fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנשים טובים באמצע הדרך

בואו להכיר את האנשים שיעשו הכל למען הקהילה! הצורך שלהם לתרום ולהושיט עזרה למשפחות קשות יום הוא שיגרתי עבורם. הם מזמינים אתכם להצטרף אליהם וכולם מעפולה והסביבה.
אמונה גמליאל במהלך חלוקת אוכל למחלקת קורונה בבית חולים העמק | צילום: סלפי
אמונה גמליאל במהלך חלוקת אוכל למחלקת קורונה בבית חולים העמק | צילום: סלפי

עם העלייה הניכרת בכמות המשפחות הזקוקות לתרומות אוכל וביגוד בעקבות משבר הקורונה, החלטנו לבדוק מי הם אותם האנשים שעושים הכל על מנת לסייע ולתרום למען אלו שצריכים.

הכירו את אמונה גמליאל (26) ואת אליה סרור (25), תושבי עפולה. אמונה היא גננת במקצועה ואליה כדורסלן מקצועי. לפני כחצי שנה הקימו יחד את המיזם "למען עפולה" שמטרתו חסד ואהבה, בו הם משמשים כמתווכים בין קהילה נותנת לקהילה מקבלת. הם ועוד מתנדבים רבים מבצעים יחד איסוף והכנה של ארוחות חמות, תרומות בגדים וציוד ביתי, ותורמים אותם למחלקות בבתי החולים, למשפחות נזקקות, לניצולי שואה ולקשישים מעוטי יכולת.

השניים הקימו את הפרויקט בעיר לאחר שהרגישו מחסור בעשייה ומספרים כי המיזם שהקימו בא להם באופן טבעי כי זה המשך המסורת שלהם עוד מבית ההורים.

"חשוב לנו לעזור לאנשים, הייתה תחושה של חוסר עשייה ועזרה בעיר למען האחר" סיפרו אמונה ואליה "הכרנו את עמיחי בן שלוש שהוא פעיל חברתי ובעל הפרויקט 'למען' בערים רבות בארץ. יום אחד שוחחנו איתו ואמרנו לו שחסרה לנו פעילות כזאת בעיר והוא הציע שנקים שלוחה בעפולה".

חלוקת פיצות למשפחות | צילום: באדיבות המצולמים
חלוקת פיצות למשפחות | צילום: באדיבות המצולמים

במסגרת הפעילות שלהם הם שואפים יחד עם המתנדבים ליצור חיבור של תושבים למען תושבים.

מספרת אמונה: "פתחנו פרויקט חברתי, מיזם בו תושבים עוזרים לתושבים. ברגע שאנחנו שומעים על משפחה נזקקת אנחנו פונים אל המתנדבים שיכולים לסייע, יש כאלה שתורמים מזמנם ומהבית שלהם למען הכנת ארוחות חמות ויש מתנדבים שאחראים להביא להם את כל המוצרים עד בית המשפחה.

"בנוסף אנחנו דואגים לאחד את האנשים בעקבות הריחוק שנגרם כתוצאה מהקורונה. אנחנו אוהבים להרים פרויקטים קטנים כל פעם שיש חג או אירוע מיוחד ולתת לאנשים הרגשה של בית. זה דבר שמאוד חסר בתקופה הזאת. לא מזמן היה יום משולב של יום המשפחה עם יום האהבה וראש חודש אדר בו חילקנו פיצות למשפחות נזקקות"

"תחושת הסיפוק לדעת שאפשרנו למשפחה לאכול ארוחה חמה ושיש להם אוכל במקרר היא מטורפת, אין דבר יותר טוב מזה" סיכמו אמונה ואליה.

"זאת המורשת של חמי וחמותי"

מאיה וקנין (40) בעלת חנות הבגדים "לורד קיטש" בעפולה, ובעלה, שאול וקנין (40) הבעלים של חנות הנעליים "נעלי דפנה" בעיר. תורמים הנעלה למשפחות קשות יום ועושים זאת מכל הלב. "זו המורשת של חמי וחמותי, ז'נט ופרוספר וקנין, בני ה-80 מהם מגיעה הנתינה וככה זה בכל המשפחה שלנו, מאוד חשוב לנו לתרום ולתת". משתפת מאיה.

הקורונה פגעה בחנות בגדים של מאיה והיא נאלצה לסגור אותה בתקופה הזאת בהתאם להנחיות הקורונה ושאול עובד במתכונת מצומצמת מאוד.

"הקורונה נתנה לנו סטירה שלוש פעמים" מוסיפה מאיה "נתקענו עם מלאי גדול אז העדפנו לתרום אותו ולתת לנזקקים מכל הלב מאשר למכור במחיר עלות. חלק מהמעשה הוא כדי להזדהות עם אנשים שאין להם וזה משאיר את הערך של המוצר כשנותנים אותו מכל הלב".

את התרומות הם נותנים בעיקר לאנשים שמצבם הכלכלי לא קל "אנחנו רואים פוסטים בפייסבוק של אנשים שמצבם לא טוב ומחובתנו כחברה לדאוג ולסייע להם, תרמנו גם לעמותות שונות ארגזים של נעליים כדי שיחלקו ליותר אנשים ומי שיותר נוח או קרוב לו לפנות אליהם יוכל לקבל מהם".

"התרומות נותנות לנו תחושת סיפוק מטורפת והלוואי ותמיד נהיה בצד הנותן. היינו רוצים שהערבות ההדדית תימשך תמיד, שאנשים יקחו את זה למקום טוב ותמיד יתנו ויעזרו" סיכמו מאיה ושאול.

מאיה וקנין | צילום: ישראלה אלקבץ

"מחפשים אנשים מאזור עפולה והסביבה שיסייעו ויתרמו למען הקהילה"

עמותת "המלאכים של חסד מאיר" פועלת כבר שנתיים למען איסוף תרומות של פרטי מזון, לבוש, חשמל למען חיילים, אנשים קשיי יום, ניצולי שואה, נכים ומשפחות חד הוריות מכל רחבי הארץ.

הם מחפשים ממש עכשיו לכבוד פורים אנשים טובים שיסכימו להתנדב ולקחת חלק למען הקהילה בעיר. העמותה מספקת את המשלוחים והמתנדבים מחלקים למשפחות.

מנכ"לית העמותה, רונית אברה (38) תושבת חדרה, הפועלת למען נזקקים ומשפחות קשות יום בכל הארץ. עיקר פעילותה של רונית החל בקורונה.

"לא התעסקתי בנושא התרומות והסיוע בעבר, זה התחיל מהקורונה שנשארתי בבית עם הילדים והבנתי שאין לי מה לעשות" מספרת רונית "אז החלטתי לנסות ולהיכנס לעמותה, אני רואה שאני עם הזמן נשאבת לתוך זה, והבנתי עד כמה זה עושה לי טוב לעשות טוב לאנשים אחרים.

"אני תמיד מסתכלת על הצד החיובי, העמותה לימדה אותי  איך לחשוב למען האחר בין אם זה קשישים לבין משפחות חד הוריות או בכלל. כל משפחה שנמצאת בקושי במיוחד בתקופה זו. אין לי ספק שזו תחושה קשה כשאדם פונה לעזרה, הוא למעשה יודע שאתה המושא האחרון שלו וברגע שאתה עוזר לו, אתה יודע שאתה עוזר לאותה משפחה. המשפחה ואותו אדם מרגישים שיש מישהו שכן דואג להם בשעת צרה. זאת תחושת סיפוק הכי גדולה שיש".

המתנדבים של עמותת "המלאכים של חסד מאיר" | צילום: באדיבות העמותה

 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות