fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"גאה ביכולת של העירייה לתת יותר ללקוחות הנאמנים שלה – תושביה"

הפרויקטור-כך קוראים התושבים בנוף הגליל לראש העיר שלהם * רונן (פרויקטים) לא נח לרגע. אפילו הקורונה לא גורמת לו להוריד טיפה את הרגל מדוושת הגז * אלא להיפך להגביר קצב על מנת להשלים את המהפכה שהתחיל * "אני מחכה ליום שבו התושבים יוכלו להתקהל בפרויקטים הגדולים וליהנות מנוף הגליל" * יש למה לחכות
הפרויקרטור בשטח (צילום ישראל פרץ)
הפרויקרטור בשטח (צילום ישראל פרץ)

בעיריית נוף הגליל מסתובבת בדיחה על סטארט אפ קבלת הקהל שראש העיר רונן פלוט המציא הרבה לפני פרוץ הקורונה: במרחבים הפתוחים של מתחמי הפרויקטים הגדולים שמתבצעים בעיר ראש העיר מסייר לפחות פעמיים שלוש ביום רגיל ובכל פעם פוגש תושבים שפונים אליו בעניינים שונים.

"הוא מקשיב להם ומטפל מיד, כך שיש כבר תושבים שמכירים מסלול הפרויקטים שלו  ומחכים לסוג של קבלת קהל אולטימטיבית, שעונה על מגבלות הקורונה",  סיפר אחד העובדים והסביר כי תושבים שרואים את ראש העיר שלהם עובד בשטח, בודק, מפקח ויוצא לראות בעיניים ולא דרך מצגות במשרד הממוזג, יודעים שיש על מי לסמוך, שהפרויקטור של העיר בא לעבוד".

פלוט עצמו מתקשה למצוא זמן לראיון, אז  כמו התושבים הפנמנו  את הטריק ופשוט התלווינו אליו לסיור פרויקטים שהתחיל, איך לא, במתחם האצטדיון החדש.

 – הבייבי שלך?

"זה לא סוד שאני אוהב את הפרויקט הזה. תמיד חלמתי שיהיה לנוף הגליל אצטדיון ברמה הכי גבוהה שיש. למה לא? מגיע להם".

– כן אבל בתוך שנה להקים פרויקט כזה כשבאמצע יש קורונה זה או להתאבד או לסמוך על ניסים

"לא זה ולא זה", פלוט אומר לי תוך שהוא מציג בגאווה כל סנטימטר במתחם.

 – אפילו יו"ר המנהלת ארז כלפון לא האמין

"זה נכון, אבל הנה אתה רואה בעצמך שזה אפשרי".

– מה הסוד? הרי להקים מחדש אצטדיון במושגים של מדינת ישראל לוקח עשר שנים לפחות, שנה זה אפילו לא זמן התכנון

"בוא קודם כל צריך שתדע זה לא היה קל.  היו רגעים שגם אני לא האמנתי שנצליח. זה לא פשוט, לא רק בגלל התקציבים האדירים שצריך לגייס ממקורות חוץ עירייה אלא גם ובעיקר בגלל הקשיים הביורוקרטיים וכל מקצה האישורים הנדרשים לטובת עמידה בתנאי המנהלת והתאחדות הכדורגל, על מנת שהמתקן יוכשר למשחקי ליגת העל ולמשחקים בינלאומיים. כל זה קרה בזכות עבודה קשה, איגום משאבים והתגייסות של כולם למען מטרה אחת".

רונן פלוט ואבי אלקבץ | פלוט מראה לאלקבץ את המתקן המשודרג (צילום עצמי)
רונן פלוט ואבי אלקבץ | פלוט מראה לאלקבץ את המתקן המשודרג (צילום עצמי)

עבודה קשה

כמו בכל הפרויקטים שביצע מאז כניסתו לתפקיד, מילת המפתח היא עבודה ובשתי מילים  עבודה קשה. ראש העיר פלוט עובד לא פחות קשה מאחרון הפועלים, שבונים את האצטדיון, הפארק העירוני, או כל פרויקט אחר שמתבצע בעיר.

תחת השמש הקופחת הוא מגיע למתחמי העבודה על בסיס יומי,  מדיר אגלי זעה מעל מצחו וחמוש במסכה מגלה בקיאות בפרטים הקטנים ביותר, עד למיקום המדבקה שתקשט את החומה בכניסה למתקן והזווית שבה יוצב  מיצג הספורטאי בכניסה.

פלוט מתייחס לכל פרויקט קטן או גדול כאילו הוא מתרחש בבית הפרטי שלו. מנסה לחסוך בהוצאות, מוודא שבעלי המקצוע לא מחפפים בעבודה ובעצמו בודק אותם "אני מתייחס לכל שקל מכספי הציבור ביראת קודש", הסביר

– ועדיין, יש מציאות עם קורונה וראשי רשויות פחות משקיעים בעיר בתקופת המשבר.

"הקורונה היא ללא ספק צרה צרורה בכל קנה מידה, אבל היא לא תירוץ להפסיק או להאט בקצב ביצוע של פרויקטים מתוכננים. עלינו להתנהל עם הקורונה ולא במקביל אליה, כי היא תלווה אותנו עוד זמן בלתי ידוע והחיים נמשכים".

– איך אתה מצליח לשמור על נתוני תחלואה נמוכים בעיר באופן יחסי לערים  בסדר גודל דומה?

"זה לא אני. בכלל אני סבור שאם נתוני התחלואה בעיר מסוימת נמוכים או גבוהים אין לכך שום קשר לתפקוד ראש העיר. העירייה אומנם מבצעת הסברה ואכיפה של חוקי הבריאות, אבל הכדור נמצא בידיים של התושבים ואני שמח שבנוף הגליל הרוב המוחלט מגלה אחריות אישית ופועל על פי ההנחיות".

– עם כל הצניעות אתה מוביל מדיניות מחבקת כלפי תושביך מעניק להם סל שירותים מיוחד כולל סיירת תיקונים בבתי קשישים ושירותי אספקת תרופות עד הבית, זה לא קיים בערים אחרות

"אני גאה ביכולת של העירייה לתת יותר ללקוחות הנאמנים שלה – תושביה. אני שובר את הראש בכל יום מה עוד אנו יכולים לתת ולעשות למען התושבים בעת הזאת, זה לא פשוט לראות את ההשלכות הקשות של המשבר על משפחות שנאלצות להתמודד עם מצוקה כלכלית, אנשים שאיבדו את מקור הכנסתם ולא יודעים מה יעלה בגורלם".

פלוט עוקב מקרוב אחרי התקדמות העבודות (צילום רונן פלוט)
פלוט עוקב מקרוב אחרי התקדמות העבודות (צילום רונן פלוט)

גאה בפרויקט העסקת בני נוער

אחד הפרויקטים בהם הוא גאה הוא פרויקט העסקת בני נוער, שמסב לו אושר רב. "הפרויקט הזה הוא קודם כל חינוכי, ערכי  וחברתי מאין כמוהו. בני הנוער אומנם מקבלים שכר עבור עבודתם בעירייה והכסף יכול לעזור להם במעט במימון הוצאות לקראת פתיחת שנה"ל", הוא אומר

פלוט מסביר:  "אבל הסיבה העיקרית היא עצם העסקתם במסגרת תחת מטריית העירייה בתוכה הם חווים לראשונה בחייהם עבודת כפיים שעיקרה ניקיון העיר, נחשפים לעבודה שבימים כתיקונם מתבצעת על ידי אנשים פנסיונרים מעל גיל 65.  אני רואה את התגובות של בני הנוער ומתמלא בגאווה".

החזון של פלוט נועז, יש שיאמרו קשה עד בלתי אפשרי. להפוך את נוף הגליל לעיר הכי אטרקטיבית בצפון ובתחומים מסוימים גם במדינה. עד כה פלוט אומנם פורע את השטרות, אבל יש גם פסימיים שלא רואים את הצבע הוורוד כמוהו.

"אני אופטימי חסר תקנה", הוא אומר וממהר לדייק "אבל אני לא מפנטז אלא עומד עם שתי הרגלים על הקרקע ויודע היטב גם את הקשיים. לא הכל הולך חלק אבל זה האתגר, להפוך קושי להזדמנות".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות