fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למידת חקר בממלכת הפטריות של מרינה 

צילום: צ. סטודיו

 

מחוז צפון של משרד החינוך ומרינה פטריות הגליל מובילים לראשונה פרויקט למידה חינוכי משותף שמשלב למידה תיאורטית רחבת היקף ותוכן מעשי * הפיילוט לפרויקט מתקיים בהצלחה רבה בחטיבת הביניים בכפר יאנוח – ג'ת 

בהמשך לשיתוף הפעולה עליו הכריזו מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד״ר אורנה שמחון ומייסד חברת מרינה פטריות הגליל, רמו בן שושן,  פרויקט הלמידה החינוכי מתקדם במרץ, סדרת מפגשי למידה תיאורטית ובשטח התקיימו בהצלחה וגם פטריות כבר החלו לבצבץ במצא הגידול שהכינו התלמידים. צוותי החינוך מבית הספר מקבלים ליוויי צמוד והדרכה מקצועית מראשי תחום הדרכה בנושא פטריות מטעם מרינה – מיא גינזבורג ואסף רוזנברג. לשניים, ידע נרחב בעולם הפטריות. המשובים מהשטח מרגשים ביותר, מדובר כאן על יוזמה פורצת דרך, שפותחת צוהר לעולם שלם, ממנו ניתן להתפתח לתחומים רבים.

הפרויקט נפתח בהדרכות פרונטליות, ביציאה לשטח לליקוט פטריותובמפגשי עבודה ועשייה משותפת  והוא צובר תאוצה. כאשר המטרה המרכזית היא ללמד את הילדים על עולמן הקסום של הפטריות. בחסות חברת מרינה, יצאו  הצוותים והתלמידים ללקט פטריות בר בטבע,  בהנחיית  מיא גינזבורג לקטית והאקרית פטריות שהובילה את הסיור בפאתי הישוב לוטם בגליל, מול הנוף הקסום, במורד ההר נחשפו לפטריות בר מדהימות.

"למדנו, קטפנו מעט, ובסיום זכינו להפתעה קולינרית, צוות מרינה ארגן לנו ארוחת פטריות מדהימה, הכוללת בורגרים מפטריות, שווארמה מפטריות, קציצות פטריות והכל מייצור מקומי גלילי טרי ובריא. שף מיימון פינק את הצוותים ונראה שכולם עברו יום מלמד וחוויתי שממנו נזכור לתמיד את קסמן המופלא של הפטריות ובעיקר את טעמן", ציינה נירה מרום רפרנטית לפרויקט לימודי זה במחוז הצפון במשרד החינוך. עם אסף רוזנברג, אגרונום וחוקר ממכון ויצמן בתחום מדעי החומרים. מנחה סדנאות בניה בחומרים טבעיים וחקלאות אורבנית כבר 10 שנים. מגדל פטריות מאכל ומרפא, מתנסה ביצירת חומרי בניה מבוססי פטריות, ולא מפסיק להסתקרן ולחקור את הממלכה הנסתרת הזו. זוכים הצוותים והתלמידים ללמוד על גידול פטריות כמעט בכל תנאי בכיתה והתוצאות מרהיבות ומרגשות את כל המשתתפים.

דר' אורנה שמחון, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך: "אני מבקשת להודות לרמו בן שושן ולצוות חברת מרינה על הנכונות והרצון להתגייס למשימה חינוכית חשובה ביותר, שתעצים למידה ותפתח את התלמידים למחוזות חדשים ומרתקים. שיתופי פעולה חינוכיים עם חברה מתקדמת בדגש על חברה צפונית מהווה הזדמנות יוצאת דופן. הצלחנו לשתף כוחות ולהפוך מחשבה חינוכית לגיוס אדם מרשים, בעל חזון, ניסיון אדיר וידע בלתי נגמר בעולם הפטריות, שבחר לגייס אנשי מקצוע מהשורה הראשונה להנחות את הצוותים ואת התלמידים ויחד ליצור איתם למידה מרתקת ומשמעותית על ממלכת הפטריות שעל אף היותה עתיקה ועצומה בעולמינו, רק לאחרונה חודרת לתודעה הציבורית על מעלותיה ויכולותיה האדירות".

"ההזדמנות שנולדה מתוך שיתוף הפעולה בין משרד החינוך לחברת מרינה, חושפת את הצוותים לכל שלבי הפיתוח והעשייה, לטכנולוגיות מתקדמות, לשיטות גידול מתקדמות, לידע רב ולאינספור האפשרויות בהן ניתן ליצור למידה מתקדמת לתלמידי המחוז. "אני כל כך שמח וגאה על הפיילוט שמתקיים בימים אלה ומוכיח כמה חשובה למידה כזו שמשלבת תיאוריה לצד עשייה, מרינה היא הבית לפטריות בישראל , כעת גם לחינוך ולחיזוק הקהילה", ציין רוני סופר סמנכ"ל השיווק במרינה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות