתי. "כל מה שאני עושה מספר עלי, האלבום הזה וגם האלבומים האחרים שעשיתי. אני כותבת שירים מאוד אישים".

"אין לי ספק שאחרי הסיפור הזה, אני אבוא קצת יותר לבקר"

כורם, המתגוררת כיום בתל אביב, נולדה וגדלה בנוף הגליל. בילדותה הייתה פעילה בתנועת הצופים ולמדה בין היתר גם בבית הספר אלון. "אני חושבת שבכל מקום קטן, זה מחבק אותך, לפעמיים החיבוק חזק מדי אבל אתה מכיר את כולם, אתה מרגיש שאתה 'בעל-הבית', אתה מרגיש שכל רחוב, אבן ועץ הם שלך ואתה שלהם. זו תחושה שאין אותה בשום מקום אחר, לפחות לא בשבילי".

האם הקליפ והשיר עשו איזה חשק אולי גם לחזור הביתה?

"זה לא באמת אופציה למי שמתעסק במוסיקה להתרחק מהמרכז, ככה שזה לא מחשבה ראלית, אבל אין לי ספק שאחרי הסיפור הזה, אני אבוא קצת יותר לבקר".

 

https://www.youtube.com/watch?v=CqGmlwgJAZg&feature=youtu.be

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות