fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האמן שלומי ללוש מעפולה נבחר להציג ביריד האמנות והעיצוב השנתי "צבע טרי"

היריד יפתח ב- 28.10 במהדורה דיגיטלית מיוחדת שתהיה פתוחה בחינם לקהל הרחב
שלומי ללוש (צילום עצמי)
שלומי ללוש (צילום עצמי)

שלומי ללוש מעפולה, בעל תואר ראשון ושני ממכללת אורנים. הציג תערוכת יחיד במוזיאון בר דוד ובבית האמנים ירושלים, השתתף בתערוכות קבוצתיות בגלריה אלפרד, מרכז ההנצחה טבעון ובגלריה צדיק. זוכה פרסי הצטיינות בלימודים.

ללוש מציג ביריד צבע טרי ציורי דיוקן ונוף מהתבוננות במושאים קונקרטיים, נופים בעיקר מתבנית נוף ילדותו, ודיוקנאות של אנשים קרובים אליו שהם משמעותיים בחייו. בנוסף הוא מציג ציורים שקורא להם ציורי החזיונות שלו, שהם כשמם מבטאים מראות, תמונות, שמרכיבים ומורכבים משדות תוכן.

ללוש מצייר כמעט ללא עריכה מוקדמת. ציור של צייד רעיונות האוחז כהרף עין בתמונה הכי מעניינת שלוכדת את סביבת מבטו. הצופה בדרך כלל מתעניין בתוצאה הסופית, אך אותו כצייר מעניינות גם שאלות של צבע, רמת הכהות והבהירות, תנועה ציורית והרמוניה צורנית. ואז בד בבד עם ההתעסקות הפרוזאית והסיזיפית הזו עולה גם הפן הרעיוני.

הציור הרב שכבתי לא מנסה להסתיר את עקבות הזמן והמאמץ הארוך שנמסו אל תוך שכבות הצבע ומרמזים על תהליך איטי ומסור. אנטיתזה לתהליכים סינתטיים, דיגיטליים מקבילים בעולם. תהליכים שמפנים מבט אל הטבע בניסיון לחוות אותו טוב יותר, לפתוח צוהר אל המציאות ולשרוט אותה קלות. מעט מאוד ידוע לו מראש לגבי סופו של הציור וזהו גם סוד כוחו. אין זה ציור מתייפייף, או מתחנף, זהו ציור שמנסה לגלות ולהבין, ובתוך כך להשיל מעצמו אי אלו קליפות ריקות ולאסוף סיפור חיים.

ניתן להתרשם מיצירותיה, וממאות יצירות נוספות במהדורה הדיגיטלית של יריד צבע טרי, בכתובת: http://specialedition2020.freshpaint.co.il/

אחת היצירות של ללוש (צילום עצמי)
אחת היצירות של ללוש (צילום עצמי)

יריד האמנות המוביל

צבע טרי הוא יריד האמנות והעיצוב המוביל בישראל, שקם על מנת לגשר ולחבר, ולשמש נקודת מפגש מזמינה וחובקת עבור הציבור הרחב, ואמניות ואמנים ישראלים. מטרת היריד היתה מאז ומתמיד לקרב בין קהל הצמא לתרבות לבין הקהילה היוצרת, ולהזרים משאבים לשדה האמנות המקומי. המהדורה המיוחדת לשנת 2020 ממשיכה במשימה לספק פרנסה ליוצרות וליוצרים מקומיים, בכל פורמט אפשרי, בתקופה בה הם זקוקים לה יותר מתמיד.

צבע טרי מושך אליו מדי שנה קהל סקרן של יותר מ-30 אלף מבקרים. המהדורה המיוחדת של צבע טרי מתקיימת הודות לחסות רבת השנים של קבוצתUBS  העולמית, ובתמיכתם המתמשכת של קבוצת אקרו, נשיץ ברנדס אמיר, פורשה ישראל, חברת רגבה, בית המכירות הפומביות סות'ביס ואוסף יגאל אהובי לאמנות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות