fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

85 שנה לנפילתו של משה רוזנפלד ז"ל

בערב עיון מרגש סופר על האיש עז א-דין אל-קסאם, וסיפורן של הכנופיות שהקים, אשר היו אלו שרצחו את סמל משה רוזנפלד ז"ל
משה רוזנפלד ז"ל. צילום: אלבום פרטי
משה רוזנפלד ז"ל. צילום: אלבום פרטי

נאמני מוזיאון בית שטורמן, היו שותפים השבוע לערב עיון מרגש במיוחד לציון 85 שנה לנפילתו של סמל משה רוזנפלד ז"ל, המוכר כראשון חללי היישוב במאורעות המרד הערבי (מאורעות הדמים תרצ"ו-תרצ"ט).

הערב אומנם התרחש בחיבור מרחוק ('זום'), אך לא כזה שצמצמם את ממד ההתרגשות. ערב העיון סיכם שבוע פעילות מטעם מוזיאון בית-שטורמן שבעין-חרוד, שביחד עם "מרכז סיור גלבוע מעיינות", ביקשו להזכיר ולהנציח את מורשתו של רוזנפלד, ואתה גם את רוח ההתיישבות של ראשוני החלוצים בארץ.

 את ערב העיון פתחה עפרה ברעם מנהלת המוזיאון שדיברה על הקשר בין חיים שטורמן למשה רוזנפלד ועל החשיבות הגדולה בהנצחת מורשתו. "היה זה חיים שטורמן עצמו, חברו הטוב של משה רוזנפלד מתל-יוסף, שבהספד שנשא לזכרו בהלוויה, טבע את המשפט האלמותי 'נופלים ההולכים ראשונה'", סיפרה ברעם. 

יאיר מאור, ממרכז סיור גלבוע-מעיינות, סקר את סיפור חייו של רוזנפלד, ולאחר מכן יגאל גרייבר סיפר על האיש עז א-דין אל-קסאם, וסיפורן של הכנופיות שהקים, אשר היו אלו שרצחו את סמל משה רוזנפלד ז"ל. יורם זמוש (ממשחררי ירושלים ב-67'), תיאר בלשון ציוריות את שחרור העצורים מהקישלה, ואילו רפ"ק אורי קוסונובקי תיאר את איכויותיה של משטרת המנדט הבריטי.

לסיכום, רפ"ק ד"ר שלומי שטרית ריתק בתיאוריו הודות המרד הערבי, שהתחיל בעמק-חרוד ובעמק-יזרעאל, כאשר (כאמור) רציחתו של סמל רוזנפלד מהווה כאחד מהאירועים הראשוניים למאורעות. 

את ערב העיון הנחה משה הומינר, מנהל מרכז סיור גלבוע מעיינות, והשתתפו בו בני משפחת רוזנפלד, אשר בצהרי היום (טרם ערב העיון), עלו לקברו של משה רוזנפלד ז"ל, בבית הקברות הישן בגדעונה.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות