fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יתרונות בלמידה דרך הזום? אתם לא תאמינו מה מספרים הסטודנטים

בשבוע שעבר הסתיים לו הסמסטר הראשון במוסדות הלימוד האקדמיים שהתקיים באופן מקוון באמצעות הזום. הסטודנטים מספרים לנו על ההיתרונות הרבים שיש בלמידה מרחוק וגם על הרווח בכיס
יתרונות הלמידה בזום | צילום: pexels-cottonbro
יתרונות הלמידה בזום | צילום: pexels-cottonbro

מי מאתנו לא אוהב לקום בקצב שלו ללא שום לחץ… ברגע שיש צורך להגיע למוסד הלימוד עלינו לקום כמספר שעות לפני תחילת השיעור הראשון ואם הוא מוקדם בבוקר אז בכלל קשה לקום בזמן ולהספיק להתארגן, לאכול משהו ולהגיע ללימודים חמש דקות לפני תחילת השיעור.

הלמידה מהבית אפשרה לנו לעשות את הכל בקצב שלנו, גם אם השיעור מתחיל מוקדם מאוד בבוקר, יש לנו מספיק זמן לקום, להתארגן, לאכול ולהישאר עם הפיג'מה. יתרון הזמן משפיע גם על סופי היום, ישנם קורסים רבים המתקיימים בשעות הערב, שעות שלפעמים התחבורה הציבורית כבר מועטה ולפעמים גם אין לנו איך לחזור. הלמידה מהבית חוסכת לנו את כל זה ברגע שמסתיים השיעור האחרון, אנחנו יכולים לכבות את המחשב ולהתפנות ישר לצרכים שלנו.

מישל רוזנברג, תושבת טירת הכרמל, היא סטודנטית מהחוג לסיעוד במכללה האקדמית עמק יזרעאל, מסבירה לנו: "אני לומדת בעמק יזרעאל והנסיעה למכללה היא 40 דקות לכל כיוון ברכב, הלמידה מרחוק חסכה לי זמן רב".

הוצאות כלכליות מופחתות

מלבד הזמן שאנחנו מרווחים ללא נסיעות למוסד הלימודים ובחזרה, אנו מקבלים גם חיסכון כספי משמעותי. מרבית מהסטודנטים מגיעים באמצעות התחבורה הציבורית (אוטובוסים/רכבת) למוסד הלימוד, נסיעות שבמקרים רבים עולות להם אלפי שקלים בחודש, נחסכות ברגע שהם לומדים מהבית.

"כל יום שאני נוסעת ללימודים באוטובוס, אני משלמת קרוב ל-50 שקלים ואני לומדת ארבע פעמים בשבוע, ברגע שעברנו ללימודים בזום, ההוצאה הזו פחתה" מספרת שיר כהן מטבריה, סטודנטית להוראה במכללת אורנים "הלמידה מהבית חסכה לי את הוצאות הדלק שהיו אמורות להיות לי אם הייתי נוסעת מטירת הכרמל לעפולה".

"ברגע שעברנו ללימודים בזום, ההוצאה פחתה" | צילום: pexels-vlada-karpovich
"ברגע שעברנו ללימודים בזום, ההוצאה פחתה" | צילום: pexels-vlada-karpovich

פספסת משהו? לא נורא, בקלות אפשר להשלים

בלימודים המקוונים מרצים רבים מקליטים את המפגשים בזום ומעלים את זה לסטודנטים, כך שאם פספסנו שיעור מכל סיבה שהיא אנחנו תמיד יכולים להיכנס לאתר ולהקשיב לשיעור, בשונה בלימודים רגילים שקשה מאוד להשלים.

בן דולינקו, תושב רמת ישי, הוא בוגר החוג הרב תחומי במכללה האקדמית עמק יזרעאל: "היו מרצים שהקליטו את המפגשים, ככה שאם פספסתי שיעור בגלל שלא הרגשתי טוב או שנתקעתי בעבודה, הייתי יכול להשלים את החומר בלי שום בעיה".

שיר מוסיפה ומציינת כי ההקלטות מאפשרות את שיפור ממוצע הציונים ומסבירה: "בזכות העובדה שהשיעורים מוקלטים, יש לי את האפשרות לראות שוב מתי שנוח לי ובכך אני יכולה לחזור על החומרים בהם אני מתקשה יותר ולשפר את הציונים"

אין את אותן הפרעות קשב

היתרון הנוסף עוסק בריכוז שלנו, כיום להמון אנשים יש בעיות של קשב וריכוז. לסטודנטים רבים קשה באמת להיות מרוכזים ולהקשיב ברגע שיש רעשי רקע בכיתה, בייחוד כאלה שיושבים בסוף הכיתה ומתקשים לשמוע, לראות ולהבין את המרצה.

בזום כולם "באותה שורה" רואים ושומעים את המרצה באותו אופן. למרצה יש את האפשרות לכבות את הסאונד של הסטודנטים וכך שומעים רק אותו ללא הפרעות ואף ניתן להקשיב לו עם אוזניות. כל סטודנט יכול להגביר את הסאונד של המרצה לעוצמה הנוחה לו, שיוכל לשמוע כמו שצריך, לסדר את מסך המחשב בצורה המתאימה ולהפיק את המירב מכל שיעור.

כפי ששיר מספרת "יש שיעורים במכללה שלא היה מקום בשורות הראשונות והייתי נאלצת לשבת יותר מאחור, היה לי מאוד קשה לראות מה שהמרצה רושם ומציג, הרבה פעמים ההקלדות של הסטודנטים בשורות קדימה/אחורה היו מרעישות ומפריעות לי לריכוז. ברגע שעברנו ללמוד מהזום, המרצה היתה שמה על השתק את כל הסטודנטים ומדברת ברצף ללא הפרעות, וכשהסבירה דברים הייתי מקשיבה לה עם האוזניות ומלבד מה שאמרה לא הייתי שומעת דבר"

 

 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות