fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קולטים שזו נוף הגליל

בכל שנה בחודשי הקיץ עושות את דרכן אל העיר משאיות מרחבי הארץ ובתוכן תכולת בתים של משפחות שעוברות דירה, קובעות את מושבן בנוף הגליל ומצטרפות לגרעין התורני בעיר. שיתוף פעולה מרשים של ישיבת ההסדר בעיר יחד עם הגרעין התורני מביא זוגות צעירים מתלמידי הישיבה שבוחרים להישאר בעיר ולבנות בה את ביתם
קול ששון וקול שמחה. לא היה ספק שבני הזוג יגורו בנוף הגליל (צילום עצמי)
קול ששון וקול שמחה. לא היה ספק שבני הזוג יגורו בנוף הגליל (צילום עצמי)

בשבוע שעבר התחתנו שניים מתלמידי ישיבת ההסדר, ומיד נכנסו לביתם החדש בנוף הגליל בהתרגשות גדולה. הקורונה מביאה עימה חוסר וודאות וסימני שאלה לגבי אירועים וחתונות, איפה תתקיים השמחה, כמה אורחים מותר יהיה להזמין ועוד. אבל חוסר ודאות זה לא פגע בשמחת החתונות המרגשות ובידיעה שאחרי החתונה מגיעים לגור בנוף הגליל…

ינון ביטון ואילת-השחר, שניהם בני נוף הגליל, התחתנו בשבוע שעבר בבית רימון בשמחה גדולה ובצורה מצומצמת, ע"פ הנחיות משרד הבריאות.

כילדה הגיעה אילת-השחר לנוף הגליל עם משפחתה שעברה ממרכז הארץ, אביה הוא הרב דני סגליס, ראש ישיבת ההסדר בעיר. ינון נולד וגדל בעיר, בן למשפחת ביטון מהמשפחות הוותיקות בקהילה הדתית בעיר.

כבר כנערים הכירו השניים בסניף בני עקיבא בעיר, שניהם היו חניכים בסניף ואף הדריכו בו. לאחר סיום התיכון המשיכו כל אחד לדרכו – ינון בחר לצמוח בעולם התורה בישיבת ההסדר בנוף הגליל ואילת-השחר החליטה לתרום מעצמה בשנת שירות לאומי כקומונרית בתנועת בני עקיבא במרכז הארץ.

דווקא בתקופה זו שהיו רחוקים אחד מהשנייה הציע ינון לאילת-השחר להכיר ולבנות קשר. אילת השחר, שהכירה את ינון ואף שמעה עליו שבחים מאביה, ראש הישיבה של ינון, שמחה על ההצעה והסכימה להיפגש…

ברוכים הבאים. עוד משפחה הגיעה לעיר (צילום עצמי)
ברוכים הבאים. עוד משפחה הגיעה לעיר (צילום עצמי)

היה ברור איפה יבנו בית

לאחר תקופת היכרות החליטו השניים להתחתן. לרגע לא עלתה ביניהם השאלה היכן יגורו לאחר החתונה, לשניהם היה ברור שאת הבית שלהם הם יבנו בנוף הגליל. מאות מתושבי נוף הגליל וחברים המכירים ומעריכים את שתי המשפחות נאלצו להשתתף בשמחה מרחוק וצפו בשידור חי מהחתונה.

זוג נוסף שהתחתן בסוף השבוע שעבר ובחר לבנות את ביתו בנוף הגליל הם אליסף  ואורית ליבוביץ', שניהם בני מרכז הארץ וברור היה להם שאת ביתם יבנו בנוף הגליל.

אליסף למד בישיבת ההסדר בעיר שנתיים ובסופם התגייס לצה"ל, מהר מאד גילו שם את הפוטנציאל הפיקודי שלו וביקשו שימשיך לקורס פיקוד, לאחר תפקיד פיקודי ראשון יצא אליסף לקורס קצינים וסיים אותו בהצלחה כקצין בחטיבת הצנחנים.

אורית בת למשפחה מוכרת בציונות הדתית, סבא שלה הוא הרב דב ביגון ראש ישיבת מכון מאיר ומדרשת מכון אורה.

אליסף יצא מהצבא לחופשה בת כמה חודשים לפני התפקיד הפיקודי הבא שלו בשביל להשקיע את הזמן לבניית וחיזוק הבית החדש שהוא מקים יחד עם אורית בנוף הגליל.

תנופת קליטה בגרעין התורני

שני הזוגות הללו מצטרפים לעוד כעשר משפחות שהגיעו בחודש האחרון לנוף הגליל כחלק מתנופת הקליטה וההתרחבות של הגרעין התורני בעיר בשנים האחרונות.

רק בשבוע האחרון הגיעו אל העיר 4 משפחות שנהנו מקבלת פנים חמה ולבבית הכוללת שלט "ברוכים הבאים" על דלת ביתם, עוגות מהשכנים ואף חבילה מיוחדת מלאה כל טוב מתנת הגרעין התורני.

מי שמסייע בתהליך הקליטה הוא נציג הציבור הדתי במועצת העיר חבר המועצה מנחם גנדל, שבמשך השנה כולה מלווה את הקליטה וההתפתחות של הקהילות השונות ומוסדות החינוך הדתיים בעיר.

חבר המועצה מנחם גנדל ברך את המשפחות החדשות שמצטרפות לגרעין התורני שתורם רבות לחיזוק הצביון היהודי בעיר, החיבור המיוחד בין הגרעין לישיבת ההסדר מוכיח את עצמו ומביא דור צעיר ואיכותי לנוף הגליל.

צחי וייס מנהל הגרעין התורני שמלווה את המשפחות ומסייע להם במציאת מקום מגורים ועבודה מציין לטובה את העובדה המשמחת שלמרות אי-הוודאות הקיימת בקיץ זה עוד משפחות בחרו נכון והצטרפו לנוף הגליל.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות