fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ארגז מעשים טובים": מעשה טוב אחד של נתינה הוא אור גדול לאחר

צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

 

מיזם מרגש נוסף במגדל העמק. האגף לשירותים חברתיים אוסף ממשפחות נזקקות מידע על הצרכים שלהם בבית, התושבים מתנדבים והרשות מפתיעה את התושבים בארגז החלומות. יום המעשים הטובים ב-14 במרץ 2023

כחלק מהרצון להרחיב את מעגלי הנתינה של תושבי העיר לנזקקים באופן יצירתי וייחודי, נולד ביחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים המיזם המרגש "ארגז מעשים טובים". במיזם הזה מועברת תרומה באופן אנונימי לתושב נזקק/משפחה נזקקת שנמצאים ללא עורף משפחתי, כלומר, התורם והמקבל לא יודעים אחד על השני.
מדי חודש יוצא קול קורא לגיוס תושבים שמעוניינים לקחת חלק בתרומה האנונימית של הארגז (אמנם יש ארגז פיזי, אבל התרומות יכולות להיות מכל מיני סוגים), במקביל, מתבצע איסוף של שמות של משפחות/תושבים ללא עורף משפחתי שמקבלות שירות באגף לשירותים חברתיים בעיר ובדיקת הצרכים של כל משפחה שמופנית ע"י עו"ס המשפחה שלה.
בשונה מהרגיל, הפעם נעשית בדיקה מדוקדקת של הצרכים שלא מקבלים מענה ביום יום ולפעמים הם בגדר "חלום" עבור אותם נזקקים, כמו מכשיר חשמל מיוחד, ביגוד ספציפי, מוצרי טיפוח ועוד. הנזקקים לא מקבלים אינפורמציה על המיזם ולא יודעים שמישהו עומד לתרום להם.
לאחר איסוף השמות של התורמים והנתרמים, נעשית הצלבה ע"י מנהלת היחידה להתנדבות של התורמים והנתרמים. התורמים מגיעים לאסוף את הקרטונים שמסודרים בצורה ממוספרת (כדי להמשיך ולשמור על האנונימיות) ומקבלים "פרופיל לקוח" עם פרטים בסיסיים והרצונות שלו למילוי הארגז. לאחר שבוע התורמים מחזירים את הארגז והעו"ס של המשפחה/התושב דואגים להעביר אליו את הארגז, בתיאום של כמה דקות קודם הגעתו, כדי לשמר את אלמנט ההפתעה כמה שיותר. רק כאשר התושב רואה את מה שקיבל, מספרים לו על מה שקרה עד שהגיעו אליו הביתה.
תושבת שקיבלה ארגז בהפתעה שיתפה: "לכבוד פרויקט "ארגז המעשים הטובים", תודה רבה לכם על הארגז שהיו בו דברים שיעזרו לנו עם המצוקה הכלכלית. ממש שימחתם אותנו! מאוד כיף לדעת שיש אנשים טובים כמוכם שעוזרים למי שאין לו אפשרות, אנחנו ממש מודים לכם".
ראש העיר אלי ברדה אמר: "מגדל העמק היא עיר מיוחדת שערכי הערבות ההדדית והסולידריות החברתית הם נר לרגליה. את "מעשים טובים" אנחנו מבצעים כל יום כל השנה ומציינים ביום שיא של "יום המעשים הטובים". אני גאה ביחידה להתנדבות ובאילנה פרץ עייש העומדת בראשה ובתושבים שלי המתנדבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות