fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תולה את הנעלים

אחרי יותר מ-20 שנות קריירה: הכדורגלן דיאגו ווקסטיין ממגדל העמק פורש מכדורגל ומסכם קריירה ארוכה שהתפרסה על פני שני עשורים
דיאגו ווקסטיין. צילום: חג'אג' רחאל
דיאגו ווקסטיין. צילום: חג'אג' רחאל

בגיל 38 ואחרי קריירה ענפה שהתפרסה לאורך קצת יותר משני עשורים, הכדורגלן דיאגו ווקסטיין החליט לתלות את הנעלים.

"פתחתי את העונה ונראיתי טוב יותר מהרבה שחקנים צעירים, אבל בסוף של דבר דווקא במשחק כדורגל בשכונה עם הבן שלי, נפצעתי, קרעתי את הרצועה הצולבת והמיניסקוס", מסביר דיאגו את הסיבה לפרישתו ומוסיף, "אילולא הפציעה, הייתי ממשיך בכדורגל. עושים את זה באהבה ולא למטרה כספית, רק להנות."

דיאגו התחיל את הקריירה בהפועל מגדל העמק מליגה א' ונזכר באותם תנאים לא פשוטים שיש לרוב בליגה הזו, “היו לא מעט פעמיים שלא היו אמצעים מינימליים לניהול משחק תקין, אין דשא, אין חדרי הלבשה. אבל האהבה גברה על הכל, האהבה לכדור היא זאת שהשאירה אותי כול כך הרבה שנים במקומות האלו".

"מכולם לקחתי משהו"

לאחר ששיחק במגדל העמק, שיחק בנוסף לכך בעוד יותר מ-10 קבוצות שונות ובניהן אסי גלבוע ובהפועל עפולה. "מאוד נהנתי בקבוצות מהמגזר הערבי, תמיד כיבדו אותי ותמיד היה לי טוב שם. שיחקתי חמש שנים באכסאל ועוד כארבע עונות ביפיע."

לאורך הקריירה שיחק ווקסטין עם עשרות ואולי יותר שחקני כדורגל, חלקם צעירים וחלקם מנוסים אבל הוא מעיד שהיו לא מעט שחקנים שהוא נהנה לשחק יחד איתם וביניהם הקשר כפרי אזולאי איתו שיחק כחמש שנים ברציפות ולאחר מכן גם במספר קבוצות שונות.

בנוסף לכך הוא עבר גם תחת לא מעט מאמנים. "מכולם לקחתי משהו, בעיקר מאמנים מהמגזר הערבי בשנים האחרונות."

"יכולתי לעשות את קפיצת המדרגה, העדפתי להתמקד בפרנסה לעתיד"

כיום לאחר שסיים ככל הנראה עם פרק המשחק בענף הכדורגל, ווקסטיין מסתכל לאחור ומתחרט שאולי לא הצליח להגיע לבסוף גם לליגת העל. "יכולתי להגיע, אבל היו שיקולים אחרים כשהייתי בליגה הארצית ויכולתי לעשות את קפיצת המדרגה. העדפתי להתמקד בפרנסה לעתיד. אם בישראל בסביבות גיל 22-23, לא הגעת לליגה הלאומית ומעלה, עדיף שתתחיל לחפש כיוונים אחרים בחיים, זו דעתי ואני חושב שלא טעיתי", הוא מספר.

דיאגו מוסיף שככל הנראה ההחלטה הטובה שלקח בקריירה היא התמקדות בחיים האישים שלו, "החלטתי לרדת מהעץ, להתמקד בחיים ולשחק בכיף בליגות הנמוכות. אני רואה הרבה כדורגלנים שהגיעו גם לרמות הכי גבוהות אבל בסופו של דבר זה נגמר מהר מאוד. הייתה לי הזדמנות להתפתח בעסקים ולקחתי אותה בשתי ידיים."

בשנה הקרובה, דיאגו צפוי להעלם מעולם הכדורגל המקומי ולהקדיש את הזמן למשפחתו אבל הוא מעריך שמאחר ויש בידו תעודת מאמן ותעודת מאמן כושר כבר בשנה הבאה הוא עשוי לחזור לענף.

"הכדורגל חייב להתקדם ולהשתדרג"

לסיום, התייחס ווקסטיין גם למצב הכדורגל הישראלי והליגות הנמוכות וגם למעמדו של שחקן הכדורגל המקומי ואמר, "ליגה א' התפתחה מאוד בשנים האחרונות, בעיקר בזכות החשיפה והאינטרנט, מה שלא היה בעבר. אנחנו כשהיינו מבקיעים שער, היינו מחכים שמישהו יכתוב עלינו שתי שורות בעיתון והיום שחקן נותן שתי מסירות והוא כבר בליגת העל."

"אני חושב שכל החשיפה הזו יכולה לעזור המון לשחקנים צעירים להתקדם, יותר קל להם מבעבר, אבל הכדורגל בארץ תקוע המון שנים אחורה, הלוואי שיבואו אנשים שיכולו לשפר את המצב, גם אנשים מבחוץ. הכדורגל חייב להתקדם ולהשתדרג, ממחלקות הנוער ועד הבוגרים", אמר דיאגו.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות