fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיקינדה, מישהו זוכר?

קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית קיימה את מחנה האימונים בטרום העונה בעיר התאומה ביוגוסלביה לשעבר, קיקינדה, עוד לפני התפרקותה של יוגוסלביה. היה מחנה מושלם, עד ש....
מימין מייסטר ז"ל, אזולאי ז"ל, ברטפלד ז"ל ויוסי דוד (צילום ארכיון)
מימין מייסטר ז"ל, אזולאי ז"ל, ברטפלד ז"ל ויוסי דוד (צילום ארכיון)

השנה הייתה 1990, בדיוק לפני 30 שנה, קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית קיימה את מחנה האימונים בטרום העונה בעיר התאומה ביוגוסלביה לשעבר, קיקינדה, עוד לפני התפרקותה של יוגוסלביה.

חברי ההנהלה שיצאו עם הקבוצה לקיקנדה היו היו"ר המיתולוגי לשעבר, שנבחר ליקיר העיר נוף הגליל לפני מותו, חיים אזולאי ז"ל, מנהל הקבוצה מילו ברטפלד ז"ל, שבנו חיים היה שחקן בקבוצה ויבדל"א חבר ההנהלה יוסי דוד, אף הוא יקיר העיר המשמש כיום כיו"ר הסתדרות הגמלאים.

איש המשק באותם ימים היה סימון מייסטר ז"ל, מהדמויות האהודות בתולדות המועדון. מאמן הקבוצה ששיחקה באותם ימים בליגה א' היה דב עצמון מחיפה, שלפני מספר שבועות הלך לעולמו.

אגב, קיקינדה מרוחקת חצי שעה בלבד מהגבול עם רומניה, מה שהביא את אזולאי וברטפלד באחד הימים לקחת מונית ולחצות את הגבול לרומניה, שם בילו יום שלם, לפני שחזרו לקיקינדה עמוסי חוויות.

המקומיים שחטו כבש ופינקו את הנהלת נצרת עילית (צילום ארכיון)
המקומיים שחטו כבש ופינקו את הנהלת נצרת עילית (צילום ארכיון)

זוכרים בעיקר את מקרה בונני

מחנה האימונים נכנס לתודעה ולהיסטוריה של המועדון, בגלל האירועים בנמל התעופה בלגרד, עם חזרת הקבוצה לישראל: שחקן הקבוצה אלי בונני, שלף דרכון של אורוגואי והודיע כי הוא לא חוזר לישראל. היום הוא מוכר כשחקן והדוגמן אנחל בונני.

שחקן הקבוצה באותם ימים, צביקה מנשקו: "חיים ז"ל היה ראש המשלחת, הוא לא היה בהנהלה באותה שנה. אבוש היה היושב ראש. יוסי דוד היה שם כמו שהיה בכל המקומות והוא היה אחראי על הכל. הקטע הכי גדול איתו במחנה שכל יומיים היה אוסף דרכונים ומחזיר אותם כי גם אליו הגיעו שמועות בקטע של בונני, עד שבשדה תעופה בונני ברח לשירותים והוציא דרכון אורוגוואי".

חבר ההנהלה דאז, יוסי דוד, נזכר: "זה היה אחד המחנות היותר מאורגנים, יעקב גולדברג, מזכיר הפועל היה אחד המארגנים. זוכר שגברת קלרה הייתה נציגת המדינה ביוגוסלביה והגיעה לפגוש אותנו. זוכר שבכל אימון היו חבר'ה צעירים שהגיעו לצפות ולעודד. לא שוכח את האפסנאי המסור סימון מייסטר ז"ל שעבד לצדי במחנה. לא אשכח שביום שעזבנו הגיעה אלי גברת מרינה מהמועדון המקומי עם דמעות והודתה לי על מה שעשיתי למענם. ואני לא מספר את הסיפור עם הרקדניות…".

יוסי דוד, חיים אזולאי ז"ל וראש העיר קיקינדה
יוסי דוד, חיים אזולאי ז"ל וראש העיר קיקינדה

אגב, באחד מערבי הגיבוש שחטו הסרבים כבש ופינקו את הנהלת נצרת עילית, שאפילו זכתה להיפגש עם ראש העיר קיקינדה.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות