fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק הוכרזה כ"רשות יציבה" מטעם משרד הפנים

 

נקודת ציון חשובה המצביעה על התנהלות מקצועית ומצוינות ארגונית וכלכלית של הרשות המתנהלת באיזון תקציבי שנה חמישית ברציפות. הזכייה בפרס החינוך הארצי ובמדד השקיפות הארצי מעצימה את החוזקות של הרשות

ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, התבשר השבוע כי משרד הפנים הכריז על עיריית מגדל העמק ברשימה היוקרתית של הרשויות היציבות במדינה, לאחר שעמדה בכל התבחינים הכספיים והמנהליים שבגינם היא זכאית להיכלל בקבוצת הרשויות היציבות במדינה, המונה 42 רשויות בלבד. הסיווג "רשות יציבה" מזכה את עיריית מגדל העמק בהקלות שונות בהתנהלות מול משרד הפנים בתחומים שונים כגון אישורי תקציב, כ"א, ארנונה ועוד.
ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ובהתאם לשורת פרמטרים המתבססים על נתוני הדוחות הכספיים המבוקרים של העירייה לשנת 2019. בנוסף לכך העירייה סיימה את 2021 באיזון תקציבי, זאת השנה החמישית ברציפות והיא אינה מוגדרת כרשות בהבראה או בהתייעלות, מה שמעיד על חוסנה הכלכלי של העיר ועל התנהלות תקציבית ומנהלית תקינה. ההקלות לרשות המוגדרת יציבה צפויות להתבטא במסגרת דיווחים למשרד הפנים על פעילויות הרשות בנושאים שונים וכן באישורים מוקדמים של משרד הפנים הנדרשים לחלק מפעילות הרשות.
מדובר בתואר חשוב ומכובד המתווסף לרשימת הפרסים והתארים הארוכה והמכובדת שעיריית מגדל העמק זכתה בהם בשנים האחרונות. זאת נקודת ציון חשובה המצביעה על התנהלות מקצועית ללא פשרות, וביחד עם סגירת שנה חמישית ברציפות באיזון תקציבי וכמעט ללא הערות בדוחות הביקורת של משרד הפנים, קיבלו קברניטי העיר הוכחה נוספת, באישור משרד הפנים, להתנהלותה התקינה של העירייה בכלל ולהתנהלות התקציבית והכספית בפרט. חשוב לציין כי בקטגוריה "רשות איתנה" יכולות להכלל רק רשויות שאינן מקבלות מענק איזון ממשרד הפנים ולכן ברשימה זו נכללות בעיקר רשויות גדולות ממרכז הארץ.
ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה בירך את סגניו ובעלי תפקידים סטטוטורים ברשות על ההישג המצטרף לזכייה בפרס החינוך הארצי ומקום ראשון במדד השקיפות הארצי וציין לשבח את מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, גזבר העירייה מנחם עוז וסגניתו עינת סלמן, אשר הובילו את המאמצים מול דרישות משרד הפנים, לעובדי הגזברות, גבייה, רכש, שכר וכ"א, אשר עבודתם המקצועית אפשרה לקבל את ההכרה במגדל העמק "כרשות יציבה" ואמר: "מגדל העמק נמצאת בעיצומו של "הסכם הגג" המרחיב את העיר על כל היבטיה. הדבר נעשה תוך שמירה והקפדה על תקציב מאוזן. העירייה תמשיך להעניק לתושבים את השירות הטוב ביותר תוך כדי עמידה בחוקי המדינה, גביית ארנונה העומדת על 94 אחוז, אגרות בנייה, רישוי עסקים וכו'".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות