fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף מעשה במחשבה תחילה: "גישורין" או גירושין?

גירושין היא ללא ספק אחת החוויות המורכבות שאדם יכול לעבור בחייו. עורכת הדין ענבל אפשטיין כידרה עם כל הדברים שאתם חייבים לדעת על התהליך.
עו״ד ענבל אפשטיין כידרה. צילום: אלבום פרטי
עו״ד ענבל אפשטיין כידרה. צילום: אלבום פרטי

אני סמוכה ובטוחה כשרובכם קראתם את הכותרת של הטור זה, הייתם בטוחים שמדובר בשגיאת כתיב, בעצם זה "האני מאמין" של משרדנו.

בניגוד למה שמוכר לכולנו, מזוגות חברים, בני משפחה או מהסרטים, לא כל הליך סיום קשר בין אישי חייב להתחיל את מסעו, או יש לומר לכלול במסעו הליך ארוך, מפרך, מלוכלך, הגוזל מהצדדים משאבים חשובים, שלא לומר אמוציות ופגיעה ביקרים מכל ואוהבים, הליכים ודיונים משפטיים לרבות תביעות הדדיות, ומעל הכל השמצות ושנאת יתר.

ברור איפוא כי קבלת ההחלטות על פירוק התא המשפחתי הינה החלטה לא קלה שמלווה בלא מעט חששות, ובעקבותיה עליות רגישות וכלכליות וחוסר וודאות מבחינתנו, אני יודעים כי ניתן לעשות זאת אחרת. הסתכלות על מכלול הדברים לרבות ובין היתר הבנה עמוקה של התהליך למול חסרונו, הובילו לא אחת לכך כי עריכת ההסכם סייעה לצדדים בהגעה לפתרון צודק ונכון, תוך שמירה על טובת הילדים כשיש ילדים וחסכון עצום בכוחות, משאבים ובכסף לצורך ניהול ההליכים.

מעוניינים בפגישה? השאירו פרטים

'גישורין', זאת לטעמנו גישה חדשה שהופכת בית אחד, ל-2 בתים ובתהליך הפירוק מגשרת על כל הקשים באופן שמייצר גשר שמוביל לפרק חדש בחיים מתוך הבנה כי פרידות הן חלק מחיינו וכן לא בושה לומר זאת בצורה חסכונית.

 מהו הסכם גירושין ומהו חשיבותו?

הסכם גירושין מסדיר מבחינה משפטית את אופן פירוק התא המשפחתי.

חשיבותו של ההסכם הינו ביכולתו לצפות את מירב הסוגיות והקשיים אשר עלולים להתרחש בהמשך לפרידה ולגירושין ובכך למנוע בעיות עתידיות בין בני הזוג. הסכם הגירושין הינו הסכם המבטא את רצון הצדדים והסכמותיהם, תוך התייחסות מפורטת לכלל ענייני מזונות ילדים, משמורת, הסדרי הראייה ועייני הרכוש.

כיצד מתנהל הליך ערכת הסכם גירושין ועד לקבלת תוקף פסק דין?

ראשית, הסכם הגירושין מחייב את בני הזוג לפעול בשקיפות מלאה, עוד לפני שמקיימים את הפגישה שבה עורכים את הסכם הגירושין, חשוב לבדוק את חשבונות הבנק המשותפים, לרבות חסכונות וביטוחים וכמובן חובות ומשכנתאות. כמו כן, יש לכלול בהסכם התייחסות מפורטת לסוגיות הרבות אשר יווצרו במהלך החיים כאשר יש לנסות ולצפות מראש מקרים שיכולים להיות, לדוגמא: אופן חינוך הילדים, חלוקת הזמנים בחוגים, חופשות וחופשות בלתי צפויות, שביתות וכו'.

חשוב להדגיש, כל הסכם גירושים הינו "חליפה אישית על פי מידה" ועל כן יש חשיבות של עריכת הסכם על ידי עורך דין שיחשוב לטווח ארוך ויתן תשומת לב לפרטים הקטנים.  עריכת הסכם גירושין הוגן, דורש מאמץ משני הצדדים תוך שמירה על זכויות הילדים וזכויות הצדדים.

אישור הסכם הגירושין

לאחר שבני הזוג הגיעו לעמק השווה ולאחר שההסכם נחתם על ידי הצדדים יש להביאו לאישור של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

לסיכום הייתי אומרת כי לא חותמים על הסכם בכל מקרה! במידה ואתם מרגישים שההסכם מקפח את זכויותיכם, אל תחתמו עליו. הסכם גרוע יכול להשפיע על המשך חייכם ולכל אחד מאתנו הזכות לחיות חיים מאושרים ובכבוד.

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

מעוניינים בפגישה? השאירו פרטים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות