fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עידן גולן: "הפועל נוף הגליל? ההפסד כולו שלהם, לא הפסד שלי"

הכדורגלן עידן גולן ששיחק בעונה שעברה בנוף הגליל חתם בקלוז' מהליגה השנייה ברומניה * "זו הייתה החלטה אישית שלי בלבד לעבור לשחק ברומניה. קיבלתי הצעה, שקלתי והחלטתי ללכת על זה. לא דיברתי עם אף אחד, אפילו לא עם אבא שלי" * על נוף הגליל: "כששיחקתי הייתי טוב, אבל שיחקתי הכי פחות מכולם
גולן חוגג שער ליגה במדי קבוצתו ברומניה (צילום אאורליאן טריפן)
גולן חוגג שער ליגה במדי קבוצתו ברומניה (צילום אאורליאן טריפן)

"זו הייתה החלטה אישית שלי בלבד לעבור לשחק ברומניה. קיבלתי הצעה, שקלתי והחלטתי ללכת על זה. לא דיברתי עם אף אחד, אפילו לא עם אבא שלי", אומר חלוץ הפועל נוף הגליל בעונה החולפת, עידן גולן, שעושה את צעדיו הראשונים בקבוצת FC Universitatea CLUJ, מהליגה השנייה ברומניה, השואפת לחזור לליגה הבכירה.

"היו לי עוד אופציות בארץ, אבל ההצעה מקלוז' נראתה לי הכי טובה וחתמתי", אומר גולן, שכבר מצא כמה חברים בעיר. "יש פה קהילה יהודית גדולה ובית חב"ד, כך שאני מסתדר טוב".

גולן, בן 24.5, שיחק בעונה החולפת 32 משחקים רשמיים במדי נוף הגליל, בהם כבש 3 שערים בלבד, אחד נגד בית"ר כפר סבא במסגרת הגביע ושניים בליגה נגד מכבי והפועל פתח תקווה. בהחלט לא מספיק, בסביבתו של השחקן טוענים לקיפוח של המאמן איתי מרדכי. די אם נציין את העובדה שבעונה שעברה שיחק רק 3 משחקים 90 דקות מלאות.

קלוז' פתחה את העונה עם ניצחון ושני הפסדים, גולן, בנו של מאמן הכדורגל דני גולן, פתח פעמיים בהרכב וכבש שער אחד. הוא לא נחשב לשחקן זר בגלל הדרכון הצרפתי שלו. ביום שלישי הקרוב (שעה 19:00) יתקיים מחזור המשחקים הרביעי בליגה השנייה ברומניה וקבוצתו תתמודד נגד אוניריה סלובוזיה. הוא מתגורר בדירה שהמועדון העמיד לרשותו ומקווה שהמצב הבריאותי ישתפר וארוסתו הטרייה תוכל להגיע אליו.

גולן באימון הקבוצה (צילום אוניברסיטה קלוז)
גולן באימון הקבוצה (צילום אוניברסיטה קלוז)

"הולך לי טוב מהבחינה האישית"

קלוז הוא אחד המועדונים המוערכים בכדורגל הרומני. הקבוצה, המכונה "הסטודנטים", נוסדה ב- 1919 והישג השיא שלה היה הרבה לפני שגולן נולד, עונת 1932/3, שאותה סיימה במקום השני בליגה הראשונה. הקבוצה זכתה בעונת 1964/5 בגביע  הרומני והפסידה 4 פעמים נוספות בגמר הגביע. היא משחקת ב'קלוז ארנה' בעיר, המכיל 30 אלף מקומות ישיבה.

"הולך לי טוב מהבחינה האישית", אומר גולן וכשהוא נשאל מה לא עבד בעונה שעברה בנוף הגליל הוא עונה: "כששיחקתי הייתי טוב, אבל שיחקתי הכי פחות מכולם. אני חושב שזה הפסד שלהם, לא שלי".

על החיים לבד ברומניה, מדינה אדומה בימים של קורונה, הוא אומר: "התאקלמתי כאן די מהר, יש לי כאן תנאים מדהימים. יש לנו קבוצה טובה שרוצה מאוד לחזור לליגה הראשונה, שם שיחקה בעבר".

-שמעת שאיתן וולבלום חתם גם הוא בליגה השנייה ברומניה?

"כן, דיברתי איתו, נתתי לו כמה טיפים על הליגה, אבל לא יותר מדי כי אני בעצמי רק חודש פה, אז אני לא יודע יותר מדי".

יש כאן תנאים מדהימים. עידן גולן (צילום אוניברסיטה קלוז)
יש כאן תנאים מדהימים. עידן גולן בקלוז (צילום אוניברסיטה קלוז)

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות