fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"את הטיול הזה לא אשכח בחיים"

נועם שורניק חגגה טיול בת מצווה במסע רגלי מחוף אל חוף * במשך ארבעה ימים צעדה ביחד עם אביה מחוף אכזיב בים התיכון לחוף גינוסר בכנרת * בסך הכל כ- 70 ק"מ * "היה מאוד מרגש, לא מסע שעושים כל יום"
טיול בלתי נשכח. נועם שורנקי בנקודת הזינוק באכזיב (צילום עצמי)
טיול בלתי נשכח. נועם שורניק בנקודת הזינוק באכזיב (צילום עצמי)

נועם שורניק, תלמידת כיתה ו' בבית הספר היסודי 'עמק חרוד' בעין חרוד ותושבת מושב רמת צבי במועצה האזורית גלבוע, ציינה את בת המצווה שלה בדרך מקורית: נועם ואביה מושיק, צעדו בסוף השבוע האחרון במשך ארבעה ימים רצופים מ-"ים אל ים".

את המסע הם התחילו בחוף אכזיב שבים התיכון וסיימו אותו בחוף גינוסר שבכנרת, מרחק של כ- 70 קילומטר, שם המתינה להם המשפחה המורחבת והגאה, לחגיגות סיום המסע, אותו לא תשכח נועם עד סוף חייה.

"הרעיון היה שלי, נועם התלהבה", מספר האב מושיק שורניק, בן 44, אח בבית חולים פוריה, הלכנו בסך הכל כ- 70 ק"מ, היו קטעים קשים, קטעים מתישים, אבל נועם עמדה בזה בגבורה".

במשך ארבעת ימי המסע הם לנו בכל פעם במקום אחר, לאחר תכנון קפדני מראש. "אני לא האישיו כאן, נועם היא הגיבורה של הסיפור הזה", מפרגן האב לבתו.

נועם שורניק ואבא מושיק (צילום עצמי)
נועם שורניק ואבא מושיק (צילום עצמי)

-איך היו התגובות בדרך?

"התגובות בהן נתקלנו היו חיוביות, אנשים עודדו אותנו, הביעו פליאה, לצד תגובות כמו 'כל הכבוד לכם, שלא תישברו וכו'. היה חם, היה מתיש, היה קשה, אבל נועם המשיכה עד הסוף למרות הכל".

"אחד הדברים הגדולים שעשיתי"

"זה היה אחד הדברים הכי גדולים שעשיתי בחיים", מספרת נועם בהתרגשות רבה, "זה היה מאוד מרגש, לא מסע שעושים כל יום".

נועם מספרת שהמסע הרגלי היה תחליף לטיול בת המצווה ללונדון, שבוטל בגלל הקורונה. "חשבתי על טיול בארץ, אבל לא חשבתי ללכת 70 ק"מ ברגל", היא אומרת.

– איך הגבת כשאבא שלך סיפר לך על המסלול שתכנן?

"הייתי בהלם כשהבנתי מה אני צריכה לעבור, חשבתי שזה מעבר לגבולות היכולת שלי. זה משהו שאף פעם לא עשיתי, הטילים הכי גדולים שלי היו של 5-6 קילומטר מקסימום, היו לי הרהורים לפני הטיול, חשבתי שאולי לא נעשה את זה, אבל הגעתי להחלטה שבגלל שהטיול לחו"ל בוטל, אני הולכת על זה והיום אני יכולה להגיד שאת הטיול הזה לא אשכח בחיים".

-היו רגעי שבירה?

"כן, היו רגעים כאלה. בשבת למשל היה קשה מאוד, היו רגעים של שבירה, אבל לא נשברתי ואני גאה על כך. אבא שלי תמך בי, עודד אותי, היה לצדי. לא כל הטיול היה קל, היו רגעים ממש קשים, שמחה שתמיד היה בי את הקול הזה שאמר להמשיך, לא להישבר".

נועם שורניק ובנקודת הזינוק בחוף אכזיב(צילום עצמי)
נועם שורניק ובנקודת הסיום בכנרת (צילום עצמי)

אין מסעדות בטיול

אגב, נועם לא ויתרה לעצה במהלך המסע וכשאבא שלה הציע לאכול במסעדה בלילה הראשון היא סירבה בתוקף. "בטיול לא הולכים למסעדות", הבהירה לו.

רגע מרגש מבינתה היה נקודת הסיום. "הסתכלתי על ההרים ולא האמנתי שכמה שעות לפני זה הייתי שם. כשכל המשפחה שלי הפתיעה וחיכתה לי שם, זה היה מרגש מאוד", היא מסכמת ואומרת.

אגב, מסיבת בת המצווה של נעם תתקיים בשבוע הבא, בבית העם ברמת צבי, כמובן על פי הנחיות משרד הבריאות…

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות