fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכנס יין, יצא ילד

נכנס יין, יצא ילד, הרבנית זלטה הרצל (צילום עצמי)
נכנס יין, יצא ילד, הרבנית זלטה הרצל (צילום עצמי)

"ראיתי במו עיניי נסים, דברים מופלאים ומרגשים עד מאוד", מספרת הרבנית זלטה הרצל מנוף הגליל וחושפת סוד ישן נושן.

הרבנית היא רעייתו של הרב הראשי בעיר, ישעיהו הרצל שמגלה: "הכול התחיל כשהרבי היה בריא, במלוא תפארתו, הגיעה אליו אישה נשואה ללא ילדים, האישה ביקשה שהרבי יברך אותה. הרבי הגיש לאישה בקבוק יין גדול ואמר לה: 'זה ברכה לילדים'.

כעבור שבועיים האישה הרתה ונולדו לה מספר ילדים. האישה הנרגשת החליטה שלא תשמור לעצמה את היין הקדוש והחליטה לחלק אותו לחמש חברות קרובות שיוכלו להשתמש בו למען הנשים שלא נפקדו.

לראשונה, חושפת הרבנית זלטה, מנהלת בית ספר מוערכת, שבית ספרה 'בית רבקה', זכה להישגים חינוכיים, חושפת סוד ישן נושן, בדמות יין קטן עליו בירך הרבי מלובביץ לפני 26 שנים, כסגולה להולדת ילדים.

תנאי אחד ברור

הרבנית זלטה: "אני הייתי אחת מחמש החברות, כשהגעתי לנצרת עילית, לפני 19 שנים, הגיעו אלי נשים עצובות, כאובות, מיוסרות,  שבורות, נאשר לא נפקדו בפרי בטן. אמרתי לעצמי, קיבלתי אוצר, בקבוק יין ברכה לילדים של הרבי, מדוע שלא אחלק גם לנשים?".

לרבנית זלטה היה תנאי אחד ברור, אשר בלעדיו לא ניתן היה לברכה לפעול טוב, "מהבקבוקון הראשון אמרתי לאישה הראשונה שאני מוכנה לתת לה את היין של הרבי,  ברכה לילדים, רק אם היא תתחייב לשמור על טהרת המשפחה. כולן קיבלו בשמחה את התנאי וזכו  באושר וגילה ללדת  ילדים לתפארה", אומרת הרבנית.

למותר לציין כי כל פעולותיה של הרבנית הן ללא כל תמורה כספית בשום פנים ואופן.

הרבנית זלטה החלה רק לאחרונה לרשום את סיפוריהן של עשרות הנשים שנושעו וזכו לפרי בטן, במחברת קטנה. "כשאצא לפנסיה אתפנה לאתר את כל עשרות הילדות והילדים, שנולדו בזכות יין הברכה של הרבי", אומרת הרבנית ומציגה רשימות ראשוניות.

הגיעו מפריז לקבל ברכה

אושר אמיתי נסוך על פני הרבנית כשהיא משתפת בסיפור ובעוד סיפור, בנס ובעוד נס. "בני זוג מצרפת התקשרו אלי ואמרו 'שמענו מחברים מישראל שיש לך סגולה מיוחדת לפריון בטן, אנחנו נשואים כבר 8 שנים ואין לנו ילדים".

בני הזוג מצרפת  הגיעו לבית הרב, הבטיחו לשמור על טהרת המשפחה, קיבלו את בקבוקון הברכה של הרבי, טסו עוד באותו היום חזרה לפריז. "לאחר 10 חודשים קיבלתי הודעה שנולד להם במזל טוב בן", מספרת הרבנית.

אחד הסיפורים המרגשים היה של אישה נכה, בשנות ה- 50 לחייה, שיצרה קשר ואמרה כי היא רוצה לקיים מצווה משמעותית בחייה, הרבנית שוחחה עם האישה על מצוות טהרת המשפחה, האישה הפתיעה ואמרה כי היא נכה שאינה מתניידת אלא בקושי רב ומצווה זו תהיה קשה לה, לצאת פעם בחודש למקווה הטהרה.

"לא ויתרנו, אמרתי לאותה אישה יקרה שאני אקח אותה והיא הסכימה. בכל חודש אני עולה אליה לקחת אותה למקווה, הבלנית ואני מסייעות לה לטבול, אני נכנסת עמה למים".

אגב, גם בתה של הנכה, נישאה והתקשתה להביא ילדים. "היא כמובן קיבלה את בקבוקון הברכה של הרבי לילדים, החלה לשמור על טהרת המשפחה ונפקדה", מספרת הרבנית.

מסייעת גם ללא דתיים

ולסיפור נוסף: בנו וכלתו של אחד מידידי הרב ישעיהו אינם דתיים ומתגוררים בפתח תקווה. בראש השנה הגיעו לבקר את אביהם המבוגר בנוף הגליל והגיעו להתפלל בבית הכסת המרכזי.

"כלתו של ידידנו ישבה לידי בתפילה וביקשה שאסייע לה להתמצא בתפילה, היא אישה אינטליגנטית מאוד", משחזרת הרבנית, "ביום הכיפורים שוב הגיעו לבקר את  האב בנוף הגליל, התחברנו, היא סיפרה לי שזו הפעם הראשונה בחייה שהיא צמה ושיתפה אותי שיש לה ילדה בת 12".

הרבנית זלטה שאלה אותה האם היא רוצה בילדים נוספים והיא השיבה: 'הלוואי, הייתי אצל רופאים רבים בארץ ובעולם, הטובים ביותר, כלום לא עזר'. "הזמנתי אותה לבוא לביתי, שם שוחחנו ביחידות, שאלתי אותה אם תקבל את היין של הרבי לברכה לילדים, האם תהיה מוכנה לשמור על טהרת המשפחה, היא אמרה שבוודאי".

האישה הניחה פתק באגרות הקודש של הרבי הנמצאים בביתנו וכשפתחה את אגרות הקודש, החלה לבכות מתשובת הרבי. "שמחתי לשמוע שנולד להם בן במזל טוב ויקרא שמו בישראל יוסף יצחק ע"ש מורי ורבי הרבי הקודם. ותזכו לגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים".

ואכן האישה הרתה, אלא שנולדה להם בת ולא ובן", מספרת הרבנית זלטה ומוסיפה, "הייתי קצת נבוכה, הרי הרבי הבטיח בן ולא בת. תשובת האישה הדהימה אותי: 'אם הרבי איחל לי שייוולד לי בן, ייוולד לי גם בן" ואחרי שנה וחצי נולד בן, נסענו לפתח תקווה לברית המילה".

הרב הרצל כובד בסנדקאות, צמרת צה"ל הייתה שם כי הבעל היה קצין בכיר ואז: "ויקרא שמו בישראל יוסף יצחק". הבעל עמד נרגש מול האורחים והסביר מדוע בחרו בשם זה, שאינו מאפיין את הציבור החילוני. הוא הוציא את תשובת הרבי וקרא אותה בהתרגשות.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות