fbpx

57 שנים לשחרור ירושלים , הצנחן ריגש את תלמידי בית הספר "אוהל מאיר" : "אנחנו שחררנו את ירושלים אתם תשמרו עליה מכל משמר"

הצנחן ציון, ציגי, כרסנטי מהתמונה האייקונית שצילם חתן פרס ישראל, דויד רובינגר המנוח, התרגש כאשר תלמידי כיתה ג' של המחנכת רחל אפרת- עזריה עמדו הצדיעו והריעו לו כשנפגש עימם וסיפר את סיפור חיו, סיפור חייה של האומה, קרבות השחרור במלחמת ששת הימים. את היוזמה הוביל עו"ד שלומי בן סבו, אביו של התלמיד, נהוראי." התרגשתי לפגוש את דור העתיד שלנו" , אמר ציגי בסוף המפגש והעניק לתלמידי הכיתה את ספר הילדים " אריות על הגבעה " שכתב סבו של נהוראי על שלושת הצנחנים וכן העניק תמונה למזכרת בחתימת ידו. " זו הייתה חוויה מרגשת ומעצימה לגעת ממש בהיסטוריה" אמרה המחנכת רחלי.

לרגל חג יום ירושלים ובמלאת 57 שנים לשחרור בירת הנצח של העם היהודי, יזם עו"ד שלומי בן סבו, אביו של התלמיד נהוראי מכיתה ג' בבית הספר הממ"ד "אוהל מאיר", מפגש מרגש עם ציון ציגי כרסנטי מגיבורי הצנחנים שהיה מהראשונים שהגיעו לכותל המערבי במפגש בליווי מצגת ותמונות היסטורי ובהן שיתף ציגי וריתק את התלמידים שעה ארוכה , בעדות אישית של מי שהשתתף בקרבות והונצח עם חבריו מול אבני הכותל, עם הרב שלמה גורן זצ"ל התוקע בשופר ברגעי ההוד של שחרור הכותל.
לאחר שעה ארוכה של שיחה מרגשת, הציג ציון בפני התלמידים גם את הרימון אותו הוא שומר למזכרת מזה 57 שנים. המחנכת רחלי הודתה לציגי בן ה- 81 על שניאות לשתף בחוויה העוצמתית וברגעים המזוקקים של ההיסטוריה. שעה ארוכה אחרי סבבו התלמידים את ציגי וביקשו שיספר להם עוד ועוד. " נפגשתי עם אנשים חשובים מאוד בארץ ובעולם, בטקסים נוצצים ומרשימים, הרצתי בפני אלופים וגנרלים אך השיחות עם דור העתיד שלנו בבתי הספר והתיכונים מרגשים אותי מכל" אמר ציגי כרסנטי בתום המפגש בבית הספר אוהל מאיר בעפולה.

ציגי ונהוראי בן סבו עם הספר שכתב הסבא, עמנואל בן סבו. צילום: שלומי בן סבו.

המחנכת רחלי אפרת- עזריה והצילום האייקוני בחתימתו של ציגי
תלמידי כיתה ג' מצדיעים לגיבור ישראל, ציגי כרסנטי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות