fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

200 מבקרים, 30 מתנדבים, ביריד המסורתי של משה גרוסמן

למרות המצב משה גרוסמן מעמותת נעל"ה לא ויתר על היריד המסורתי שהוא מארגן * המבקרים נהנו ממגוון עצום של פריטים- והכל בחינם * "הם יצאו עם חיוך גדול על הפנים ועם שקיות מליאות בדברים טובים להם ולכל המשפחה"
לא ויתר על המסורת. משה גרוסמן (צילום עצמי))
לא ויתר על המסורת. משה גרוסמן (צילום עצמי))

יש אנשים שבכל פעם שתפגוש אותם הם בעומס מטורף. כזה הוא משה גרוסמן, המנהל של עמותת "נעלה- נצרת עילית למען הזולת", שתמיד נמצא בליבם של כמה פרויקטים למען תושבי נוף הגליל.

"אנו מפעילים ירידים 3 פעמים בשנה. השנה לצערי התבטל היריד שהיה מתוכנן לפני פסח כי הסגר במרץ לא אפשר", הוא מסביר, "קיבלתי כמה וכמה פניות ממשפחות שהירידים הם הדרך היחידה שלהם לחדש את המלתחה של ילדיהם לקראת העונה החדשה, והצלחנו לעזור לחלקם באופן נקודתי עם בגדים מהמחסן שלנו, אך משפחות רבות נוספות נותרו ללא פתרון וזה כאב לי מאוד. הפעם הייתי נחוש שלמרות הקשיים אנחנו לא מבטלים את היריד".

-אז איך באמת הצלחתם, דווקא בשבוע בו הוחמרו ההגבלות?

"זה לא היה פשוט. כשהתחלתי להתארגן היה מישהו שאמר לי 'תעזוב את זה הפעם, תחסוך את הכאב ראש לעשות יריד במצב כזה', אך הסברתי שכשאני יודע שאנשים כ"כ צריכים את העזרה הזו, ממש יכאב לי אם לא אעשה יריד".

"זה היה מאתגר"

גרוסמן ממשיך ומספר: "כדי לעמוד בהנחיות נערכנו בהתאם. זה היה מאתגר, אבל בהחלט מתגמל. יש לנו מאגר של תושבי העיר שהגיעו לירידים קודמים, שרק מחכים לטלפון מאיתנו. כשהמתנדבות התקשרו להזמין אותם, הן הדגישו שחייבים להגיע במסכות, ואף השתדלו לתאם את טווח זמן ההגעה, כדי למנוע מצב שבו יותר מידי מבקרים מגיעים באותן שעות בגלל מגבלות ההתקהלות. גם בפרסומים בכל מקום הדגשנו שחובה להגיע במסכות".

-ואנשים צייתו?

"לשמחתי כן. לא הגיע אף אחד ללא מסיכה וביום הראשון של היריד, שזה תמיד הזמן העמוס ביותר, היו כאלה שחיכו בחוץ בסבלנות ובלי להצטופף, עד שהגיע תורם. בכניסה נערך רישום מדוקדק של הנכנסים והיוצאים עפ"י הנחיות התו הסגול".

-זה השפיע לרעה על כמות המבקרים?

"להיפך! מיריד ליריד כל הזמן יש עלייה מתמדת בכמות המבקרים, בנוסף לקבועים תמיד מתווספים עוד. הפעם במהלך 3 ימי היריד הגיעו 200 מבקרים, שזה גדילה של יותר מ -30% לעומת היריד הקודם שערכנו בחנוכה. בכל פעם שהתפנו דברים מהשולחנות, פתחנו עוד שקיות וחידשנו את המלאי, ולכן גם היו אנשים שהגיעו יום אחרי יום ליריד ובכל פעם בחרו לעצמם עוד דברים טובים".

-מה בעצם היה ביריד?

"מגוון רחב של בגדים ונעליים לכל המשפחה, מצעים ומגבות, ספרים ומשחקים לילדים, ועוד הרבה דברים ממש שימושיים למשפחה כמו עגלות, סלקלים וכלי בית חדשים לגמרי – הכל הכל בחינם. שוב ושוב אנשים אמרו שהם כל כך שמחו שהצלחנו לעשות יריד אחרי כל הזמן שחיכו. הם יצאו עם חיוך גדול על הפנים ועם שקיות מליאות בדברים טובים להם ולכל המשפחה".

-מי האנשים שמגיעים?

"היריד מיועד לכל תושבי העיר, ומגיעים אליו מכל שכבות האוכלוסייה. יש את המשפחות הקבועות שמגיעות, אנשים שרוב ההכנסה שלהם הולכת על צרכים חיוניים כשכירות, אוכל ולפעמים גם תרופות, וקשה להם מאוד לקנות בגדים. דרך הירידים הם יכולים להתחדש בדברים מעולים".

 האבטלה והקורונה השפיעו על המצב

לדברי גרוסמן: "הפעם היו גם האנשים שהגיעו לראשונה. האבטלה בעקבות הקורונה השפיעה על מצבם, והם הודו מאוד על העזרה שהייתה חיונית עבורם בתקופה שברירית זו. היה כיף לראות את העזרה ההדדית, גם אנשים שבאו לקחת דברים חדשים לילדיהם שמחו לתרום בעצמם את הבגדים שכבר לא מתאימים להם, לשימושם של אחרים".

יש גם כאלה שמגיעים בגלל חשיבות השמירה על איכות הסביבה, שאת זה מצליחים לעשות דרך שימוש חוזר בבגדים ובדברים האחרים שאנו מציעים במקום ללכת לרכוש חדשים.

-זה בטח לוגיסטיקה לא פשוטה, מי ארגן והפעיל את הכל?

"מתנדבים אכפתיים, צעירים ומבוגרים משלל האוכלוסיות בעיר ששמחים לקחת חלק בנתינה המשמעותית לאחרים, כולל מתנדבות קבועות שמגיעות מרחבי העיר ומיישובי האזור: ציפורי, שמשית והסוללים. כמו"כ הפעם התגייסו לעזרתנו מתנדבים חדשים  דרך ה"הבוסתן" ומתנדבים מ"המחנות העולים". בהזדמנות זו אני רוצה להודות לתורמים ולמתנדבים הרבים. בלי העזרה של קרוב ל -30 מתנדבים, לא היינו יכולים לערוך יריד מוצלח ויפה".

-לאן אתה ממשיך מכאן?

"עדיין לא התייאשתי מהחלום להקים מקום קבוע, שיהיה פתוח במהלך כל השנה, ולא יצטרכו לחכות מיריד ליריד. אם יש למישהו מקום מתאים שאפשר לתת לנו להפעיל דבר כזה בקביעות, אשמח לשמוע. כרגע כבר התחלנו לעבוד על הפרויקט הבא שלנו, עזרה לתלמידים בציוד לביה"ס, וכמובן אנחנו פחות מחודשיים לפני ראש השנה אז במקביל אני כבר עובד גם על הגיוס עבור העזרה למשפחות רבות לחגים".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות