fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיוחד לשבוע הגאווה: הילדות הלא פשוטה של עומרי קהלני מעפולה

לרגל חודש הגאווה, אנו מביאים את סיפורו של עומרי קהלני מעפולה * "בבית הספר היו עושים סביבי מעגל, מכניסים אותי לארון ספרים, נועלים אותי ומפילים את הארון לרצפה", הוא משחזר חוויות ילדות קשות * ומודה למשפחה על התמיכה בתהליך היציאה מהארון לפני 6 שנים
עומרי קהלני (צילום עצמי)
ילדות לא פשוטה. עומרי קהלני (צילום עצמי)

"בבית הספר היסודי היו עושים סביבי מעגל, מכניסים אותו לארון ספרים ונועלים אותי בפנים ואז היו מפילים את הארון לרצפה כשאני בתוכו", מתאר חווית ילדות קשה עומרי קהלני, בן 33 מעפולה.

חודש יוני הוא חודש הגאווה לקהילת הלהט"ב. עומרי קהלני לא שוכח את הקשיים שעבר, עד שיצא מהארון. "החרם החברתי שעברתי זה רק האקססוריז להתעללות,  לא אשכח את החבלות והמכות היבשות, שבגללם חזרתי הביתה צולע, מה זה מכות יבשות לעומת נפש מצולקת עם זיכרונות לכל החיים?", הוא שואל.

סיפור חיים לא פשוט

לעומרי קהלני  יש סיפור חיים לא פשוט, עם זיכרונות ילדות מהיסודי, שהותירו בו צלקות עד היום, ועם אופטימיות רבה לזכויות של בני הקהילה. לפני 6 שנים יצא קהלני מהארון. המשפחה חיבקה ותמכה בו מהרגע הראשון והמוטו שלו בחיים הוא: "ואהבת לרעך כמוך, גם אם הוא לא כמוך".

קהלני: "אנשים לוקחים חיים של אנשים בלי לשים לב, יש רצח דם ויש רצח להט"בי, בכל פעם שצוחקים על המגדר שלי, צוחקים על הקיום שלי ואם צוחקים על הקיום שלי זה כמו לצחוק על אלוהים. אני הבריאה שלו. תאהבו אותי כמו שאני כי נולדתי כזה וזה בסדר".

קהלני נזכר בימים שהיה ילד חסר אונים בבית הספר, בכיתה שלא בחלה באמצעים כדי להקניט אותו. אי אפשר שלא לשים לב לדמעה שיורדת מעיניו, כשהוא מספר: "ביסודי היו עושים סביבי מעגל, מכניסים אותו לארון ספרים ונועלים אותי ואז היו מפילים את הארון לרצפה כשאני בתוכו".

"לא צריכים מצעד כדי להיות גאים"

הוא מנסה להשפיע על האור בקצה המנהרה, ומבקש להעביר מסר: "בורא עולם יש אחד, תפסיקו לנסות לקחת את התפקיד שלו ולשפוט אחרים, או לקבוע החלטות בשביל אנשים אחרים מי הם או מה טוב בשבילם, תבדקו מה לשנות בכם כדי שתהיו טובים יותר לסביבה, לטבע ולבעלי החיים, תאהבו את הבריאה כולה כולל אנשים בעלי נטיות כי זה בסדר לא להיות אתם ואולי רצוי לקבל את העובדה שהעולם רחב ומגוון".

-מה המסר שלך?

"צאו משם ותתגאו במי שאתם, ולכם ההורים, אני מאחל אני רוצה להאמין שאתם לוקחים אחראיות על הילדים שלכם ואתם שם בשבילם, כדי לשים לב אם הם צריכים אתכם ואת הקבלה שלכם. או שהם לא פוגעים בילדים אחרים, דרך חינוך של ואהבת לרעך כמוך הם ערכים וסטנדרטיים פשוטים של אהבה ותמיכה אחד בשני, כדי שנהפוך לחברה מתוקנת וטובה יותר לחיות בה".

יש לו דעה ברורה על מצעד הגאווה הפרובוקטיבי שמתקיים כל שנה. "אנחנו לא צריכים מצעד כדי להיות גאים במי שאנחנו, הייתי רוצה שהמצעד יפסיק להיות עם עירום ופרובוקטיביות, אני מבין שהמסר הוא לעשות מה שבא לך עם הגוף שלך,  אפשר ורצוי להעביר את אותו מסר עם בגדים. אני חושב שהמצעד יצא מפרופורציה ועל כל אדם לכבד את הסביבה ולזכור שאנחנו לא לבד. כמו שלא הייתי רוצה מצעד סטרייטים עם גברים בביקיני, ככה אני מצפה שיהיה אותו דבר אצלנו".

על החיים בעמק קהלני לא מוותר. הוא חולם להשריש כאן את שורשיו ואפילו רכש דירה בעפולה וחולם להקים בה משפחה.

כתבה: הודיה רן

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות