fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חודש המוקד להעלאת מודעות לשילוב בעלי מוגבלות במרחב הציבורי

צילום: דוברות עמק המעיינות

פברואר יוצא מן הכלל הוא חודש אשר מוקדש כולו להעלאת המודעות להשתלבות בעלי מוגבלות במרחב הציבורי מכל קצוות החברה הישראלית. היוזמה מקדמת השתלבות, היכרות ושותפות עם א.נשים עם מוגבלות דרך פעילויות ייחודיות לנושא. במהלך כל חודש פברואר יתקיימו בעמק המעיינות פעילויות רבות שנועדו לעודד שילוב, נגישות, היכרות ושותפות של ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מוגבלות בקהילות.

זוהי מסורת המתרחשת מדי שנה בעמק כבר מ 2017 ומביאה לקדמת הבמה את הצרכים, החוזקות, הכישרונות של אנשים עם צרכים מיוחדים, בני משפחותיהם והקהילות.

 

 

החודש המיוחד נפתח בערב שהוקדש לזכרה של נעמה כץ ז"ל אשר הייתה מנהלת מתנ"ס עמק המעיינות מעל למעלה מעשור ואשר הביאה את היוזמה לעמק.

בין הפעילויות הרבות המתוכננות לאורך כל החודש: ההצגה "שבורים" של הקבוצה הייצוגית של סטודיו על הבמה ששחקניה הם נערות ונערים מהעמק, מבית שאן ומהגלבוע ומספרת על קבוצת בני ובנות נוער שנפגשים במחלקת שיקום בבית חולים ומתמודדים עם מורכבויות ו"שברים" שונים. כתיבת ההצגה והבימוי שלה נעשו על ידי עידו וייס ואסנת תלדן – והיא מעלה על פני השטח בהומור, כאב  וברגישות נוסעים מהותיים הנוגעים לכולם: הגשמת חלומות, ניצחון במצבים מאתגרים,  מה הוא ערך החיים גם כשהם קשים,  התמודדות עם קושי של מחלה ואובדן בן משפחה,  איך מוצאים אופטימיות וערך גם במצבי משבר וקושי.

עוד יתקיים יום עיון בנושא מתמודדי נפש בקהילה לאנשי מקצוע וממלאי תפקידים בקהילות, הרצאות עם יאיר אורבך מקיבוץ מירב אשר איבד את שמיעתו בגיל 42 ומספר על היכולת להתמודד עם שינויים ועל הבחירה בטוב, עם אביגיל מדמוני, אם לילד על הרצף האוטיסטי על אהבה ללא מילים, יוקרן הסרט "אני לא" ויתקיים מפגש עם תומר הימן במאי הסרט.

בקימרון יעלה המופע – "מקום בעולם" של ההרכב המוסיקלי "כלים שלובים" של תלמידי כיתות נווה על הרצף האוטיסטי בגאון הירדן דרכא, ובכניסה לאולם תוצג תערוכת עבודות של תלמידי בית ספר גלעד.

עוד בתכנית: ערבי שירה ותוכן, כנס אומניות הבמה לקבוצות עם ובלי צרכים מיוחדים, וקורס דיג'י בהנחיית רוני חלמיש לאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

 

יורם קרין – ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אומר: "מחמם את הלב לראות את העשייה הרבה והכל כך מגוונת שנעשית במהלך החודש הזה במטרה להעלות את המודעות לצרכים מיוחדים. יש חשיבות גדולה בהעלאת המודעות, ויצירת שיח פתוח לטובת הקהילה כולה, ובעיקר לטובת כל מי שזקוק לדעת שהוא לא לבד במיוחדות שלו, ויש לו עם מי לדבר והיכן להיתמך. אנחנו גאים בצוותים שלנו על העשייה היפה והמרגשת הזו."

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות