fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורש אחרי 35 שנים

אלכס גילדין, עוזב את העמותה לקדום ספורט ואת הספורט המקומי אחרי עשרות שנות פעילות * בטקס צנוע וחגיגי נפרדו ממנו החברים * מנכ"ל העמותה אלי מלדסי: "הנהלת העמותה הגיעה לפני החג להביע תודה והערכה על התרומה והשקעה שלו" * חבר העמותה יוסי דוד: "אלכס היה שותף לדרך וחבר יקר וקרוב"
חברי העמותה מודים ומפרגנים לגילדין (צילום עצמי)
חברי העמותה מודים ומפרגנים לגילדין (צילום עצמי)

רגע לפני סיום השנה העברית, התקיים טקס מרגש בנוף הגליל, בו הצדיעה העמותה לקידום הספורט לאחד, מפעיליה הוותיקים, אלכס גילדין, שפורש מהעמותה בגיל 75.

"הנהלת העמותה הגיעה לפני החג להביע תודה והערכה על התרומה והשקעה של שנים, לאלכס גילדין", אומר מנכ"ל העמותה אלי מלדסי.

עוד השתתפו בטקס הצנוע בשל מגבלות הקורונה יו"ר העמותה ד"ר קורנל בראונשטיין, חברי העמותה  יוסי דוד ומריו חונטיס ואיש המשק של קבוצת הכדורסל ששון בר נתן.

"אלכס היה בין אלה שהובילו וקידמו את העמותה ואת הספורט בעיר במשך שנים", אמר המנכ"ל מלדסי, שהגיע עם  חבריו להביע הערכה ותודה על הפעילות, "אין ספק שאלכס תרם רבות לספורט בעיר, לכדורגל בשנות השמונים ועד היום בכל הענפי הספורט השונים, אלכס ידע להוביל ולתמוך ולהתמודד מול כל הגורמים כדי שהספורט יצליח", אומר מלדסי.

המנכ"ל מלדסי מוסיף: "הבקשה של אלכס ממני היא להמשיך להוביל ולהצעיד את העמותה ולפתח ענפי ספורט נוספים.  אין ספק שהמעמד הינו מיוחד והודיתי לו על האמון והתמיכה של החברים להמשיך באותה דרך ולהוביל את העמותה ואת הספורט להישגים".

אלכס גילדין, יליד 1945, עלה לארץ בשנת 1959 בגיל 14 מרוסיה. הוא אב לשני ילדים ובמשך שנים רבות שירת בצבא הקבע.

הפך את מחלקת הנוער

ב-1985  שימש גילדין כמנהל עבודה מחוזי במחנה נפתלי, לשם הגיע מתפקיד של מנהל אדמיניסטרטיבי בבית חולים רמב"ם. "הוא הגיע לאצטדיון בהזמנתי, הצעתי לו להצטרף להנהלת קבוצת הנוער והכל כבר שייך להיסטוריה", מספר יוסי דוד, שעבד עם גילדין במשך עשרות שנים.

"הוא אדם שאהב ילדים ומאוד רצה להעלות פרויקט חינוכי הנוער דאז נצרת עלית", מספר יוסי דוד, שליווה את הקבוצה עשרות שנים ועד עצם היום הזה קשור לספורט המקומי, בהיותו חבר וועדת הביקורת של העמותה לקידום ספורט.

בנוף הגליל מספרים כי גילדין יזם פרויקט 'לומדים ומשחקים' והכל במגרש. יוסי דוד: "הוא דאג שמחלקת הרווחה תביא חיילות ללמד את השחקנים שהיו חלשים בלימודים. זה היה פרויקט הדגל וזה עבד. עשרות תלמידים סיימו בגרות בעזרת הפרויקט שהוא יזם".

עם הזמן צורף להנהלת הקבוצה הבוגרת, שם עשה יש מאין, דאג שחברים שלו יגיעו וירתמו לבניית ולשיפוץ חדרי ההלבשה גילדין היה היוזם שהביא את לאה, בעלת עיתון בארה'ב ובנה חדר הלבשה לנוער על שמו של ישראל דקל ז"ל, חברו הטוב מילדות.

עם הזמן  צורף להנהלה הקבוצה הבוגרת, ששיחקה באותן שנים בליגה א'. שם הבין שהמטרה החשובה היא להוריד עלויות וגירעונות שסחב המועדון. בשנה הראשונה, בסיומה העפילה הקבוצה לליגה הארצית ביחד עם היו"ר דאז, אלברט בן מוחה, עשו עלייה וסיימו לראשונה את העונה עם 10 אלף שקל בחשבון…

שימש גם כיו"ר הבוגרים

וף הגליל התקשו להאמין והוא הועבר לתפקיד יו"ר הקבוצה הבוגרת. אחר כך ניהל ביד חזקה את הספורט העירוני מלבד כדורגל וטניס שולחן. "העמותה העירונית הייתה בחובות של מיליונים, אלכס עשה מהפך והגיע למצב של כמעט איזון" מסביר יוסי דוד

יוסי דוד מוסיף ואומר: "הוא לא שיחרר אף אחד ללא תמורה, ידע ביחד עם כמה חברים בעמותה לעבור שנה ועוד שנה לשרוד, אך לא לפרק את העסק, בידיעה שלפרק הכי קל אבל לבנות אחר כך מחדש יהיה כמעט בלתי אפשרי".

דוד מסכם: "אלכס היה שותף לדרך וחבר יקר וקרוב. היום אחרי 20 שנות פעילות בעמותה הוא החליט שהגיע הזמן לפרוש ולתת לאחרים למשוך את העגלה".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות