fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קיבלתי תחנה עם כוח אדם מקצועי ויסודי, לוחמי אש שחותרים למגע"

טפסר מיקי כהן מונה לאחרונה למפקד תחנת כבוי אש נצרת * "מגיל 14 התנדבתי בכבאות, זה זרם בעורקי" * "יש בתחנה שדרת פיקוד מקצועית, שהובילה ותוביל לעשייה, חדשנות וקידמה" * על העתיד: "אדם צריך תמיד לשאוף להתקדם בכל מקום בו הוא נמצא"
לוחמי אש הגיע לתחנה מפקד חדש. מיקי כהן (צילום עצמי)
לוחמי אש הגיע לתחנה מפקד חדש. מיקי כהן (צילום עצמי)

לוחמי אש 

"מגיל 14 התנדבתי בכבאות, זה זרם בעורקי, האתגר של הצלת חיי אדם מלווה אותי מאז ועד היום", אומר טפסר משנה מיקי כהן, שהחליף לפני מספר חודשים את עמוס סבג בפיקוד על תחנת הכבוי בנצרת.

כהן הגיע לתחנת נצרת לאחר קריירה בת 33 שנים. בתפקידו האחרון שימש במשך 6 שנים מפקד תחנת עפולה. "ברוב שנותיי עבדתי בתחנת עפולה, שימשתי במגוון תפקידים, טיפסתי מלמטה למעלה עד שהגעתי לתחנת נצרת", אומר כהן, בן 53, נשוי לרונית, אבא לשלושה ילדים וסבא לנכד.

יש לציין כי בעבר היו תחנות עפולה ונצרת תחנה אחת, עד הרפורמה בכבאות בשנת 2013, בהן הופרדו התחנות וכל אחת מהן החלה לפעול כעצמאית.

-ספר איזה תחנה קיבלת?

"קיבלתי תחנה עם כוח אדם מקצועי ויסודי. גיליתי לוחמי אש עם פוטנציאל אדיר, אנשים עם שאיפה לחתירה למגע בכל שריפה על מנת לתקוף את האש בצורה הכי מהירה ולמנוע פגיעה בחיי אדם ובנפש. יש בתחנה שדרת פיקוד מקצועית, שהובילה ותוביל לעשייה, חדשנות וקידמה".

-מה ההבדל בין תחנת נצרת לתחנת עפולה?

"מה ששונה זה סוג האירועים בשטח הטופוגרפי, השטח צפוף מאוד ולעיתים לא נגיש בנצרת ובכפרים, דבר שמשליך על העבירות שלנו בשטחים הפתוחים ובאזורי המגורים ומכך אנו מבצעים בכל עת הערכות מצב סדורות אל מול פוטנציאל הסיכון".

כאמור, מיקי כהן מגיע לתחנת נצרת עם ניסיון גדול שצבר במהלך שנות עבודתו. בין היתר השתתף במשלחות שיצאו לפעול מעבר לים, כמו ברעידת האדמה  לפני 11 שנים בהאיטי שבים הקריבי, שם התרחשה אחת מרעידות האדמה הגדולות בעולם, לפני שנתיים במשלחת לשוויץ, שם התאמנו בחילוץ לכודים במתווה תת קרקעי ובמנהרות ולפני כשנה באתיופיה, שם השתתף בכבוי שריפת ענק בפארק סימיון הקדוש לתושבים המקומיים בגובה 4000 מטר.

מיקי כהן בשטח (צילום עצמי)
מיקי כהן בשטח (צילום עצמי)

האחריות על השטח של ראשי הערים והמועצות

כהן מבקש לציין ולהדגיש כי האחריות הכללית והראשית על שטחם של העיירות והמועצות היא של ראשי הערים וראשי המועצות. "אנחנו כשרותי הכבאות מבצעים תאום ציפיות, מעלים את הסיכונים הקיימים לפגיעה בחיי אדם או ברכוש", הוא מסביר.

כהן מוסיף: "במפגשים לפני הקיץ מול ראשי הרשויות והמועצות אנחנו מתריעים וכאן כל ראש רשות צריך לטפל במצב כשאנו כשרותי כבאות מסייעים לרשות המקומית וממליצים להם היכן להתמקד".

-איך התפקוד של התחנה תחת נגיף הקורונה?

"מערך הכבאות פועל בצורה זהירה ועם בקרות, הנחיות משרד הבריאות ונציבות כבאות והצלה. שיטת העבודה מתבססת על קפסולות, שמטרתן היא לא ליצור מפגש בתחנה בין לוחמי האש. לדומה נקודת הכיבוי בסוללים משויכות לאותה קפסולה עם נקודת ציפורית ורק ביניהן ניתן להחליף כבאים. אנחנו מחוברים לאפליקציית מגן, מקפידים על מסכות וחיטוי, מחטאים את הרכבים וכלל העובדים מונחים לפעול על פי הנהלים".

מיקי כהן גאה בכך  שמתחילת מגפת הקורונה לא דווח על כבאי שנדבק בתחנת נצרת. "כולנו תקווה שגם לא יהיו נדבקים. הסיכון יכול להיות במגע עם תושבים, לוחמי האש מצוידים באמצעי המיגון הנדרשים על מנת שלא להידבק".

בתחנת כבוי נצרת פועלות שלוש יחידות התנדבות, אחת מהן בקיבוץ הסוללים, יחידה עם רכב, ציוד והכשרות, הנותנת כתף במלחמה בשריפות. "הכוונתי לעשות את מה שעשיתי בעפולה וזה לפרוס יחידות מתנדבים נוספות,  שיהיו פרוסות באזורים המרוחקים, על מנת שיהיו זמינים במהירות שיא וזמן תגובה קצר לכל תרחיש", מסביר כהן. אגב, בקרוב תקום יחידת מתנדבים בכפר כנא.

בעיה: המזבלות הפזורות בשטח

אחת הבעיות היותר קשות אתן מתמודדים כהן ולוחמי האש שלו הן המזבלות שפזורות בשטח. "אנחנו נלחמים על מנת לפנות אותן", אומר כהן ומבהיר: "העשן מהמזבלות הללו גרוע יותר מעשן של מפעל עם חומרים מסוכנים. זה דורש טיפול מידי, ניתן לטפל בתופעה וחייבים לטפל בה למען בריאות התושבים ולמען איכות הסביבה".

-מיקי כהן, שאיפות הלאה? לאן אתה רוצה להגיע?

"בגדול אדם צריך תמיד לשאוף להתקדם בכל מקום בו הוא נמצא, למרות שאני מרוצה היום מהתפקיד ומהמעמד שלי, מפקד תחנת נצרת הוא תפקיד גדול, מאתגר וחשוב".

 

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות