fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך את עדיין מחייכת?

הסיפור היוצא דופן שכתבה ואיירה סבינה פישמן, מנוף הגליל, המציג את סיפורה האישי על בן זוגה לשעבר שהתעלל בה ופגע בה. היא מספרת לנו ולקוראיה איך יוצאים מזה עם מסר לחיים שלמים.
סבינה פישמן | צילום: באדיבות המצולמת
סבינה פישמן | צילום: באדיבות המצולמת

סבינה פישמן, צעירה, בת 26 מנוף הגליל. סטודנטית שנה שלישית לתקשורת חזותית בבית הספר "גורן" במכללת עמק יזרעאל.

כתבה ואיירה בעצמה במסגרת אחד הקורסים במכללה את הספר "איך את עדיין מחייכת" שסיפר את הסיפור האישי והקשה שלה בגיל 12. היא מספרת לנו איך זה להתאהב בגבר שגדול ממנה שהצליח לפגוע בה נפשית ופיזית ואיך הצליחה בכוחות עצמה להמשיך הלאה.

פישמן: "הסיפור שלי התחיל כשהייתי בת 12, פגשתי בחור שהיה מבוגר ממני בחמש שנים. התאהבתי בו, במלוא מובן המילה. הוא היה האהבה הראשונה שלי. בהתחלה הכל היה טוב, הוא הבטיח לי את 'הירח והכוכבים', באמת שהרגשתי על גג העולם.

"לאחר תקופה שבילו יחד, הכל התהפך, הוא מנע ממני לצאת עם חברות, לא נתן לי לפגוש אף אחד. הוא דרש ממני שאמסור לו פרטים מדויקים על היציאות שלי מהבית. התחלתי ממש לחשוש ממנו. אהבתי אותו והמשכתי.

יום אחד הוא הרים עלי יד, גם בבית וגם מחוצה לו" היא מספרת, "לא שיתפתי אף אחד במה שקורה, אפילו לאימא שלי לא סיפרתי והיא ידעה שיש לי חבר ואני בטוחה שהיא הרגישה שמשהו לא בסדר בקשר הזה. יום אחד הגעתי הביתה עם סימנים, אמא שלי ראתה ואני הסתרתי. אמרתי שהכל בסדר. אני חייבת שיבינו שחששתי להיפרד ממנו, הוא היה פוגע בי ובמשפחתי. זה למה נשארתי שם".

נקודת המפנה בחייה של פישמן החלה לאחר שהוזמנה ליום הולדתה של חברתה הקרובה שמתגוררת בסמוך לביתה

פישמן: "חברה שלי טובה חגגה יום הולדת, היא גרה ממש לידי. אני שכנעתי אותו שיתן לי ללכת. הוא לא רצה אך לבסוף השתכנע, הוא הסכים בתנאי אחד, שלא אצא מהבית שלה להסתובב בחוץ. הסכמתי.

"כמה חברות חיכו לנו בחוץ והחלטנו כן לצאת לכמה דקות. הוא גילה את זה כי הוא חיפש אותי, הוא התעצבן מאוד ורצה להחזיר אותי הביתה. החלטתי שאני בורחת עם חברה שלי ופשוט הסתתרנו באחד הבניינים הסמוכים. היה חשוך ושם סיפרתי לה את כל מה שעברתי איתו בשנה האחרונה".

"היא פשוט היתה בהלם" מוסיפה סבינה, " חברה שלי החליטה שהיא לא נשארת אדישה למצב ולקחה אותי לאמא שלי יחד עם עוד ארבע חברות. הן סיפרו הכל לאימי, והחליטו בשבילי שזה הזמן להגיש תלונה במשטרה. הן לא ויתרו לי ודרשו ממני ללכת להגיש עליו תלונה כדי שיתרחק ממני ושלא יוכל להטריד אותי יותר"

 

סבינה פישמן, בהוצאת הספר "איך את עדיין מחייכת?" | צילום: באדיבות המצולמת

מה שגרם לפישמן להוציא לאור את הספר המטלטל, זה המקום של לתת חשיפה ועזרה לנשים נוספות שחוות התעללות בחייהן ולמנוע מקרים נוספים בעתיד

היא מספרת: "מה שגרם לי לפתוח את הסיפור מחדש מגיע מהמקום הכי אישי ועמוק בלב, זה מרגיש לי כמו צלקת שיושבת עמוק בפנים ותמיד תישאר. אני שומעת סיפורים על נשים שחוות התעללות שוב ושוב והחלטתי ש- די , זה הספיק! כל אישה צריכה לשמוע את הסיפור שלי."

את הספר הוציאה במסגרת קורס במכללה בשיתוף פעולה ארצי של מכללות לעיצוב בארץ כמו בצלאל, שנקר, ויצו, חולון, מנשר, גורן, המכון הטכנולוגי חולון ואמונה. כל זה לכבוד יום האישה הבינלאומי והוצג בתערוכת "תיקון חצות" במרחב החברתי בתל אביב (הפוסיקט לשעבר).

הספר "איך את עדיין מחייכת?" | צילום: באדיבות סבינה פישמן
הספר "איך את עדיין מחייכת?" | צילום: באדיבות סבינה פישמן

היא מוסיפה: "מעולם לא חשבתי שאדבר שוב על הסיפור שלי, אבל במסגרת הקורס דיברו על יום האישה ומה הוא מסמל בעיני, הרגשתי שזה הרגע הכי נכון עבורי לספר את הסיפור שלי. ברגע שהספר יצא לאור, זה נתן לי כוחות לדבר על זה, ביטחון גדול יותר להתמודד עם זה, והכי חשוב, חשבתי על כל הנשים שיקבלו את המסר מהסיפור שלי וילמדו מזה.

"הייתי בטוחה שאני כבר לא אהיה במערכת יחסים יותר, היום אני בזוגיות מאושרת, עם גבר שהוא ההפך הגמור ממה שהיה לי. חשוב לי שנשים שנמצאות במקום שלא טוב להן, ידעו לקום ולא לוותר. אם הצלחתי להוציא ילדה או אישה אחת ממערכת יחסים אלימה אני את שלי עשיתי."

לקריאת הספר בגרסה הדיגיטלית "איך את עדיין מחייכת?" – לחצו כאן!

 

 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות