fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החיים על פי איבון

בגיל 50 החליטה שירה איבון טויטו מנוף הגליל להחליף כיוון בחיים והלכה ללמוד רפואה אלטרנטיבית במכללה בצפת * מאז השתנו חייה מקצה לקצה והיא הפכה לגורו שרבים עולים אליה לרגל ללמוד את התורה * אני נהנית מעצם היכולת שלי לתת מהידע ומהיכולות שלי לאחרים ולהפוך את החיים שלהם לטובים יותר ושמחים"
איבון טויטו. צילום: עצמי
איבון טויטו. צילום: עצמי

גיל  50 אמור היה להיות פסגת הגשמת חלומותיה של שירה איבון טויטו מנוף הגליל. חמישה ילדים מדהימים, זוגיות מאושרת עם אהבת חייה אורי, נכדים שמתרוצצים בבית, מקום עבודה מסודר ובכל זאת הרגישה משהו חסר.

 "פתאום צצו בעיות בריאותיות ללא הסבר רפואי מניח את הדעת, פה ושם עייפות כרונית, ממדי סוכר גבוליים ותחושה של חולשה כללית". איבון משחזרת את הרגע שבו היא הבינה את המסר: "אני לא בן אדם של תרופות וכדורים ובסך הכל הבדיקות היו תקינות, כך שהיה לי ברור שהבעיה לא רפואית ושאם אני רוצה לשפר את איכות החיים אני צריכה לחזור לבסיס, ליסוד הטבעי והטהור.  בהיותי אדם מאמין מצאתי את הרצפט  במקורות, בקבלה, ביהדות והבנתי שהייעוד שלי הוא לעזור לאחרים למצוא אותו". בעידודו של בעלה אורי, מנהל אגף החשמל בעיריית נוף הגליל, איבון נרשמה ללימודים במגמה בריאות טבעית ורפואת הנפש דרך היהדות. היא בחרה במכללת אילמה המוכרת כאחת המובילות בתחום ולמדה אצל הרב המפורסם יובל הכהן אשורוב. 

"נשאבתי לתוך הלימודים בכל הכוח"

בבית הספר ארבל, בו היא עובדת מזה 25 שנים בתפקיד מזכירה, לא הופתעו לראות אותה הופכת לסטודנטית מצטיינת ברפואה אלטרנטיבית. "איבון בנויה מחומר מיוחד שכולו נתינה, היא לא רק מזכירת בית הספר אלא ממש אמא דואגת, שמכילה אהבה אינסופית לכל תלמיד ולכל מורה בבית הספר", סיפרו בחדר המורים.

בנוף הגליל איבון מוכרת כפעילה חברתית, שבין השאר יוזמת סיורי נשים לקברי צדיקים, סליחות בכותל ומפגשי הפרשות חלה. חבריה קוראים "דורסל"  בגלל האנרגיות הבלתי נגמרות והפעילות האינטנסיבית מסביב לשעון. "אני אוהבת לראות אנשים שמחים, זה נותן לי הרגשה של סיפוק עצום כי אין דבר יותר גדול מאשר להוריד את העצב מנפש האדם ולהכניס לתוכה שמחת חיים". 

לאיבון יש קוצים בישבן. מדי שבוע היא עשתה את כל הדרך למכללה בצפת וככל שנחשפה יותר לעולם החדשה כך גברה סקרנותה. "נשאבתי לתוך הלימודים בכל הכוח, ראיתי שזה עובד, שהכלים שאני מיישמת מביאים לתוצאות אמת אז באופן טבעי העברתי אותם הלאה לאנשים שמסביבי והתגובות היו פשוט מדהימות".

– מה עלה בגורל הבעיות הבריאותיות שלך? 

"נעלמו לגמרי. מדדי  הסוכר מאוזנים ברוך השם, העייפות חלפה ואפילו הורדתי 7 קילוגרמים במשקל למרות שזאת לא הייתה המטרה". 

–  ספרי לנו, מה הסוד?

"הסוד הוא לחזור למקורות שלנו, לשורשים שנטועים עמוק בספרי הקבלה והיהדות, אנחנו לא ממציאים שום דבר, הכל נמצא בכתבי הרמב"ם, החסידות והתניא. כולם אומרים שנפש האדם היא מטבעה בהמית ואנחנו צריכים לטהר אותה מהדברים השלילים ולתת לנשמה להוביל ולהתוות את דרך החיים שלנו. 

– איך זה קורה תכלס?

"המציאות השלילית גורמת להצטברות של רעלים בגוף ובנפש, העבודה של עין הבדולח היא לנקות את הכלי, לנקות את הגוף באמצעות הנפש ולהבין שכל מחלה או בעיה בריאותית היא תוצר של בעיה בנפש וצריך לטפל קודם כל בה". 

איבון סיימה את לימודיה בהצלחה יתירה ובעקבות ההצלחה המטאורית בייעוץ שנתנה לסביבתה שמה העבר מפה לאוזן ומבלי שתתכנן הפכה ליועצת מבוקשת בתחום הבריאות הטבעית.

 פתחה קליניקה לעזור לאחרים

לצד עבודתה בבית הספר היא פתחה קליניקת בוטיק בביתה וקראה לה "כלי – ניקה  עין הבדולח" כחלק מקונספט תהליך ניקוי הרעלים הטבעי. "אני לא עושה את זה רק בשביל כסף, אני נהנית מעצם היכולת שלי לתת מהידע ומהיכולות שלי לאחרים ולהפוך את החיים שלהם לטובים יותר ושמחים". 

–  מגיעים אלייך אנשים עם בעיות בריאותיות או נפשיות?

"גם וגם. דרך הבעיה הגופנית אני יכולה לדעת מה הבעיה הנפשית שלא נראית לעין. ברצפט שאני נותנת המחלה מוסרת מהשורש והטיפול לא מכוון לסימפטום כמו בתרופה הקונבנציונאלית. הגוף שלנו חי עם חוקים משלו ואם אנחנו מפרים איזה חוק מופר האיזון בין הגוף לנפש והתגובה של המערכת היא לעולם תהיה תגובה נכונה לגירוי. אם אני למשל אוכלת חריף  והוא לא מתאים לחוקי הגוף שלי באופן טבעי הגירוי יגיע בצורה של כאב בטן, צרבת או תחושה רעה.  גם אם אני נהנית מהחריף הגוף ימצא את הדרך להוציא את הפסולת הרעילה ממנו בדרכו". 

– שינית את כל התפריט במטבח?

 "שיניתי את אורח החיים לבריא יותר. אני קמה כל בוקר בחמש ויוצאת לטבע, אם זה הליכה או ריצה של שעה ורק אחרי ההתעמלות הגופנית אני מתחילה את היום, שותה הרבה מים, מקפידה על תזונה שמבוססת על פירות וירקות, נבטים, אגוזים והרבה עלים ירוקים". 

"איבון לימדה אותי להסתכל בתוך עצמי"

תקופת הקורונה הביאה לפתחה של איבון הזדמנות ליישם את כל התורה על רגל אחת.

אנשים שנקלעו למשברים קשים בעקבות המצב הגיעו אליה עם פנים נפולות ויצאו מסדרת המפגשים אתה עם רצון מחודש לחיות וליהנות מחצי הכוס המלאה. "אני בונה תפריט מותאם לכל בן אדם בהתאם לחוקי הגוף שלו, מקשיבה ומכוונת באמצעות השיחות להסתכלות ותפיסה נכונה של המציאות". 

שירה איבון לא מתכוונת להפסיק את עבודתה בבית הספר בעקבות השינוי הגדול שהתחולל בעולמה אבל הצלחתה בטיפולים האלטרנטיביים עוברת מפה לאוזן. "איבון לימדה אותי את סדר היום וכללי האכילה הנכונה, הפסקתי לאכול לחם קנוי במהלך השבוע ועברתי ללחם ממחמצת שאני מכינה בבית", סיפרה רינת, שהגיעה בעקבות בעיות הפרעות אכילה.

ענבל שסבלה מדיכאון מספרת: "הייתי בשפל, לא רציתי לראות כלום, חייתי בבועה שלי והייתי מנותקת מהעולם. איבון לימדה אותי להסתכל בתוך עצמי ולראות את הטוב, בורא עולם לא סתם הפגיש בינינו המומנטום הכי מדויק, היא ידעה לא לותר לי עד שחזר לי החיוך לפנים".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים בעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות