fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעצמה גרעינית

ב-1947 הקימו חוה ומנחם מגדן את בית הקלייה הראשון בעפולה, עברו להן 73 שנים ואותו בית קליה קטן הפך לאימפריה, בעלת שם בכל הארץ ועם מגוון ענק של מוצרים שעל כולם מוטבע הלוגו של אותו מקום קטן במרכז עפולה * לפני מספר חודשים רכשו את המקום רשת גרעיני עפולה שמבטיחים לשמור על השם והמסורת
מסורת רבת שנים. גרעיני מגדל בימים עברו (צילום ארכיון)
מסורת רבת שנים. גרעיני מגדל בימים עברו (צילום ארכיון)

מנחם מגדן, קלה קפה בחנות קטנה בפולין, שרד את השואה ובשנת 1946 על ארצה עם אשתו חוה. לאחר שנה הקימו בני הזוג את בית הקליה הראשון בעפולה, וקראו לו בשם משפחתו מזה דורות ״מגדן״ ב1951 התחילו לקלות בוטנים בקליפה וגרעינים שחורים בקליה תעשייתית של פיצוחים לראשונה בארץ . מהר מאד יצא שמו למרחוק, כקולה קפה איכות וכקולה חמניות ופיצוחים נוספים המוביל במדינה ומראשוני הענף. לראייה, עפולה הושמה על מפת המבקרים והעוברים צפונה בזכות גרעיני מדגן

לימים הוגדרה עפולה המעצמה הגרעינית וכמעט כל בית קלייה שצץ בארץ התהדר במותג גרעיני עפולה ולא היא. את החברה ניהלה במשך שנים מיכל (מיקי) יהב, שהיא דור שני לניהול החברה, בתם של מנחם וחוה מגדן ז״ל. ״מגדן מתמחה שנים רבות בקליית קפה לסוגיו השונים, בקליית פיצוחים שהפכו למוצרי צריכה בכל בית, הקלייה נעשית בהמלחה עדינה ללא קמח או כל תוספות. חלק מהפיצוחים מיוצרים גם ללא מלח, בטחינה ובייצור תערובות תבלינים ובאריזות פירות יבשים וקטניות.

מגדן ידועה במשך עשרות שנים בטיב מוצריה האיכותיים, וביצירת מוצרים חדשניים (תערובות) המבוססים על שילוב של פיצוחים, קטניות ותבלינים המכניסים חיות ושמחה לכל תבשיל. במקביל עם השנים מגדן גדלה ויצאה מגבולות עפולה והחלה לשווק את מוצריה הרבים לחנויות, למרכולים, למוסדות ומטבחים קיבוציים בכל רחבי הארץ.

עברה בעלות

בתחילת 2020 רשת 'גרעיני עפולה' רכשה את החנות הוותיקה בסכום עתק של 4.5 מיליון שקל.

מיקי יהב, בתם של מייסדי בית הקלייה סיפרה לאחר המכירה: "אני נשארת פה, אמנם העברתי בעלות, אבל אני כאן, זה מקומי עד שארצה לפרוש".  ואכן ניתן לראות את מיקי מקבלת מידי בוקר את הלקוחות הוותיקים. רשת גרעיני עפולה מונה היום עשרות סניפים ברחבי  הארץ ואף מפעילה אתר אינטרנט מכירתי, שמספק מידי יום עשרות רבות של חבילות לכל מקום בישראל.

רשת גרעיני עפולה נוסדה לפני 15 שנה כשעיקר התמחותה הינה קליית גרעיני חמנייה, דלעת ואבטחי ומגוון פיצוחים מידי יום. באמצעות שיטת הקלייה המקורית ותנורי הקלייה הייחודיים של "גרעיני עפולה", כמו כן שווקו ברשת מגוון פירות יבשים מובחרים

גרעיני מגדן בימים עברו (צילום ארכיון)
שומרים על המסורת. גרעיני מגדן בימים עברו (צילום ארכיון)

במהלך השנים הרחיבה רשת גרעיני עפולה את מגוון מוצריה המשווקים לצרכן וכיום ניתן למצוא בחנויות הרשת מגוון רחב של כל סוגי הקטניות, פירות יבשים אורגניים, חומרי גלם לאפיה, מוצרי שוקולד לאפיה, מגוון רחב של שמני זית מובחרים, מבחר רחב של טחינות וטחינה אורגנית, חלוות מובחרות, קפה מובחר שנטחן במקום, כל סוגי התבלינים ותבלינים מיוחדים שנעשים ברשת והכל טרי ובאיכות ללא פשרות.

גרעיני עפולה מתמחה בתחום קליית הפיצוחים בשיטות ייחודיות ומסורתיות העוברות במשפחה. קליית הפיצוחים מתבצעת בתנורי קלייה ייחודיים שפותחו בעזרת אנשי המקצוע  בחברתנו. הקלייה מתבצעת על בסיס יומי בכל אחת מחנויות הרשת.

בנוסף, מייבאים בעצמם את מגוון הפיצוחים הטבעיים מהתוצרת המעולה ביותר אשר נבחרים בקפידה על ידם וכמו כן רוכשים את התוצרת המקומית כגון תמר מג'הול, אגוזי פקאן ושקדים ישירות ממגדלים מקומיים.  בשנים האחרונות ניתן למצוא גם מגוון מוצרים משלימים בתחום הטבעי החל ממגוון קטניות, טחינות מיוחדות גרנולות, חטיפי אנרגיה וכמו כן מגוון תבלינים טריים ואיכותיים.

"להפוך למעצמה גרעינית"

מי שקיבל לידיו את האחריות על ניהול מגדן לרבות מערך ההפצה הרחב שלה הוא איתי שמילה, בן 36 נשוי פלוס 2 ילדים. בעברו היה בעסקי המזון והמסעדנות. הזיקה של איתי למגדן נובעת מהיותו אחיו של אדיר שמילה, מבעלי השליטה ברשת גרעיני עפולה מזה כ-9 שנים וכן מפעל לקליית פיצוחים וקפה בחיפה עם מגוון לקוחות סיטונאים מרמת הגולן בצפון עד לקריית מלאכי ונתיבות בדרום.

איתי מספר לנו על התוכניות העתידיות של מגדן "המטרה שלנו היא להרחיב את הפעילות ואת מגוון המוצרים המשווקים על ידנו, להרחיב את תחום מוצרי הבריאות ולהביא חדשנות של מוצרים נוספים בתחום הפיצוחים, הפירות היבשים והתבלינים".

איתי מספר כי הם החליטו עוד לפני הרכישה שהם ישמרו על ה -DNA של בית הקלייה מגדן גרעיני עפולה, המזוהה עם העיר עפולה מיום שנוסד בשנת 1947. לאחרונה הם החלו לתת דגש על שיווק החנות וכיום ניתן לראות בכניסה לחנות שילוט שבו אפשר למצוא בו בכמה נקודות את ההיסטוריה של ההקמה של בית הקלייה מגדן גרעיני עפולה וזאת כדי לשמור על המורשת ולספר לכולם את הסיפור של מגדן.

הם מבינים שגם אם אוכלוסיית האזור משתנה וגדלה, מגיעים תושבים חדשים שפחות מכירים את ההיסטוריה של מגדן עפולה ולכן גם החזון שלהם הוא להרחיב את הפעילות ולרענן את המוצר מגדן עפולה תוך שמירה על המסורת ארוכת השנים של הקלייה הייחודית והמסורתית וכן סוד קליית הקפה והגרעינים של מגדן עפולה הידועים בכל הארץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות