fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תמונה אחת שווה אלף מילים

אמן הגרפיטי, בנצי ברופמן צייר דיוקן ענק של עמית בן יגאל ז"ל, לוחם גולני שנפל במאי האחרון, על קיר בבית של אימו.
דיוקנו של עמית ז"ל. צילם וצייר: בנצי ברופמן
דיוקנו של עמית ז"ל. צילם וצייר: בנצי ברופמן

לפני מספר חודשים צייר האמן בנצי ברופמן ממגדל העמק את דמותו של לוחם גדס"ר גולני, עמית בן יגאל ז"ל שנרצח בחודש מאי האחרון במהלך פעילות מבצעית סמוך לג'נין, לאחר שאבן הושלכה על ראשו. "לא הכרתי את עמית ז"ל באופן אישי. חודש אחרי שהוא נהרג, תכננתי לצייר אותו ובדיוק פנתה אלי מישהי שלא מכירה אותי ולא את עמית, כנראה שראתה שאני מצייר דיוקנאות ואמרה שאני חייב לצייר אותו, סיפרתי לה שזה בתכנון והיא אמרה שעכשיו זה הזמן המתאים ביותר", מספר ברופמן.

לאחר שסיים לצייר, העלה את כל תהליך היצירה לדף הפייסבוק שלו כשלסרטון התלווה השיר "גיבור של אימא", שהתנגן גם בסיום טקס סוף מסלול של עמית בן יגאל ז"ל. נאווה רביבו, אימו של עמית נתקלה בסרטון שהופץ ברחבי הרשת ודרך בת משפחה ביקשה לדבר עם בנצי וביקשה גם לקבל את הציור.

"באופן טבעי הסכמתי, ציירתי שזה יגיע להורים שלו. אני בהתחלה לא תכננתי להגיע אליהם הביתה לניחום אבלים "בידיים ריקות" וגם להגיע עם ציור זה מורכב. בסוף כן הגעתי עם הציור, הבאתי לה אותו בבית וככה הכרנו.", מספר בנצי.

"הרגשתי שכשאתה מסתכל לו בעיינים הוא לוקח אותך לטיול"

הקשר בין המשפחה לבינו לא נותק, בשלב מסוים נאווה פנתה אליו שוב הפעם עם בקשה גדולה יותר: לצייר ציור קיר." היא חשבה ובחרה לעשות את זה בגינה שלהם, מקום שרבים מגיעים להשתתף בצערם. מה שמיוחד שהציור בוצע על הקיר החיצוני של החדר של עמית", הוא מספר.

בנצי הגיע כאמור בשבוע שעבר לביתה של נאווה ברמת גן על מנת לצייר את הציור. "אני בחרתי את התמונה, זו התמונה שציירתי בפעם הראשונה, הפעם בגדול. כשהתחלתי את הציור זה פירק אותי לגמרי, אז רק הנפש הבינה מה אני עושה, מה אני מצייר וכל זה קורה שנאווה יחד איתי ומנחמת אותי", מספר ברופמן ומוסיף," רציתי לעשות את זה כמה שיותר מדיוק, במיוחד באזור העיניים וזאת הסיבה הספציפית שבחרתי את התמונה הזו, מתוך המון תמונות, כי שם הרגשתי שכשאתה מסתכל לו בעיינים הוא לוקח אותך לטיול. זה כמו להסתכל בעיניים חיות."

"הוא החזיר לי את האור של עמית הביתה"

בשלב מסוים, מספר בנצי, נאווה נאלצה ללכת אך כשחזרה וראתה את הציור מוכן מול עיניה, נעתקו מילים מפיה.

"הוא החזיר לי את האור של עמית הביתה. אני עוברת את הימים הקשיים האלה כשאני מארחת אצלי בחצר והוא בא, צייר את הציור של עמית ובמהות של התמונה הוא החזיר אותו הביתה. הדיוק, הצורה שבה הוא עבד, הנשמה היתרה שיש בבנצי, שהוא עושה את העבודה ברגישות רבה, פשוט מדהים", סיפרה נאווה.

"זה מעבר למה שאתה רואה בתמונה מצולמת, במציאות רואים את הקווים המדויקים, הבהירות בעיניים כמו שיש לעמית." הוסיפה בהתרגשות.

בנוסף לכך, בנצי מעיד שלראשונה פרויקט שלו מעורר הד תקשורתי עצום, "עמית יצר את כל זה, הכל מכוון מצדו. דברים נשארים ודברים קורים, ואם הוא הצליח לעצור מדינה שלמה מלחשוב על קורונה, ימין-שמאל וגרם לכולם להתרגש אז הוא עשה את שלו גם ממקום רחוק."

"עברתי תלאות רגשיות ועכשיו אני במנוחה, אבל מההיכרות שלי וממה שחוויתי מנאווה, כל המסקנה שלי מעמית שהם לא באמת הולכים, הם משאירים משהו", אמר בנצי לסיכום.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות