fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החיים על פי חגית

חגית בן עזרא מנוף הגליל, בעלה ועשרת ילדיהם נכנסו לבידוד לאחר שנדבקו בקורונה *אבל הם לא נכנסו למרה שחורה, הסתכלו על הצד החיובי ויצאו מחוזקים מהסיפור * בין לבין הביאו ילד נוסף לאוויר העולם וחיתנו בן אחר * "אם תבחרו להסתכל בזכוכית מגדלת על הטוב בחיים ולא על הרע תראו איזה ברי מזל אתם" * סיפור אופטימי לשנה החדשה
מחוזקת. חגית בן עזרא (צילום עצמי)
מחוזקת. חגית בן עזרא (צילום עצמי)

מה עושה אימא ל- 10 ילדים, שנמצאת בחודשי הריון מתקדמים ומגלה ביום בהיר אחד שכל ילדיה וגם בעלה והיא עצמה חולים בקורונה? חגית בן עזרא מנוף הגליל קיבלה את הבשורה בחיוך. "הכל בעיניי המתבונן", היא מנדבת את הטיפ שלה לחיים.

חגית יחד עם בעלה עמירם ו- 11 ילדיהם עברו שנה לא פשוטה. בתחילת הגל הראשון של הקורונה הם התבשרו כי כל ילדי המשפחה יחד עם ההורים נדבקו בנגיף. המשפחה שמרה על אופטימיות ולרגע לא נכנסה למרה שחורה. להיפך, האם חגית, שהייתה באותה עת בחודשי הריון מתקדמים והיא בעצמה נכנסה לחדר הלידה, מאובחנת כחולה מאומתת  התעקשה לחייך כל הזמן ולספר לכולם עד כמה היא מאושרת.

"איך אפשר להיות עצובה כשאת עומדת מול לידה של ילד ומביאה  שמחה וחיים לעולם? הקורונה הרי היא עניין זמני, היא מציקה לזמן מסוים ועוברת. מה שנשאר זה דברים הרבה יותר גדולים ועצומים כמו לידה, משפחה, חברים, קהילה וכמובן אמונה".

 – זוכרת את הרגע של הלידה?

איך אפשר לשכוח? נולד לנו תינוק מדהים ובדיוק לילד הזה פיללנו. קראנו לו יהודה, עשינו לו את הברית בחיק המשפחה בתוך כל המגבלות של הקורונה, אבל הייתה שמחה גדולה והיא רק הולכת ומתעצמת".

עמירם וחגית יכולים להיות פרזנטורים של שמחת חיים. בני הזוג משדרים אופטימיות חסרת תקנה בימים אלה, הם לא נותנים לדכדוך הלאומי להשפיע עליהם ובכל הזדמנות מזכירים שיש דברים קשים יותר מקורונה וכדאי לקחת פרופורציות.

"חתונה זה דבר שהקורונה מתגמדת לידו"

לפני כשבוע הם חיתנו את בנם הבכור, אופק עם בחירת ליבו הדס, בחתונה מצומצמת בהתאם להנחיות הקורונה. "גם חתונה זה דבר גדול שהקורונה מתגמדת לידו. זה לא משנה כמה מוזמנים יש ובאיזה מקום האירוע, אם זה גן, אולם או חצר של בית. אתה מתאים את עצמך למציאות כי אתה עושה יותר מהמציאות העכשווית, אתה מקים עוד בית בישראל וזה העיקר. עם ישראל עבר דברים קשים יותר מקורונה, שרד ובנה את עצמו והצליח כנגד כל הסיכויים".

– מה דעתך על תחושת הכאוס הלאומי, יש הרגשה שהכל מתפרק   

"עם ישראל עבר דברים קשים יותר. רק התקומה של מדינת ישראל הייתה הרבה יותר קשה ומלחמות ישראל היו קשות מנשוא".

– איך רואים את האור בקצה המנהרה?

"זו שאלה של בחירה. כל אחד יכול לבחור מה הוא רוצה לראות בחייו ובחיי הסובבים אותו. יש אנשים שבזכוכית מגדלת מסתכלים על הרע מתוך בחירה ויש כאלה שרואים את הטוב. שניהם נמצאים אצל כל אחד מאתנו באופן כזה או אחר. אנחנו בוחרים לראות את הטוב, יש לנו משפחה מדהימה, קהילה חמה ואוהבת, חברים וביחד אנחנו חזקים ויש לנו כוח להתגבר על כל מכשול".

– מאיפה מביאים כוחות להיכנס לחדר בידיעה שבבית מחכים לך בעל ו-10 ילדים חולים מאומתים בקורונה?

"ברוך השם היינו חולים אבל לא עם תסמינים קשים כך שהכל היה בשליטה.  מה שנתן לי את הכוחות זה האופטימיות והמשפחה, הידיעה שאפשר לקחת הכל בשמחה בהומור וליהנות מכל רגע כי זה תלוי בנו".

– יש לך טיפ לקראת השנה החדשה?

"אני ממליצה לכולם להשקיע במשפחה גדולה, להביא ילדים לעולם ולגדל אותם באהבה. משפחה זה עמוד שדרה, שתומך, שמאחד, שנותן שמחה ומחזק. אנחנו יכולים להיות בבידוד, אבל לא בודדים. אני תמיד מוקפת בילדים ובבעלי שממלאים לי את הלב ויש גם את הקהילה המדהימה שלנו בנוף הגליל שבמשך כל התקופה לא נתנה לנו לרגע להרגיש קושי, אנשים טובים עזרו לאורך כל הדרך".

 אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות