fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש הרגשה של מלחמה ברחובות"

הכדורגלן נאור עבודי שמשחק בפ. צ. לורי הארמנית, על הקרבות שפרצו בחבל נגורנו- קראבך * "יודעים שישראל מכרה נשקים לאזרבייג'ן והסתכלו עלינו בצורה לא יפה, שאלו אותנו שאלות, אבל ההנהלה איתנו, שמרו עלינו"
עבודי במעמד החתימה בארמניה (צילום עצמי)
עבודי במעמד החתימה בארמניה (צילום עצמי)

בקיץ האחרון יצא הכדורגלן נאור עבודי, לשחק בקבוצת פ. צ. לורי מהליגה הראשונה בארמניה ובחלומות הכי שחורים שלו לא חלם שיקלע לאזור מלחמה, לאחר שלחימה עזה פרצה בימים האחרונים בין אזרבייג'ן לבין המובלעת הארמנית נגורנו-קרבאך, בהתפרצות חדשה ומסוכנת של הסכסוך הנמשך זה כמה עשורים.

עבודי, בוגר מחלקת הנוער של הפועל קריית שמונה, גדל בצל הקטיושות שנחתו על העיר הצפונית מכיוון לבנון. בינתיים שני משחקי הליגה של הקבוצה, ביום רביעי ובשבת הקרובה בוטלו בשל הלחימה, שעשויה לגרור למלחמה את המעצמות האזוריות תורכיה (עומדת לצד ארמניה) ורוסיה (ניצבת לצד אזרבייג'ן). דרום מחוז הקווקז הוא מסדרון חשוב להעברת נפט וגז.

נאור עבודי ששיחק בעונה שעברה במ. ס. אשדוד, החל את הקריירה הבוגרת שלו בהפועל נוף הגליל ולפני שנתיים, תרם תרומה  משמעותית להישארותה של הפועל עכו בליגה הלאומית, אומר: "יודעים שישראל מכרה נשקים לאזרבייג'ן והסתכלו עלינו בצורה לא יפה, שאלו אותנו שאלות, אבל ההנהלה איתנו, שמרו עלינו ונתנה לנו גיבוי, יודעים שאנחנו לא קשורים למכירת נשק".

"הרגשה של מלחמה ברחובות"

עבודי, שמשחק בקבוצה עם ישראלי נוסף, אלמוג אוחיון, בן 26, ששיחק בעונה שעברה בהפועל כפר שלם, שעלתה לליגה הלאומית, אומר: "הקרבות רחוקים מאתנו, אבל יש הרגשה של מלחמה ברחובות, כולם פה ביחד, מתאחדים למען המדינה, בעיר יש הפגנות עם דגלי ארמניה, מתייצבים לצד המדינה, יש פה טירוף אדיר".

-יש לך קווים אדומים, מה צריך לקרות כדי שתחליט לחזור הביתה?

"לא חושש כי זה רחוק מאתנו. רק אם נרגיש איום על החיים שלנו נחזור הביתה".

עבודי בעיר הבירה ירבאן (צילום עצמי)
עבודי בעיר הבירה ירבאן (צילום עצמי)

אגב את לורי מאמן הישראלי אלברט סולומונוב ורגע לפני פתיחת העונה הקבוצה ניהלה משא ומתן עם החלוץ תומר סויסה, שבסופו של דבר דחה את ההצעה בשל חוסר רצון לעזוב את משפחתו. "אני שמח לא נסעתי לארמניה ושאני רחוק מהמלחמה", אמר סויסה, "למרות שבארץ אנחנו בסוג אחר של מלחמה- מול הקורונה".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות