מיכל חקוקי יזמה יחד עם ד"ר מיכאל אשכנזי ראש בתי הספר ללימודי תעודה ולהשתלמויות במכללה האקדמית וינגייט נתיב בו יוכלו מתעניינים, סטודנטים וחיילים משוחררים ללמוד את מקצועות הדרכת הספורט קרוב למקום מגוריהם בעמק יזרעאל. למהלך זה צרפה מיכל חקוקי את מנכ"ל שחקים דניאל בן כדי לאפשר למתעניינים מקום בו יוכלו ללמוד בצורה מעשית ועיונית.

חקוקי, תושבת עפולה, היא כוראוגרפית נודעת ובימאית, שסיימה השנה מחקר על ספורטאי עילית ובדרך  למחקר נוסף ועכשיו גם יזמת לאחר שיזמה שיתוף פעולה עבור הקהילה הבוגרת בעמק מגיע תור הדור הצעיר יותר. היא תוביל שני קורסים להכשרת מדריכי היפ הופ – ג'אז  (HIP HOP  – JAZZ), והכשרת מדריכי פילאטיס

"במשך שנים אני תוהה מדוע אין בעמק שלוחה להכשרת מדריכי ספורט ומחול והחלטתי לעשות מהלך, מכללת וינגייט זה בית עבורי והייתי רוצה להעניק תחושה כזו למי שמבקש להמשיך להתפתח ולהדריך בענפי הספורט והתנועה".

בשנים האחרונות חלה התפתחות בעמק בענפים שונים אך עדיין חסרות אוניברסיטאות ומכללות עבור הקהילה המקומית. בגלל המחסור בהשתלמויות ולימודי תעודה בעמק, נאלצים מתעניינים רבים לנסוע לערים במרכז מה שגוזל עבורם זמן רב ומאלץ אותם לוותר לעיתים על עבודה לטובת לימודים. כאן יש הזמנות ייחודית לפלח רחב באוכלוסייה לרכוש השכלה והכשרה להדרכה.  כמו חיילים משוחררים מעולם הספורט והריקוד המבקשים לרכוש מקצוע, אנשי תנועה, ספורטאים מצטיינים וכן גם אנשים שמחליטים על הסבת מקצוע באמצע החיים. תקופת הקורונה משקפת את התופעה בצורה בהירה בה מצאו עצמם אנשים מחליטים על הסבת מקצוע ומשיכה לעולם הספורט האימון וההדרכה.

"לימודים זה לא פריבילגיה"

ללמוד זו היכולת להעניק לעצמך העצמה, חופש והכי חשוב ידע. תאים חדשים של סקרנות נרקמים וערוץ תודעה חדש ניפתח. לכן לדעתי "לימודים זה לא פריבילגיה זה הכרחי כמו חמצן". מתארת מיכל.

תכנית הלימוד כוללת שילוב לימודי מדעים, תכנים מתורת הענף ושיטות הדרכה בכל אחד מן התחומים. הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע ויאפשרו לתושבי עפולה והסביבה להירשם ולהתחיל.

יש אנשים שעבורם לימודי תעודה והשתלמות ממוקדים וקצרים מתאימים יותר מאשר לימודים שנמשכים שנים. אישית הייתי מוכנה לגור באקדמיה זה עניין של אישיות. לצד זה אני מודעת בהחלט לאורח החיים שמאלץ אנשים רבים לפעמים לוותר על לימודים. הדבר החשוב לטעמי להגיע למקום בו אפשר להגשים את הייעוד האישי תוך שמירה על שגרת החיים.

מיכל חקוקי תרכז ותלמד בשלוחת עפולה וניתן יהיה לפנות אליה גם באופן אישי על מנת להבין את תנאי הקבלה והדרישות הלימודיות.

"זה בהחלט מרגש לפני עשר שנים היו לי חלומות על הקמה כזו ועכשיו שזה קורה פה בעמק זה חלום מדהים שיכול להעשיר לאנשים רבים את עולמם ולהעניק לחיילים משוחררים אופק תעסוקתי למקצוע שהם אוהבים".